Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dilemma : Circuitracer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Dilemma : Circuitracer

    Allen,

    Sommigen weten misschien wel dat ik van plan ben/was om m'n mito 125cc te voorzien van een 350cc blok van een yamaha rd. Nu alles ligt hier min of meer in stukjes, behalve de mito dan. En nu ben ik zo wat beginnen rekenen en nu vroeg ik me af of het niet beter was om meteen alles te verkopen en een 4-takt 600cc (FZR) te kopen voor op het circuit. Weet eentje staan dat prijslijk is met weinig km's is wel 10 jaar oud.
    Graag jullie mening want ik kom er niet uit, ik had graag iets origineel maar ja den ezel in den hof schijt niet het ganse jaar door hé.

    Mvg
    Mito350

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Mito350
    Allen,

    Sommigen weten misschien wel dat ik van plan ben/was om m'n mito 125cc te voorzien van een 350cc blok van een yamaha rd. Nu alles ligt hier min of meer in stukjes, behalve de mito dan. En nu ben ik zo wat beginnen rekenen en nu vroeg ik me af of het niet beter was om meteen alles te verkopen en een 4-takt 600cc (FZR) te kopen voor op het circuit. Weet eentje staan dat prijslijk is met weinig km's is wel 10 jaar oud.
    Graag jullie mening want ik kom er niet uit, ik had graag iets origineel maar ja den ezel in den hof schijt niet het ganse jaar door hé.

    Mvg
    Mito350
    Ik had zoiezo al vragen bij de haalbaarheid van het planten van een 350 blok in een 125 frame, dus ga maar voor die 600.
    (het 125 framepje zou de krachten van het 350 blokje allicht niet goed verdragen, op circuitbrommers (50cc) wordt er meesta omgekeerd gewerkt, 50cc blok in 125 frame)
    tis altijd ombouwtijd ....

    Comment


    • #3
      Buelke heeft groot gelijk wat betreft die kader, zou ook die 600 kopen .

      Comment


      • #4
        Haalbaarheid is 200%, is reeds meermaals gedaan en die bollen dagelijks in nederland.
        Het frame van de mito is van alu en véél te sterk voor de 125cc. Ze hadden blijkbaar nog andere plannen daar bij cagiva indertijd.
        Het enige waar ik twijfels bij heb zijn de remmen, als ik die moet vervangen lopen de kosten nogal snel op.
        Denk inderdaad ook dat dienen fzr beter gaat zijn. En schoon moet het toch niet zijn voor op het circuit, als't maar knalt.

        Oorspronkelijk geplaatst door beulke
        Ik had zoiezo al vragen bij de haalbaarheid van het planten van een 350 blok in een 125 frame, dus ga maar voor die 600.
        (het 125 framepje zou de krachten van het 350 blokje allicht niet goed verdragen, op circuitbrommers (50cc) wordt er meesta omgekeerd gewerkt, 50cc blok in 125 frame)

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Mito350
          Haalbaarheid is 200%, is reeds meermaals gedaan en die bollen dagelijks in nederland.
          Het frame van de mito is van alu en véél te sterk voor de 125cc. Ze hadden blijkbaar nog andere plannen daar bij cagiva indertijd.
          Het enige waar ik twijfels bij heb zijn de remmen, als ik die moet vervangen lopen de kosten nogal snel op.
          Denk inderdaad ook dat dienen fzr beter gaat zijn. En schoon moet het toch niet zijn voor op het circuit, als't maar knalt.
          Als je hem maakt voor circuit moet je zeker de remmen aanpassen aan het nieuwe blok. (tenminste, als het frame, zoals je zegt , sterk genoeg zou zijn)
          Hou ook rekening dat je ook op die 600 enkele aanpassingen zult moeten maken om echt door te geven op circuit. (stalen remleidingen, evt versleten remschijven vervangen,......)

          Al zullen deze veranderingen allicht makkelijker en goedkoper zijn dan doe mito plannen.

          veel S6 in ieder geval
          tis altijd ombouwtijd ....

          Comment


          • #6
            Mito!!!
            Veel sjieker en origineler!
            Remmen zijn niet zoooo duur, zoeken bij slopers als Broux of O&O.
            Moet te doen zijn!

            Either way, have fun!!

            Comment


            • #7
              Het onderhoud van een tweetakt waar op circuit mee gereden word is zeker nie goedkoop.

              Comment


              • #8
                Kweet het, kweet het.
                Maar een fzr 600 met r6 kuipen is ook niet mis hé.
                En ik zou graag ook wel eens in spa gaan rijden, en dat is met een 4 takt gewoon aangenamer.
                Je kan altijd alles kopen, en mijn werk verder zetten hé

                Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
                Mito!!!
                Veel sjieker en origineler!
                Remmen zijn niet zoooo duur, zoeken bij slopers als Broux of O&O.
                Moet te doen zijn!

                Either way, have fun!!

                Comment


                • #9
                  mito gaat inderdaad veel sjieker zijn.Maar een FZR is een degelijk motoke da veel minder onderhoudskosten meebrengt dan een 2takt.'k weet denkelijk nog wel enkele circuitonderdelen liggen voor fzr
                  --->> yam

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door herbaliser
                    mito gaat inderdaad veel sjieker zijn.Maar een FZR is een degelijk motoke da veel minder onderhoudskosten meebrengt dan een 2takt.'k weet denkelijk nog wel enkele circuitonderdelen liggen voor fzr
                    vertel ge maakt me nieuwsgierig

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Mito350
                      vertel ge maakt me nieuwsgierig
                      toevallig een fzr bij ene devil genaamd?
                      als die fzr goe in orde is denk ik wel dat ge goedkoper gaat uitkomen.
                      en dan dikke valbaren erop en sjezen
                      Oprichter 2fast4u 2004
                      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                      -------------------------------------------
                      hoe gekker hoe liever
                      -------------------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        Neeje de fzr die ik WIST staan is van een collega op't werk.
                        Stonden 16K km's op en was van '94. Met sportuitlaat en originele demper erbij.
                        Persoonlijk denk ik ook goedkoper uit te komen.
                        Want ik moet ook nog 2 nieuwe uitlaten (laten) lassen voor de yamito, en da op zich is ook al kostelijk.


                        Zoals de vette tekst reeds doet vermoeden is de fzr reeds verkocht .
                        Weet er iemand nog iet staan voor max. 2000€ dat nog circuitwaardig is?

                        Comment


                        • #13
                          Aangezien de yam reeds verkocht is, ben ik nu eens aan het rondneuzen naar wat anders.
                          En nu vroeg ik ma af in hoeverre een hoge km stand kosten met zich meebrengt. Daarmee bedoel ik, is er een bepaalde km stand waarop je zeker nieuwe pistons,kleppen,... moet vervangen. Of heeft dit op een 4takt minder belang? Ik kom 400's en 600's tegen van '93-'94 met wel 50-60K km's op.
                          Dit lijkt me vrij veel, en ben dus op zoek naar de uitzonderingen met een 20K km's op. Maar ja deze zijn dun gezaaid.
                          Tevens had ik hier graag een lijstje gezien, waar jullie me bij mogen helpen uiteraard, van niet te dure circuitracers.
                          Ik denk reeds aan :
                          yamaha fzr400
                          yamaha fzr600
                          honda vfr 400
                          ....

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Mito350
                            Aangezien de yam reeds verkocht is, ben ik nu eens aan het rondneuzen naar wat anders.
                            En nu vroeg ik ma af in hoeverre een hoge km stand kosten met zich meebrengt. Daarmee bedoel ik, is er een bepaalde km stand waarop je zeker nieuwe pistons,kleppen,... moet vervangen. Of heeft dit op een 4takt minder belang? Ik kom 400's en 600's tegen van '93-'94 met wel 50-60K km's op.
                            Dit lijkt me vrij veel, en ben dus op zoek naar de uitzonderingen met een 20K km's op. Maar ja deze zijn dun gezaaid.
                            Tevens had ik hier graag een lijstje gezien, waar jullie me bij mogen helpen uiteraard, van niet te dure circuitracers.
                            Ik denk reeds aan :
                            yamaha fzr400
                            yamaha fzr600
                            honda vfr 400
                            ....
                            op MF(nl) staat nog een racer te koop voor een erg zacht prijsje, wel van nederland, maar da maakt nie uit voor op't circuit
                            Oprichter 2fast4u 2004
                            #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                            -------------------------------------------
                            hoe gekker hoe liever
                            -------------------------------------------

                            Comment


                            • #15
                              heb een vifferke 750 staan

                              racy uiterlijk hehe

                              en e fzr 600 allebei van 86

                              ideaal om je rot te amuseren en geen schrik voor hoge kosten as je es valt :biggrin:
                              yzf 1000 RR 'red devil'

                              Comment

                              Working...
                              X