Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waar je circuitracer uitproberen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• waar je circuitracer uitproberen?

Sinds gisteren heb ik dus m'n cbr racer. Maar ik had deze graag eerst eens kunnen rijden vooraleer op zolder te gaan rijden.
    Weten jullie soms manieren/plaatsen om met een niet-ingeschreven, niet-verzekerde moto te rijden?

Greetz

Ik zou zeggen, eerst verzekeren en dan rijden. Anders blijft enkel nog Zolder over denk ik. Rustige baantjes blijven openbare weg weet je.

Oorspronkelijk geplaatst door Mito350
    Sinds gisteren heb ik dus m'n cbr racer. Maar ik had deze graag eerst eens kunnen rijden vooraleer op zolder te gaan rijden.
    Weten jullie soms manieren/plaatsen om met een niet-ingeschreven, niet-verzekerde moto te rijden?

Greetz
    Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

@tdm

met racer bedoel ik wel degelijk een circuit moto hé
      dus verzekeren zit er niet in, is enkel voor circuit
      of misschien zijn er nog privé plaatsen waar het kan?

Comment

op een privearking kan je eens wat rondjes draaien. anders niks vrees ik.
        tis altijd ombouwtijd ....

Comment

@beulke

Maar wat kan je klasseren als privé parking? Als ik op de parking van de carrefour zou gaan rijden, denk ik dat toch in overtreding te zijn. Want deze parkings hebben een openbaar karaktaar.

Comment

Klopt.
            Volgens mij moet je een parking zoeken waar je met de toestemming van de eigenaar kan rijden.
            Nu denk ik wel dat als je op een parking de flikken op bezoek krijgt en ze uitlegt dat je daaar ff test (niet stunt uiteraard) omdat je de openbare weg niet opkan ze het wel zullen begrijpen en je gewoon wegsturen. (als het goeie flikken zijn en je het niet doet op een drukke mandagmorgen
            tis altijd ombouwtijd ....

Comment

mja, zie je op een parking toch nie teveel rijden/testen se :tongue:

nie beter efkes geduld hebben en volgend jaar in maart zolder opgaan ?
              is toch nie zo erg da je ervoor nie kunt rijden me je moto...afstellen kan je daar wel doen

of toch verzekering nemen ? laat er lichten opzetten en nummerplaat en je mag ook op de baan eh...pinkers hoeft niet als ik me niet vergis
              today is a good day to race !

Comment

@iceman

Probleem is dat ik er nog nooit mee gereden heb en er dus nog wat aan zal moeten wennen.
                Ik had reeds niveau1 gedaan met de mito, en ik weet niet of niveau1+ een goed idee is met de cbr.
                Misschien beter terug niveau1 doen, denk ik.

Grtz

Oorspronkelijk geplaatst door iceman
                mja, zie je op een parking toch nie teveel rijden/testen se :tongue:

nie beter efkes geduld hebben en volgend jaar in maart zolder opgaan ?
                is toch nie zo erg da je ervoor nie kunt rijden me je moto...afstellen kan je daar wel doen

of toch verzekering nemen ? laat er lichten opzetten en nummerplaat en je mag ook op de baan eh...pinkers hoeft niet als ik me niet vergis

Comment

terug niveau 1 ?

dat zou ik toch niet doen se...je kon niv1 toch volgen zeker ?

misschien toch overwegen om direkt 1+ te doen, is ook onder begeleiding en je kan de instructeurs lastigvallen met je vragen en eventueel je vering laten afstellen
                  today is a good day to race !

Comment

@iceman

Ik kon wel volgen ja, enfin in de bochten toch. :cool
                    Op het einde van de dag had ik wel zoiets van, "MEER!!".
                    Ik zal nog wel zien, maar ik vind met een andere motor
                    dat je leercurve terug iets zakt.

Ik hoop in elk geval dat het snel maart is.

Oorspronkelijk geplaatst door iceman
                    terug niveau 1 ?

dat zou ik toch niet doen se...je kon niv1 toch volgen zeker ?

misschien toch overwegen om direkt 1+ te doen, is ook onder begeleiding en je kan de instructeurs lastigvallen met je vragen en eventueel je vering laten afstellen

Comment

Neem daar een verzekering voor, (desnoods eentje voor 3 maand of zo), en ga er mee rijden. Houden de flikken je tegen omdat je geen voorlicht hebt, kan je nog altijd je moto later aan de flikken gaan tonen als er wel lichten opstaan. Als ie al verzekerd is, zullen ze je wel een week de tijd geven om hem eens te gaan tonen. Dit jaar op de operndeurdag van Wim motors heb ik ook een aantal moto's zien toekomen met circuitkuip en dus zonder lichten. Moet dus kunnen.

GReetZ

Comment

Ik zou dat dus ni doen, veel te gevaarlijk... krijg maar eens een accident, als achteraf blijkt dat de moto niet conform is of niet ingeschreven was zal de verzekering eisen om al t eventueel uitbetaalde geld terug te betalen.

Ze kleden je gewoon uit dan

No risk, no fun... ?

En een gelukkige verjaardag gewenst he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikky

En een gelukkige verjaardag gewenst he
                          Tnx
                          Maar voor mij mag da toch wa trager gaan zene, de 30 komt akkelig dichtbij.

Comment

Working...
                          X