Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wist je dat nieuwe banden glad waren??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• wist je dat nieuwe banden glad waren??

wist je dat nieuwe banden glad waren?? zei de bandenboer deze morgen nog tegen mij ; ik oh ja dat heb ik al vaak gehoord zei ik. Bij deze toch wat meer oppassen zei hij die duren effe voor ze ingereden zijn. Ik ja hoor doe ik.

Ik naar huis men wielen terug zetten en meteen nieuw remblokken en remolie zetten. Nammiddag kwam ik terug van de bouwbeurs in hasselt. En toen keek ik op mijn klok. 15u30 ik zei kom rap naar huis dan ik nog gaan rijden. Ik thuis mij aangedaan en op de moto gesprongen ( en die blinkt van al die maanden alleen maar gepoets te worden en nie mee te rijden). ik na 500 meter in een bocht tegen 10 km/ u onderuit gegaan. Lag wat grind op de baan en nieuwe banden. De rest kent ge ma ja er is ook goed nieuws buiten een afgebroken rempootje een krasje op de uitlaat en valblok toegetakelt (die zijn dient weer eens bewezen heeft) heb ik en de moto wellis waar niks . Buiten een paar lichte kraskes van 2 keer overkop te gaan tijdens het rollen heeft men uitrusting ook niks. Dus de globale les voor mij: NIEUWE BANDEN KUNNEN SOMS GLAD ZIJN.
    “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

[quote="loudy condor"]wist je dat nieuwe banden glad waren?? zei de bandenboer deze morgen nog tegen mij ]

Meestal de eerste 500km het rustig aan doen.
    Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

tja das klote als ik nieuwe banden steek ga ik er over met een schuurpapiertje da helpt maar dan ook nog wel voorzichtig de eerste kmters hoor mij hebben ze daar geen 2 keer mee zitte

tlr groetjes
      R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
      maar hou het daar wel proper he mannen.
      Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Comment

spijtig dat je het zo hebt moeten ondervinden.
        sigpic

Comment

dat heb ik nu ook meegemaakt zie ... ergens op dit forum staat de topic waarbij de garagist bij het afleveren van mijn nieuwe transalp vertelde dat nieuwe banden niet veel grip hebben, ... en waar ik na 200 m onderuit ga door een pipo die een garage uitrijdt zonder te kijken.... had het dus al ondervonden Klote gelukkig heb jij niks, en is de schade aan de moto niet zo erg als bij mij.
          2004: Honda Transalp - 2006 BMW F800ST - 2008 BMW R1200GS - 2015 Triumph Tiger XCA

Comment

500km ????

dan zen ze ver versleten lol
            bij mijne nonk doen ze da automatisch ne keer me schuurpapierke overgaan
            en dan ga ik ze goed opwarmen
            en vallen de pellekes er drek af in de bochten
            da schuift efkes
            en door
            Oorspronkelijk geplaatst door KOLDARK
            Meestal de eerste 500km het rustig aan doen.
            yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

Mijne garagist spreekt over 100 km, kheb al mensen gehoord die op hun banden een laagje zuur opsmeren tegen de gladheid. Mij zie je zoiets niet doen met een nieuwe band.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the devil's own racer
                500km ????

dan zen ze ver versleten lol
                bij mijne nonk doen ze da automatisch ne keer me schuurpapierke overgaan
                en dan ga ik ze goed opwarmen
                en vallen de pellekes er drek af in de bochten
                da schuift efkes
                en door
                hangt natuurlijk af van de rijstijl he
                bij een rustige rijstijl 500 en de stijl van devil 100
                Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Nieuwe banden moeten altijd ingereden worden zoals nieuwe remblokken ook moeten inslijten. Das nu eenmaal zo
                  Comming soon, new trips
                  De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
                  ------>>> DOMINO <<<------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzthieve
                    Mijne garagist spreekt over 100 km, kheb al mensen gehoord die op hun banden een laagje zuur opsmeren tegen de gladheid. Mij zie je zoiets niet doen met een nieuwe band.
                    Vroeger schuurde ik ook, tot mijne garagist mij een andere truc aan de hand deed. Omdat de gladde laag een soort bewaarolie is, ging hij er met een industriële ontvetter tegenaan. Dat scheelt weer een paar kilometers rubber.
                    Waar ben je voor? --positive thinking--

Comment

De meeste garagisten gebruiken geen schuurpapier omdat de klant dan denkt dat alle gevaar geweken is, met alle gevolgen van dien.

Ken nog een hulpmiddel, en nog plezant ook.
                      Ga maar es een paar kilometer over kiezelweg razen, da helpt ook al een pak, zonder dat je kans loopt je band te beschadigen met één of ander chemisch produkt. Doe het wel liefst VOOR je je motor gaat wassen :biggrin: .

Greetzzz

Sanka

[quote="kcyrt"]Vroeger schuurde ik ook, tot mijne garagist mij een andere truc aan de hand deed. Omdat de gladde laag een soort bewaarolie is, ging hij er met een industriële ontvetter tegenaan. Dat scheelt weer een paar kilometers rubber.]
                      Ik HAAT mensen die hun zin nooit

Comment

Trixi

Yup,

'k heb ook een nonk die in de banden zit. Heb daar veel studentenjob gedaan en geleerd dat alle nieuwe banden bedekt zijn met een wax, die ervoor zorgt dat ze zeer lang bewaren in stockage.

Als ik nieuwe banden steek rijd ik ze 50-100 km rustig in, of indien ik gehaast ben, bike op de middenbok en een pannenshuursponske (staalwol) ertegen.
                        Vroeger gebruikte ik wel eens Sassi, de vlekkenverwijderaar voor kleren, da's trichloorethyleen, ofte trixi. Dat product tast het rubber niet aan, maaaar het is verboden tegenwoordig. Gelukkig is er een vervangprodukt voor, en dat werkt even goed, zeggen ze. Uit mijn hoofd, andere produkten die het rubber niet aantasten maar wel die was oplossen: methylketylketon en isopropanol.

Maar het blijft chemische roemel, inrijden is het beste en een keer een beetje traag rijden is ook weer eens iets anders. Kiezels die in het rond vliegen alsof iemand een mitrailette afschiet trouwens ook, heel bijzonder .
                        “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

Comment

100km whahahahaha 500km nog vele harder whahahahahahahaha
                          ge moet gewoon da eerste glad laagje eraf rijden en dat is alles
                          stillekes beginne en steeds verder en verder gaan
                          nu in de winter zo nie want da ben ik ook voorzichtiger, maar in't sezoen alst wa warmer is en de bandjes wat makkelijker opwarmen
                          2 rondjes hier op de snelweg (ik speel veel tussen 2 afritten hiere) en den 3de ronde gaat de knie tegen de grond zelle en dan ist dada glad laagje en gaan begot
                          zal dan hoop en al 10km gedaan hebben denk

ik zien't al gebeuren
                          bandjes inrijden op't circuit, ff 100km rustig aan doen
                          My other toy has tits

Hang Loose!!!

Comment

Bij mij ook ongeveer 15 km,wel bijna allemaal bochten dan.100km rechtdoor haalt ook niks uit :biggrin:

Comment

zo is het guido,500 vind ik ook echt wel heel veel.Enkel wanneer ik met nieuwe band bv naar ardennen vertrek en het van hieruit vooral rechte stukken zijn dan doe ik er langer over.Maar ik doe er toch meer dan 10 a 15 vooraleer ik het helemaal vertrouw.
                              [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

Working...
                              X