Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Banden omdraaien

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Banden omdraaien

Hi,

Onlangs gelezen dat circuitrijders hun banden wel eens omleggen van draairichting. Aangezien het karkas toch 0° is en ge van profiel geen last hebt zou dit zonder problemen moeten lukken. Dit scheelt vooral op circuits waar veel rechtse bochten zitten. Door regelmatig te wisselen verleng je de levensduur, en heb je een mooier slijtage patroon.

Iemand ervaring mee of bemerkingen?

grtz
    loe

Ze doen dat volgens mij omdat op circuit je altijd meer bochten naar één van de twee kanten hebt (bv. Zolder => meer rechtse dan linkse) waardoor de banden ongelijkmatig slijten.

Zolang als de baan droog ligt zou dat geen probleem mogen zijn

Comment

Schuss zijn uitleg klopt,zolang de baan droog ligt is er geen probleem.

Comment

en zolang de band het toelaat ook eh...sommige banden kunden ma in een richting leggen !!! dus check wel efkes voor ge toeren doet
        today is a good day to race !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iceman
          en zolang de band het toelaat ook eh...sommige banden kunden ma in een richting leggen !!! dus check wel efkes voor ge toeren doet
          Het word ook gedaan met banden die ge maar in 1 richting kunt leggen,zolang het droog ligt is dat geen probleem.De reden waarom ge een band niet moogt omdraaien is dat het water dan niet goed afgevoerd word bij regen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido
            Het word ook gedaan met banden die ge maar in 1 richting kunt leggen,zolang het droog ligt is dat geen probleem.De reden waarom ge een band niet moogt omdraaien is dat het water dan niet goed afgevoerd word bij regen.
            ah bon, goe da'k da weet
            today is a good day to race !

Comment

Nog een reden waarom dat het af te raden is ,banden worden laag per laag opgebouwd en dit telkens in de zelfde richting.Michelin heeft sinds kort een machine ontwikkeld dat dit probleem verhelpt zodat een band in een geheel zal gemaakt worden en dat er voor zorgd dat de hoeveelheid aanwezige componenten steeds het zelfde zullen zijn zodat er geen verschil meer kan zitten op de kwaliteit van een band van het zelfde type.
              [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

ah da wist ik niet ma nu wel

Comment

Zie niet direct problemen. Zal maandag ook voor het eerst zelf rijden met 'gedraaide' banden . Zal het weten te zeggen of het me bevalt of niet . Wel heb ik de raad gekregen om ze terug effe in te rijden, der zitten aan het weinige profiel wat randen aan en die moeten eerst wat weggereden zijn. Dus ja, eerste sessie nog wa rustig aan doen .
                  Check out : http://www.trackdays.be

Comment

Voila....

Tijdens de voormiddag een 3tal natte sessies gereden en het was precies op ijs dat ik reed . Beste tijd was iets van 1:12 , remmen en accelereren ging nog vrij goed, maar hellingshoeken halen was onmogelijk....

Maar eens het droog was : :biggrin: . Dikke fun, niet gevoeld dat ik met gedraaide banden reed .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TRX
                      Voila....

Tijdens de voormiddag een 3tal natte sessies gereden en het was precies op ijs dat ik reed . Beste tijd was iets van 1:12 , remmen en accelereren ging nog vrij goed, maar hellingshoeken halen was onmogelijk....

Maar eens het droog was : :biggrin: . Dikke fun, niet gevoeld dat ik met gedraaide banden reed .
                      kan het niet zijn dat die kappen in je banden mede veroorzaakt of erger zijn net doordat je de banden gedraaid had??
                      tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Geen idee, heb er andere nog nooit van horen klagen....nochtans doen die dat regelmatig. Als je op Lezennes rijdt kan je haast niet anders....je kan de levensduur van je banden bijna verdubbelen daar :cool .

Comment

Working...
                        X