Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bandendruk Circuit.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bandendruk Circuit.

Zal mijn vraag herstellen

Hoi ja de titel meld het al.
    Ik zoek de perfecte bandendruk voor op het circuit. Vooral ofdat de druk verschillend is tussen regenbanden en gewone sportiefe straat banden.
    Ik rij met een Suzuki GSXR600SRAD met van voor een Metzler type ?? Achterband is BT016. Mijn regenbanden zijn Metzler. Mijn tijd weet ik niet, maar ik zit nog in beginnergroep.

Ik zou graag weten hoeveel druk, je op je banden zet waarmee je op het circuit gaat.
    Gewone banden en regenbanden.

Alvast bedankt

Ik heb geen bandenwarmers ik moet ze warm rijden.

Re: Bandendruk Circuit.

Kijk hier eens daar vind je er wat over.
    ik zelf rij met 2,1 v en 2,0 a

typ bij zoeken : bandendruk voor op het circuit ? hoeveel ?
    daar vind je er iets over terug
    I feel the need 4 the speed
    speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
    streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
    MT09 SP 2018

Comment

Op de site van denny lannoo geven ze als vuistregel 2.2 voor en 2 achter,das ongeveer wat hierboven gezegd wordt,ik ga daar ook vanuit.
      Voor de experts zal het bandentype,het weer enz... ook wel meespelen
      Maar met die 2.2 of 2.1 voor en 2 achter zit je goed

Comment

Liefst ook je banden vullen met racelucht
        Das kweet ni hoeveel beter dan gewone lucht, maar half zo zwaar

Heb ik vandaag nog geleerd op zolder van den bandenboer.
        "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Comment

1.9 achter en 2.1 voor voor de meeste types en normale asfalt temperaturen
          dunlop zijn lage drukbanden, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door realnuts
            Liefst ook je banden vullen met racelucht
            Das kweet ni hoeveel beter dan gewone lucht, maar half zo zwaar

Heb ik vandaag nog geleerd op zolder van den bandenboer.

Comment

Hoe meet je hem? 2,2 koud is veel te veel als hij warm wordt. En hoe lang rijd? 20 min of een uur. Allemaal verschillend.
              http://s1.postimage.org/29algsblw/untitled.jpg
              www.just4funracing.be
              www.motorfun.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Domme
                Hoe meet je hem? 2,2 koud is veel te veel als hij warm wordt. En hoe lang rijd? 20 min of een uur. Allemaal verschillend.
                Dat hebben ze mij ook al gezegd ,maar die mannen die mij dat vertelden reden hun rondje 10 sec sneller dan ik,dus
                ik luister naar hen in de hoop ook wat sneller te zijn maar het gevolg was dat mijn banden een lelijke blauwe schijn kregen en ik nog altijd 10 seconden trager was,.
                Waren gelukkig wel experts die 10 seconden sneller waren

Comment

wat hebben mensen toch met maar een halve vraag te stellen, en andere mensen die die halve vragen met halve waarheden trachten te beantwoorden ?

een vraag over bandenspanning zou altijd gepaard moeten gaan met op zijn minst de vermelding van het type band (en eventueel tempo/rondetijden/type moto/...)...

Er zijn namelijk meer en meer circuitbanden die met een betrekkelijk lage druk werken.

Comment

Het gaat om gewone banden en regenbanden, wat is een gewone band ?? Straatband ? welk type, toering, sport, supermotards ??
                    Welk merk band ?
                    Hebt ge bandenwarmers of moet ge ze nog warm rijden ?

Tis toch allemaal ni zo simpel hé om hier is e vraagske te stellen
                    Maar door de juiste vragen te stellen, bekomt ge wel het ideaal antwoord op uw vraag
                    Never forget who helped you!
                    Never forgive who fu*ked you.
                    Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Dunlop 209 GP racer endurance ( achter) : 1,7
                      Dunlop 209 GP racer medium (voor): 2,0

Zondag op Zolder zo rondgetoerd en grip was ideaal. Achteraf geen schubben of iets dergelijks...
                      Btw Dunlop schrijft zelf 1,3 - 1,5 bar voor maar aangezien ik redelijk groot en zwaar ben( 93Kg), ga ik voor de 1,7.

Comment

ik heb een heel mooi tabelletje van Pirelli maar ik weet niet hoe je hier een pdf kan posten?
                        http://www.bikeshop-online.be/
                        www.trackdays.be

Comment

Rond de 2 bar in droge omstandigheden is goed.
                          Uw regenbanden MOET ge minstens rond de 2,7 bar zetten. Dit om te voorkomen dat ge bij hard remmen, gas geven en hellingshoek uw profiel dicht duwd -> dan rijde ineens met ne slick en hebde dus géén grip int nat!
                          Dit zijn drukken zoals ze gangbaar zijn voor de gemiddelde amateur he. Temperatuur van het asfalt, vochtigheid, type band (slick in soft compound of hard...) ... da is voor de echte toprijders belangrijk
                          Beste is btw de temperatuur te meten zowel voor als VLAK NA een sessie vrij rijden! "Warm" moogt ge max iets van een 3 bar in uw banden hebben (door de wrijving wordt em warmer waardoor de lucht uitzet en dus den druk verhoogt he).
                          Ride like a devil,... Feel like a God!
                          Ride it like you stole it!
                          http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peejt
                            Uw regenbanden MOET ge minstens rond de 2,7 bar zetten. Dit om te voorkomen dat ge bij hard remmen, gas geven en hellingshoek uw profiel dicht duwd -> dan rijde ineens met ne slick en hebde dus géén grip int nat!
                            Dit zijn drukken zoals ze gangbaar zijn voor de gemiddelde amateur he. Temperatuur van het asfalt, vochtigheid, type band (slick in soft compound of hard...) ... da is voor de echte toprijders belangrijk
                            Beste is btw de temperatuur te meten zowel voor als VLAK NA een sessie vrij rijden! "Warm" moogt ge max iets van een 3 bar in uw banden hebben (door de wrijving wordt em warmer waardoor de lucht uitzet en dus den druk verhoogt he).
                            Minstens 2,7 lijkt me veel én maximaal 3 ook. Ik zou nog ni op 't straat rijden met 3kilo in de banden.
                            www.trackdays.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brino
                              Oorspronkelijk geplaatst door Peejt
                              Minstens 2,7 lijkt me veel én maximaal 3 ook. Ik zou nog ni op 't straat rijden met 3kilo in de banden.
                              edit: gevonden http://www.knutselracing.nl/Tools/Tyre_ ... blo_SC.pdf
                              www.trackdays.be

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎