Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

achterband verkleuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • achterband verkleuring

    Hallo,ik rij met dunlop qualifier is dit normaal dat er een blauwe schijn verschijnt op achterband ? gebruik irc bandenwarmers en rij met 1.9 achter en 2.1 voor warm gemeten met de bandenwarmers er om gemeten.
    Profs geef maar jullie mening

  • #2
    Re: achterband verkleuring

    Uw bandendruk staat te hoog. Dacht dat het bij die dunlops maar 1.7 of zelfs nog minder is achteraan.
    Warm meten doe je trouwens vlak na je van de baan komt en niet onder de bandenwarmers
    Stenebrug rijdt ook met Dunlop en die kan u de juiste druk weten te zeggen.

    Comment


    • #3
      Re: achterband verkleuring

      Oorspronkelijk geplaatst door Z146
      Uw bandendruk staat te hoog. Dacht dat het bij die dunlops maar 1.7 of zelfs nog minder is achteraan.
      Warm meten doe je trouwens vlak na je van de baan komt en niet onder de bandenwarmers
      Stenebrug rijdt ook met Dunlop en die kan u de juiste druk weten te zeggen.
      Ja man nog te hoog dacht dat ik al laag genoeg stond.

      Comment


      • #4
        Re: achterband verkleuring

        Laag genoeg?! Dunlop slicks (das nog wel iets anders dan ne Qualifier) worden aangeraden om te gebruiken met een druk van 1,2 bar
        Ride like a devil,... Feel like a God!
        Ride it like you stole it!
        http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

        Comment


        • #5
          Re: achterband verkleuring

          Ik had het overlaatst ook voor met een dunlop gpracer vooraan die wat blauw uitgeslagen was --> oorzaak: bandendruk te hoog. Morgen hopelijk alst droog is in zolder alles per sessie nameten zoals de Stenebrug al zei :-)

          Comment


          • #6
            Re: achterband verkleuring

            Oeps ik heb mij inderdaad vergist. Ik zat met de slicks in mijn hoofd.

            Comment


            • #7
              Re: achterband verkleuring

              Opletten de quallifier heeft niet de NTEC karkas.
              De bandendruk is te laag.
              Koud: vooraan 2.2 achteraan 2.4
              Warm: vooraan 2.5 achteraan 2.7

              Ik ben een volledig overzicht van de drukken van dunlop banden. Ik zal dit vnvd eens posten hier.
              http://i48.tinypic.com/jffe9u.gif

              Comment


              • #8
                Re: achterband verkleuring

                Heeft er ook iemand een idee over de bandendruk van een Michelin Pilot Power 2ct? (koud/warm gemeten? )
                RF 600 >>Ducati 749 (2003)>>Ducati 848 Evo (2011)

                Comment


                • #9
                  Re: achterband verkleuring

                  http://i48.tinypic.com/jffe9u.gif

                  Comment


                  • #10
                    Re: achterband verkleuring

                    Oorspronkelijk geplaatst door cauw31
                    Heeft er ook iemand een idee over de bandendruk van een Michelin Pilot Power 2ct? (koud/warm gemeten? )
                    Ik heb mijne laatste circuit dag (28 apri Zolderl) met z'n Michelinkes Pilot Power 2CT gereden met 2.2 bar achter en 2.3 bar voor en da ging perfect
                    Ride like a devil,... Feel like a God!
                    Ride it like you stole it!
                    http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

                    Comment


                    • #11
                      Re: achterband verkleuring

                      Oorspronkelijk geplaatst door ridsel
                      Opletten de quallifier heeft niet de NTEC karkas.
                      De bandendruk is te laag.
                      Koud: vooraan 2.2 achteraan 2.4
                      Warm: vooraan 2.5 achteraan 2.7

                      Ik ben een volledig overzicht van de drukken van dunlop banden. Ik zal dit vnvd eens posten hier.
                      Ridsel bedankt voor de info, dus mijn probleem is eigenlijk dat mijn bandendruk te laag stond.
                      ik gebruik bandenwarmers dus mag ik na bv een uurtje dat ze er op liggen of zo mijn druk naar 2.5 en 2.7 zetten en gaaaaaaas geven

                      Comment


                      • #12
                        Re: achterband verkleuring

                        Oorspronkelijk geplaatst door ridsel
                        Interessant bedankt Ridsel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: achterband verkleuring

                          Oorspronkelijk geplaatst door maniak
                          Oorspronkelijk geplaatst door ridsel
                          Opletten de quallifier heeft niet de NTEC karkas.
                          De bandendruk is te laag.
                          Koud: vooraan 2.2 achteraan 2.4
                          Warm: vooraan 2.5 achteraan 2.7

                          Ik ben een volledig overzicht van de drukken van dunlop banden. Ik zal dit vnvd eens posten hier.
                          Ridsel bedankt voor de info, dus mijn probleem is eigenlijk dat mijn bandendruk te laag stond.
                          ik gebruik bandenwarmers dus mag ik na bv een uurtje dat ze er op liggen of zo mijn druk naar 2.5 en 2.7 zetten en gaaaaaaas geven
                          Idd, en dan eens een gebruikt setje D211'en overkopen van mij en zien dat deze veel beter zijn voor op circuit.
                          Pm maar voor info.
                          http://i48.tinypic.com/jffe9u.gif

                          Comment


                          • #14
                            Re: achterband verkleuring

                            Oorspronkelijk geplaatst door maniak
                            Ridsel bedankt voor de info, dus mijn probleem is eigenlijk dat mijn bandendruk te laag stond.
                            ik gebruik bandenwarmers dus mag ik na bv een uurtje dat ze er op liggen of zo mijn druk naar 2.5 en 2.7 zetten en gaaaaaaas geven

                            Ik zou ze koud meten ... dan kunt ge eventueel nadat ge een sessie gebold hebt en ze lekker warm staan nog is checken maar als ge ze koud meet dan weet ge dat het juist is he .. warm na een uurtje ongeveer onder de bandenwarmers lijkt toch een beetje gokken he ...

                            gewoon effe voor ge u bandenwarmers legt .. das toch altijd juist dan
                            Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
                            Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
                            als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

                            Comment


                            • #15
                              Re: achterband verkleuring

                              Normaal is warm meten het beste.
                              Ge steekt er thuis te veel in. Dan meet je op circuit na een uur bandenwarmers en laat je er het teveel aan "warme lucht" uit. DIt is de meest correcte manier.
                              Natuurlijk is thuis koud meten ook al goed en zal dit niet veel schelen.
                              http://i48.tinypic.com/jffe9u.gif

                              Comment

                              Working...
                              X