Dik 2 weken geleden nieuwe sloefkes laten steken op mijne K1300s. Op aanraden van Martin (Lovania) en omdat ze inderdaad goede reputatie hebben, Bridgestone S20's laten steken ipv de geplande MPP 2ct. En ik moet zeggen, die S20's zijn echt super : snel opgewarmd, ongelofelijke grip en heel progressief als ze dan toch grip drijgen te verliezen. Dus echt supertevreden
, ware het niet dat vandaag na de 4de Ardennen-Lux rit met deze banden deze plakkers al aan vervanging toe zijn
. Ik schat na max 2500km. Eigenlijk was de achterste na de vorige rit nu zaterdag al wettelijk aan vervanging, maar nu is em echt op. In't midden niks profiel meer, aan de zijkanten tot aan de blokskes versleten en bijna tot aan de rand stevig opgeruwd. Vooraan is't anders, maar daarom nie beter : in't midden nog bijna nieuw, maar aan de kanten ook tot aan de blokskes versleten en tevens goe opgeruwd.
OK:
-het is ne supersportband
-er is sportief mee gereden, maar er zijn er hier die de gas nog een pakse beter weten staan
-het is zaterdag en vandaag warm weer geweest
-de K1300s is bijzonder zwaar (255kg) en krachtig (175 AWPK)
Maar toch vind ik 2500km ECHT te weinig
Zijn er hier nog mensen met ervaringen ivm diene S20? Zijn er waardige alternatieven? Op mijne vorige tuf (R1200R) had ik Sportsmarts steken. Ook heel goed, maar ook op den diene amper goed voor dik 5000km. Dus met de huidige wellicht niet veel meer als met de S20's. Toch MPP 2CT proberen?

OK:
-het is ne supersportband
-er is sportief mee gereden, maar er zijn er hier die de gas nog een pakse beter weten staan

-het is zaterdag en vandaag warm weer geweest
-de K1300s is bijzonder zwaar (255kg) en krachtig (175 AWPK)
Maar toch vind ik 2500km ECHT te weinig

Zijn er hier nog mensen met ervaringen ivm diene S20? Zijn er waardige alternatieven? Op mijne vorige tuf (R1200R) had ik Sportsmarts steken. Ook heel goed, maar ook op den diene amper goed voor dik 5000km. Dus met de huidige wellicht niet veel meer als met de S20's. Toch MPP 2CT proberen?
Comment