Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bridgestone S20 banden 'op' na 2500km?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bridgestone S20 banden 'op' na 2500km?

Dik 2 weken geleden nieuwe sloefkes laten steken op mijne K1300s. Op aanraden van Martin (Lovania) en omdat ze inderdaad goede reputatie hebben, Bridgestone S20's laten steken ipv de geplande MPP 2ct. En ik moet zeggen, die S20's zijn echt super : snel opgewarmd, ongelofelijke grip en heel progressief als ze dan toch grip drijgen te verliezen. Dus echt supertevreden , ware het niet dat vandaag na de 4de Ardennen-Lux rit met deze banden deze plakkers al aan vervanging toe zijn . Ik schat na max 2500km. Eigenlijk was de achterste na de vorige rit nu zaterdag al wettelijk aan vervanging, maar nu is em echt op. In't midden niks profiel meer, aan de zijkanten tot aan de blokskes versleten en bijna tot aan de rand stevig opgeruwd. Vooraan is't anders, maar daarom nie beter : in't midden nog bijna nieuw, maar aan de kanten ook tot aan de blokskes versleten en tevens goe opgeruwd.

OK:
    -het is ne supersportband
    -er is sportief mee gereden, maar er zijn er hier die de gas nog een pakse beter weten staan
    -het is zaterdag en vandaag warm weer geweest
    -de K1300s is bijzonder zwaar (255kg) en krachtig (175 AWPK)

Maar toch vind ik 2500km ECHT te weinig

Zijn er hier nog mensen met ervaringen ivm diene S20? Zijn er waardige alternatieven? Op mijne vorige tuf (R1200R) had ik Sportsmarts steken. Ook heel goed, maar ook op den diene amper goed voor dik 5000km. Dus met de huidige wellicht niet veel meer als met de S20's. Toch MPP 2CT proberen?
    When in doubt, gas it ! sigpic

Re: Bridgestone S20 banden 'op' na 2500km?

ik denk dat ge met een 2ct ook hetzelfde gaat hebben,door het gewicht zou ik voor de road gaan...
    one life,ride it...!!!

Comment

ik heb pilot road2 op mijn brommerke liggen,nu ongeveer 20000km,zijn bijna op nu,heel goed met warm en bij natweer,maar de pilot 3 is nog beter,naar het schijnt.
      Honda cbr 600f 2006
      circuit:yamaha r6 2004

Comment

als em die banden op de zijflanken ook op rijdt denk ik niet da ne pr2/3 in zijn categorie valt
        Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden

Comment

Op mijne vorige was de pr2 het eerste setje dat ik opgereden heb. Was na 9000km en een rustigere rijstijl als nu (lees minder in de bochten hangen). En toch zat ik direct op de rand. Oppervlak loopt veel minder ver door als bij een sportband. Qua grip viel het wel mee als ik me nog herinner, maar het machien was een pak minder krachtig en de rijstijl rustiger. Als ge eenmaal een sportband gewoon zijt, is het moeilijk om terug te gaan naar ne meer toerband vrees ik. Maar misschien is de S20 toch net iets te zacht en beter geschikt voor ne R6 bijv.

Comment

Ik heb nu PR3 steken voor & achter. Spuuglelijk maar doet het wel OK. Het is uiteraard wel geen supersport band, he. Als je er zo hard mee wilt vlammen is een andere keuze misschien beter.
            Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...

Comment

Misschien continental sportattack eens proberen.
              Zeker de nieuwe sportattack II zou goed zijn.
              Is maar een voorstel.

Comment

mpp 2 ct achterband 5 a 6000 km

Comment

Is hij afgesleten in het midden of op de zijkant ? Als hij alleen in het midden op is: meer gas geven op hellingshoek, en minder als de moto rechtstaat. ;-)
                  En anders ne sporttoerband leggen, ge gaat dan mss wel minder gas mogen geven op hellingshoek, maar als ge daar wat rekening mee kunt houden valt dat wel mee. ;-)
                  Assemocheilischmachallys!

Comment

roadsmart 2 misschien?

Ook dual compound band maar dan iets meer toergericht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen!
                      Is hij afgesleten in het midden of op de zijkant ? Als hij alleen in het midden op is: meer gas geven op hellingshoek, en minder als de moto rechtstaat. ;-)
                      En anders ne sporttoerband leggen, ge gaat dan mss wel minder gas mogen geven op hellingshoek, maar als ge daar wat rekening mee kunt houden valt dat wel mee. ;-)
                      Hij is in't midden wat meer versleten als de zijkanten, maar als ik zie hoe de zijkanten opgeruwd waren (ik kon er bijna plukjes aftrekken op een bepaald moment), denk ik niet dat ik nog meer gas moet geven op hellingshoek. Ok, ik heb traction controle, maar da gaat nie goe komen denk ik. Die springt nu al heel af en toe op, ondanks hij een zekere mate van slip toelaat heb ik gemerkt.

Ne sporttoer, tja, misschien, maar dan zal het pas zijn als ik geen alternatief vind dat het meer als een paar duizend km uithoud. Ik ga is horen bij Scarver wat bij hem de levensduur is . Die heeft MPP 2ct achteraan op zijne K1200R geloof ik.

Comment

Lorre weet je wat ik nu zo eigenaardig vind ? Martin is toch wel gekend als iemand die beroepshalve sterk is in adviezen geven. Die gaat je daar geen band adviseren als hij er niet zeker van is dat die band ok is voor je motor (gewichtskwestie). Je geeft zelf aan dat je met de PR2 9000 km wist te halen met een rustiger rijstijl. Wil je niet beledigen, maar is je huidige rijstijl geen verhoogde kans dat je haast elke sportband snel naar de felistijnen gaat helpen ?
                        Licensed to chill.
                        Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                        2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Sportband kan zeker op zijn na 2500 a 3000 km ... Zoals je zelf zei, misschien eens bij die salonmotard horen wat hij heeft steken
                          [font=Comic Sans MS]R.I.P Joeri aka Racer! [/font]
                          [font=Comic Sans MS]Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag !![/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Imno
                            Lorre weet je wat ik nu zo eigenaardig vind ? Martin is toch wel gekend als iemand die beroepshalve sterk is in adviezen geven. Die gaat je daar geen band adviseren als hij er niet zeker van is dat die band ok is voor je motor (gewichtskwestie). Je geeft zelf aan dat je met de PR2 9000 km wist te halen met een rustiger rijstijl. Wil je niet beledigen, maar is je huidige rijstijl geen verhoogde kans dat je haast elke sportband snel naar de felistijnen gaat helpen ?
                            Oh, weet ge, ik verwijt niemand iets hoor! Het is een superband, echt, op slijtvastheid na dan. En als ik nu de eerste ben die deze band onder een zwaar/ krachtig machien steek en de mogelijkheden ervan ook nog eens benut (allé, alles is relatief hé ), tja, dan kan hij het ook niet weten. Band is ook nog maar een paar maand op de markt. Maar ik ga het hem wel zeggen, zodat hij het in het achterhoofd kan houden voor de toekomst.

En ik weet het dat de rijstijl er ook voor een stuk mee te maken heeft Ik heb mijn rustige momenten ook, maar als de plaats ervoor geschikt is, laat ik me graag is goe gaan (zoals velen denk ik), en dan slijten deze banden blijkbaar razendsnel.

Comment

@ Lorre , omdat we goedkoop zijn moet ik er veel verkopen hé , hahahaha ,nee is lang weekend geweest voor mij dus nog geen tijd gehad om te reageren , zal morgen eens polsen bij Bridg. of ze nog al van deze reacties hebben binnengekregen , en inderdaad is de eerste K1300 , de rest zijn vooral de 600 en 1000tjes die er met rond rijden , heb er nog niks van gehoord maar weet ook niet of ze al veel rondgereden hebben , de mijn hebben nog maar 300 km , doeiiii
                              - oude nicknaam: lovania banden

Comment

Working...
                              X