Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke nieuwe achterband?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Welke nieuwe achterband?

    Momenteel heb ik een kleine 5000km met mijn motor gereden ( CB1000R 2012 ) en mijn achterband moet over een paar weken toch vervangen worden. De blokjes en het loopvak zijn bijna gelijk.

    Standaard staan er voor en achteraan Bridgestone BT015 op. Zou ik best dezelfde band opnieuw aanschaffen of toch voor de BT016 gaan of zelfs een S20 ? Iemand ervaring met deze verschillende modellen ? Een harde band is voor mij geen optie.

    Ik ben wel tevreden over de BT015 maar vraag me af of de motor nog beter zou rijden met een BT016 of een S20.

    Ik doe geen circuit dagen maar rijd wel vlot
    ?

  • #2
    Is de s20 niet de opvolger van de bt016?

    Ben zo geene bridgestone man, maar dacht dat eens gelezen te hebben ergens.

    Comment


    • #3
      Ja ik ken er ook helemaal niks van.

      Is het ook niet belangrijk dat je zowel vanvoor als vanachter hetzelfde merk van band hebt ?
      ?

      Comment


      • #4
        bt 016 kan je nemen.
        Voor een bt 015 betaal je veel geld.
        Alee vertelde een motard me toch in de speeltuin. Die worden enkel gelegd vanuit het fabriek. Die band zou honda speciaal laten ontwikkelen hebben

        Comment


        • #5
          Wacko, ik rij met Michelin Pilot Road 2CT (2 componenten, zijkant zacht rubber, loopvlak minder zacht rubber). Met m'n vorige setje 16.000 km gedaan, en de achterband was toen nog niet op z'n einde. En je hebt gezien dat ik niet meteen de rustigste rijder ben. Zijkanten bieden echt veel grip en je kan er echt wel hard een bocht mee inscheuren als je ze warm gereden hebt. Mijn advies: Pilot Road 2ct, zeker weten!
          2012 Triumph Speed Triple

          Comment


          • #6
            maar die voldoen wel niet echt voor een circuitdag. Daar zijn ze te hard voor. Pilot power vooraan en pilot road 2 achteraan. beide 2ct.
            Den deze wisselt binnenkort naar sportsmarts

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Wacko, ik rij met Michelin Pilot Road 2CT (2 componenten, zijkant zacht rubber, loopvlak minder zacht rubber). Met m'n vorige setje 16.000 km gedaan, en de achterband was toen nog niet op z'n einde. En je hebt gezien dat ik niet meteen de rustigste rijder ben. Zijkanten bieden echt veel grip en je kan er echt wel hard een bocht mee inscheuren als je ze warm gereden hebt. Mijn advies: Pilot Road 2ct, zeker weten!
              Das een idee die Michelin banden

              Maar men voorband heeft nog veel marge dus dan zou ik van voor een BT015 en vanachter een Michelin hebben , mag da ?
              ?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door michael Bekijk Berichten
                maar die voldoen wel niet echt voor een circuitdag. Daar zijn ze te hard voor.
                Oorspronkelijk geplaatst door Wacko52 Bekijk Berichten
                Ik doe geen circuit dagen maar rijd wel vlot



                Oorspronkelijk geplaatst door michael Bekijk Berichten
                Pilot power vooraan en pilot road 2 achteraan. beide 2ct.
                Nooit begrepen waarom mensen deze combinatie aanraden. Die Road 2CT voor- en achterband zijn op mekaar afgestemd. Als een mengeling van een Road en Power beter zou zijn, dan had Michelin die Power vooraan toch Road genoemd?

                Btw, mijn Road 2CT vooraan slijt sneller dan de Road 2CT achteraan. Met een Power vooraan zou het nog sneller gaan.
                2012 Triumph Speed Triple

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wacko52 Bekijk Berichten
                  Das een idee die Michelin banden

                  Maar men voorband heeft nog veel marge dus dan zou ik van voor een BT015 en vanachter een Michelin hebben , mag da ?
                  Tuurlijk mag dat.
                  2012 Triumph Speed Triple

                  Comment


                  • #10
                    daar hebk over gelezen

                    Kheb er een road vanachter laten opleggen. Deze band werd me toen aangeraden en de power was nog niet versleten.
                    Kheb nen 2dehandse moto

                    maar zoals je zelf zegt stemmen fabrikanten banden op elkaar af. Dus 2 merken door elkaar halen zou ik persoonlijk niet doen.
                    IK kan er ook naast zitten ze

                    Comment


                    • #11
                      verschillende merken van banden kan maar word niet aangeraden.heb zelf al op circuit gereden met vooraan ne pirelli supercorsa en vanachter ne bridgestone bt16 3 circuitdagen draaide er ne 1'20 mee op mettet. pilot power voor en road achter word veel gedaan
                      @jakkel: zou het kunnen da ge te weinig druk in uwe voorband hebt en dat em daarom vlugger slijt dan vanachter??!!
                      if you obey all the rules
                      you miss all the fun

                      racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

                      kawasaki z1000 '07
                      yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
                      suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

                      Comment


                      • #12
                        De S20 krijgt heel goeie kritieken. Zou veel beter zijn dan de eerdere BT16.
                        Er staat een test van deze band in de "Motoren&Toerisme" van juni. Alleen over de levensduur kunnen ze zich nog niet uitspreken.
                        Grip op droog en nat wegdek, stuureigenschappen, etc... zouden voortreffelijk zijn.

                        Als ik mijn BT23's vervang, denk ik dat ik ook ga voor de S20.
                        [font=Georgia]Vanaf je 50ste zijn er nog maar twee dingen belangrijk!!! [/font]
                        [font=Georgia]DIKKE TETTEN !!! [/font]

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door B-Gone Bekijk Berichten
                          verschillende merken van banden kan maar word niet aangeraden.heb zelf al op circuit gereden met vooraan ne pirelli supercorsa en vanachter ne bridgestone bt16 3 circuitdagen draaide er ne 1'20 mee op mettet. pilot power voor en road achter word veel gedaan
                          @jakkel: zou het kunnen da ge te weinig druk in uwe voorband hebt en dat em daarom vlugger slijt dan vanachter??!!
                          Nee hoor. 2.4 vooraan, 2.5 achteraan. Mooi zoals het boekje voorschrijft.
                          2012 Triumph Speed Triple

                          Comment


                          • #14
                            @TS : lees dees al eens: https://www.2fast4u.be/threads/33164...n-op-na-2500km

                            Vermits ge ook met een PK bom zit en er op circuit mee wilt is diene S20 zeker aan te raden. Hou alleen rekening met de relatief korte levenduur. Ben nu overgeschakeld naar MPP2ct voor en achter. Awel, ik mis de grip van de S20's, zeker op circuit. Voor op de baan is diene MPP voldoende me dunkt, maar ge hebt minder overschot qua grip. Levenduur van die Michelin's ziet er wel beter uit.

                            Ne MPR zou ik nie steken op nen Blade, of het moet zijn dat ge er alleen woonwerk moet doet, maar daar koopt ge gene Blade voor hé
                            When in doubt, gas it ! sigpic

                            Comment


                            • #15
                              [QUOTE=De Lorre;1019596Vermits ge ook met een PK bom zit en er op circuit mee wilt is diene S20 zeker aan te raden. Hou alleen rekening met de relatief korte levenduur. Ben nu overgeschakeld naar MPP2ct voor en achter. Awel, ik mis de grip van de S20's, zeker op circuit.[/QUOTE]
                              Lorre, gij als ervaringsdeskundige, is er werkelijke zoveel verschil tss de MPP 2ct en de S20 ? Op de baan heeft die MPP mij nog nooit in de steek gelaten (hetgeen mss te wijten is aan mijne woessie rijstijl)
                              Na mijne totter in Mettet ben ik echter op zoek naar iets met meer grip. Moet ik de S20 nemen, of eerder een supercorsa Sc2, of een slick ???
                              !!! No Fear, Snoekie is here !!!

                              Comment

                              Working...
                              X