Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Banden voor-en achter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Banden voor-en achter

    Nadat ik mijn standaard Bridgestone BT-014 achterband opgereden heb (wat binnenkort is) wil ik een andere type band erop steken. Mijn vraag is nu mag ik achter een andere band steken als hetgeen vooraan steekt. Een maat van mij wou es achter michelin pilot power steken en zijn oorspronkelijke voorband van een ander merk behouden en dat mocht niet van zijn garagist. Nu heeft mijn broer op zijn Ducati 900 SS vanachter Bridgestone BT-20 steken en vooraan Dunlop.
    Confused!!!


  • #2
    ik "denk" dat je niet vanvoor een toerband mag leggen en achteraan een sportieve.
    maar 2 sportieve banden zal wel mogen denk ik.

    eigenlijk mag het alemaal, maar wie gaat er nu een toer EN sportieve band opleggen

    ik houd me wel steeds aan dezelfde band V en A
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

    -------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever
    -------------------------------------------

    Comment


    • #3
      Het beste is twee dezelfde banden ( type en merk )

      let ook op de maximum snelheid die hij aankan want goedkoop is meestal ook een lagere topsnelheid met alle gevolgen vandien.
      Okinawa Goyu Ryu

      [font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

      The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
        ik "denk" dat je niet vanvoor een toerband mag leggen en achteraan een sportieve.
        maar 2 sportieve banden zal wel mogen denk ik.

        eigenlijk mag het alemaal, maar wie gaat er nu een toer EN sportieve band opleggen

        ik houd me wel steeds aan dezelfde band V en A
        heb vooraan ne bt010 (sportief)
        en achteraan ne bt020 (sportief/toer)
        rijd heel fijn zelfs op circuit geen schuivers
        en de levensduur van de achterste band word serieus verlengd
        en jazzthieve wrm wisselen van merk ?
        denk da battlax 1 van de beste banden op de markt is en zeker op straat veel makkelijker warm te houden dan michelins
        plus da je 7000km haalt me een achterband die zo sportief is geeft aan da de levensduur zeker goed is (vraag ma aan paco die haalt 4000 me een achterbandje)
        yzf 1000 RR 'red devil'

        Comment


        • #5
          Er word idd aangeraden van banden van hetzelfde merk te leggen. Zou ook gewoon terug de bt014 leggen, is een heel goeie band.
          Btw heb ook al me semitour vanachter gereden en sport vanvoor.
          Suzuki rules
          “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

          Comment


          • #6
            Steeds banden leggen van het zelfde merk!
            Bespaart je veel probs.
            Wat die dunlop en die brigdestone betreft, moet maar eens naar de profielen kijken de rondingen zijn gans anders en rijdt ook geheel anders.
            Heb op mijne vtr dunlops gehad en die stuurde echt wel anders toz die pirelli's of brigdestones,dus zou zeker niet combineren!
            Grtz
            The only thing that can beat you, is you're own fear

            Comment


            • #7
              Geef mij maar circuitbandjes!!!!!

              Geen enkele bend geeft zo een gevoel van vertrouwen
              Ik ben begonnen met circuitbandjes, overgeschakeld op sportieve band en uiteindelijk beslist dat zolang ik af en toe is gas wil geven er circuitrubbertjes opliggen.

              Groot nadeel is echter de levensduur! Ik durf het niet goed bij te houden (denk +- 2500 km) en net even minder strak bij regenweer.(wat weer niet slecht is, omdat je echt traag moet rijden = wat veiliger

              Een bijkomend nadeel is dat je ze moeilijk kan vinde in goeie staat(koop er nl. tweedehands waar al een opwarming op circuit mee gedaan is) en de regels zijn ook verandert waardoor de teams hun banden na de race allemaal moeten binnenleveren = geen koopjes meer

              Comment


              • #8
                Zo ver zou ik nu ook weer nie gaan, ne goeie sportband denk ik da meer als genoeg is, bv bto14 sportec etc. Ask zo circuitbandje der op moet gooien sta ik tijdens het verlof elke week bij de bandeboer.
                Van da traag rijden = veiliger, kweet et nie ze. As ge tijdens de regen door omstandigheden ne serieuze noodstop, of uitwijkmaneuver moe doen zou da dan wel es slecht kunne aflopen, hoe traag da ge ook rijd denk ik.


                Oorspronkelijk geplaatst door ambassadeur
                Geef mij maar circuitbandjes!!!!!

                Geen enkele bend geeft zo een gevoel van vertrouwen
                Ik ben begonnen met circuitbandjes, overgeschakeld op sportieve band en uiteindelijk beslist dat zolang ik af en toe is gas wil geven er circuitrubbertjes opliggen.

                Groot nadeel is echter de levensduur! Ik durf het niet goed bij te houden (denk +- 2500 km) en net even minder strak bij regenweer.(wat weer niet slecht is, omdat je echt traag moet rijden = wat veiliger

                Een bijkomend nadeel is dat je ze moeilijk kan vinde in goeie staat(koop er nl. tweedehands waar al een opwarming op circuit mee gedaan is) en de regels zijn ook verandert waardoor de teams hun banden na de race allemaal moeten binnenleveren = geen koopjes meer
                Suzuki rules
                “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

                Comment


                • #9
                  Maar zou je echt voor de lol is moeten doen en misschien da ge dan van gedacht verandert.

                  Nee serieus echt de moeite vind ik en een bandje kost 100 euro vanachter en 75 euro vanvoor. Valt nog wel mee

                  Da regenrijden valt echt wel mee hoor kan nog alles dichtgooien aan 120 hoor. regenrijden is trouwens met elke band gevaarlijk en zoveel verschil zit er niet op. Het zit er maar is te verwaarlozen

                  Comment


                  • #10
                    Brainiac had tijdens de ardennerit vanachter gloednieuwe metzellers steken, kzou wel eens willen weten wat zijn ervaringen hiermee zijn.

                    Comment


                    • #11
                      dat van die slicks is geen slecht idee ik heb er ook liggen gehad en echt wel een groot verschil. Ik kreeg echt het gevoel dat die banden alles aan konden. Maar door het prijsverschil met de gewoone band is het bij die ene keer gebleven. Als ik volgend jaarop het circuit ga rijden leg ik mij er nieuw op.

                      één goede raad: er zijn op de markt freeskes te koop om in je slicks profiel te snijden (mijne kameraad heeft er zo ene). Dit is wel aan te raden omdat slicks verboden zijn op de openbaare weg (ik geloof zelfs een boete van 1000e) maar als je dan een profieleke erin snijdt zien de flikken dit toch niet.
                      “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

                      Comment


                      • #12
                        Ik rij nu met Pirelli Supercorsa's waar mee 1 wedstrijd geraced is (EK-superstock).
                        De levensduur kan ik voorlopig nog niks van zeggen maar wat ik al wel weet is dat ze direct zijn opgewarmd en dat aan de asfast plakken!
                        [font=Arial Black]Gixxer-Rules [/font]

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzthieve
                          Brainiac had tijdens de ardennerit vanachter gloednieuwe metzellers steken, kzou wel eens willen weten wat zijn ervaringen hiermee zijn.
                          Yep ik heb nu die metzeler Roadtec Z6 (iets hardere band, iets meer kilometers) liggen vanachter en nog de originele band vanvoor (bridgestone). Naar mijn mening minder grip, langer opwarmen en is totaal anders voor bochten te pakken. Bevalt me nie zo goe, heb er minder vertrouwen in dan die er origineel oplag. Zou nu misschien wel kunnen omdat ik verschillende merken/profielen heb vanvoor en vanachter.

                          Weet alleen dat ik me diene bt014 vele platter ga in de ardennen

                          Meer info:
                          Metzeler Roadtec Z6
                          Bridgestone BT014

                          Comment


                          • #14
                            zoals al door velen gezegd: bij hetzelfde merk blijven.

                            Ik had vroeger 2 BT20 liggen (voor en achter dus) Vooraan was ik daar niet zo happy mee, daarom nu een BT14 (vervanger van de BT 10, daarna BT12) vooraan en een BT 20 achteraan, heb er net 4000 km mee achter de rug door de bergen met 2 erop en bagage, gaven geen krimp!
                            tis altijd ombouwtijd ....

                            Comment


                            • #15
                              Heyy iedereen!
                              Kvroeg me of het aan te raden is om achteraan te veranderen van maat: 190 -> 180 .Kan iemand me wat meer uitleg geven hierover ? Ik rijdt met SRAD750 '98. Klopt het dat de motor wat soepelder gaat aanvoelen hierdoor?

                              Volgend weekend laat ik nieuw setje banden steken Kga voor Pirelli Diablo's of mss blijf ik toch nog bij mn huidige Dunlop D208(achteraan) waar ik echt geen klagen van had . Vooraan heb ik nu Metzelers maar kga nu wel setje van eenzelfde merk steken.

                              *Groetjes*

                              Comment

                              Working...
                              X