Mededeling

Collapse
No announcement yet.

daytona 600, regulator - stator probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • daytona 600, regulator - stator probleem

    hey allemaal.

    ik heb een daytona op de kop kunnen tikken met wat werk aan. het grootste probleem wat er aan scheelt is het volgende:

    hij start en draaid goed. Maar stationair is er geen stroom op het dashbord te bespeuren. Pas als je gas geeft en boven de 1100 RPM komt, dan springt hij aan. je kan de motor na 5min draaien zelfs niet meer starten, want dan is de batterij plat.

    Ik heb gemeten over de batterij:

    stationair: 11.2volt
    4000RPM: 12.8v

    kan dit te wijten zijn aan een kortsluiting ergens? of scheelt er wat aan de stator?
    De verkoper zei dat hij zelf eens gevallen was met de motor, en de carterkap + stator waren kapot. Deze heeft hij laten vervangen (ziet er ook nieuw uit), en heeft er sindsdien nog zelf mee kunnen rijden (beweerd hij, zonder problemen)

    iemand een idee?

  • #2
    Re: daytona 600, stroomlek?

    ohja, ook het lampje van de motorstoring brand ...

    Comment


    • #3
      Re: daytona 600, stroomlek?

      Ik zou beginnen met een WPH zien te bemachtigen en de dynamo + spanningsregelaar eens uit te meten.

      Waarschijnlijk heb je 3 aparte problemen, al dan niet het gevolg van elkaar:
      -uw spanning bij draaiende motor is te laag, kortsluiting zou ik niet direct aan denken omdat je dan gesprongen zekeringen en/of rokende draadjes zal zien.
      -in het wph de voedingsdraden naar de dash vinden en uitmeten, maar eerst probleem 1 oplossen
      -als de dash goe werkt eens in diag mode gaan en zien waarom het motorstoringslampeke brandt.
      ZX6R 2011

      Comment


      • #4
        Re: daytona 600, stroomlek?

        alvast bedankt voor de reactie: heb je toevallig ook een idee waar op het internet je wph'en kunt vinden?

        ik ben begonnen met het strippen van de motor, en 2 dingen zijn me opgevallen: 1 er ligt een losse grote stekker in het koffer (ooit een powercomander geweest?), en rechts onder het stuur loopt een kabel met 2 stekkertjes en 1 bloot kabeltje. (ooit van de claxon geweest? maar waarom 3 draden?

        nu ... die dingen kunnen normaal niet leiden tot het stroomgebrek?

        ik heb wel gevonden op het internet dat ze de regulator omleiden, omdat het een gekend probleem moet zijn bij deze motoren dat ze teweinig stroom krijgen. Maar al die mensen hebben enkel last van een uitvallend dashbord bij het gebruik van de grote lichten ...

        http://www.triumphrat.net/triumph-super ... trics.html

        Comment


        • #5
          Re: daytona 600, stroomlek?

          1 tip : blijf van den elentriek af zolang ge geen bedradingsschema hebt. de kans dat ge meer omzeep gaat helpen dan repareren is groot

          Comment


          • #6
            Re: daytona 600, stroomlek?

            zo, ik heb nieuws

            heb de batterij aan de lader gehangen. Als de batterij volledig vol is, werkt alles perfect!! (voor even)
            Dashbord bleef netjes aan. Maar als hij enkele minuten gedraaid heeft op rolantie, dan gaat hij weer uit ... Trek je dan een lamp eruit, gaat hij weer even ... (hij laad precies niet bij dus, of toch niet voldoende)

            heb hem aan de computer gehangen, dit zijn de foutcodes:

            p0560 ecm power supply circuit malfunction
            p1500 vehicule speed sensor circuit malfunctionp

            ik heb een zeer oude link gevonden waarbij ze de regulator omzeilen, en zo de laadstroom verhogen tot 14volt stationair. Helaas is de link zo oud dat de foto's niet meer online staan. Iemand een tip om de laadstroom wat te boosten?

            Comment


            • #7
              Re: daytona 600, stroomlek?

              Meet de spanning eens vóór de regelaar,dan weet je al of de alternator zelf goed is.
              Probeer eens met een andere batterij,een kapotte batterij kan heel rare storingen veroorzaken.
              BOCHTENPIKKER

              Comment


              • #8
                Re: daytona 600, stroomlek?

                Ik zou ook beginnen met een andere batterij
                Kost geen stukken van mensen en kan al veel oplossen

                Btw, zou uwe alternator tijdens het draaien ni een 14v moeten geven?
                "Perfection is in the mind that makes mistakes"

                Comment


                • #9
                  Re: daytona 600, stroomlek?

                  als uw batterij vol is, eens de spanningen na de alternator (en dus voor ge spanningsregelaar) en na de spanningsregelaar meten, dan ga je al veel weten. Volgens mij is de batterij niet defect.
                  ZX6R 2011

                  Comment


                  • #10
                    Re: daytona 600, stroomlek?

                    heb de alternator gemeten. Dus de wisselspanning tussen de 3 draden die uit de alternator komt. Daar is stationair maar nipt 11volt. Dus ik vrees dat de stator kapot is?

                    hoe kan het dat hij toch nog steeds stroom geeft? ik dacht altijd dat kapot = geen stroom?

                    iemand een adresje voor een 2de hands, of opnieuw te laten wikkelen? omgeving genk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: daytona 600, stroomlek?

                      ik was er al bang voor;
                      heb op ebay al een gevonden


                      http://www.ebay.com/itm/300695189643...d4788b&vxp=mtr

                      Comment


                      • #12
                        Re: daytona 600, stroomlek?

                        Oorspronkelijk geplaatst door pHino
                        hoe kan het dat hij toch nog steeds stroom geeft? ik dacht altijd dat kapot = geen stroom?
                        Niet noodzakelijk, men kan zelfs perfecte metingen doen volgens de specs van de fabrikant, en toch kan er iets kapot zijn. Ellentriek is een vré raar beest zulle.
                        ZX6R 2011

                        Comment


                        • #13
                          Re: daytona 600, stroomlek?

                          ok, de stator is reeds besteld uit amerika. Ongeduldig afwachten dus.

                          intussen tijd heb ik al een ander probleem.

                          ik had eerst de volgende foutmeldingen (op tune ecu)

                          p0560 ecm power supply circuit malfunction
                          p1500 vehicule speed sensor circuit malfunction

                          Dit lag volgens mij aan het te lage spanning wat de moto had. Ik had dit gereset met tune ecu, en het motorstoringslampje ging mooi uit.

                          sinds vandaag heb ik er eentje bij

                          p0031 oxygen sensor heater short circuit to ground or open circuit

                          Ik vrees dus dat dat de lambda sensor gaat zijn? De uitlaat was namelijk gebarsten, en dit heb ik gelast. Uitlaat gedemonteerd, maar de lambda zat te vast, dus die heb ik afgekoppeld van de motor, en laten zitten tijdens het lassen. Ik vrees dat het dus daardoor is dat hij kapot is? of kan het nog evenzeer met het statorprobleem temaken hebben, of omdat ik de lambda even ontkoppeld had?

                          ik heb de fout proberen te wissen door op 'reset adaption' te drukken bij tune ecu, maar die 3 meldingen blijven onmiddelijk terug komen

                          Comment


                          • #14
                            Re: daytona 600, stroomlek?

                            Triumph Daytona_600_2003-04
                            http://www.mediafire.com/?0iyehdocx2m

                            http://199.91.153.193/jhsl93x2clrg/0iye ... 003-04.pdf
                            Suzuki M1800R - no rules great fun

                            Comment


                            • #15
                              Re: daytona 600, stroomlek?

                              vraag eens anders bij TC moto zaventem , toffe gasten en zeer knowhow , 02/7O5.73.19 , die gasten rijden ook race en hebben een testkamer , je weet maar nooit als ze kunnen helpen :-)

                              Comment

                              Working...
                              X