Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd : Pan ST1300 vs startprobleem/batterij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Advies gevraagd : Pan ST1300 vs startprobleem/batterij

Be(e)sten van de Be(e)sten,

Ik merk al een paar keer dat ik mn Pan niet gestart krijg, tjok tjok en alle lichten dimmen al.
    Dus ja, batterij plat.
    Soms na een weekje of 2 stil te staan, maar ik heb ook al gehad dat ik een toer van ongeveer 2u gedaan had, de winkel binnen ging, na een half uurtje terug de Pan willen starten en gedaan... lichtjes uit en moeten duwen.
    Ik vind de logica niet dus. Wat kan hier de reden van zijn ?
    Ik heb geen alarm, wel handverwarming, maar die staat toch uit als ik de sleutel er af haal.

Ik heb hier en daar al gelezen dat normaal een batterij de Pan overleeft, niet andersom.
    Het is wel raar dat het geen constante is. Som staat deze een maand stil en start die daarna als een treintje.
    helaas niet altijd zo.
    In de winterperiode hang ik er een druppel lader aan, maar nu deze bijna zomerse tijd wil ik die af en toe toch is kunnen buiten halen zonder elke keer de lader er af te moeten halen.

Iemand ervaring mee ? Wat is de beste manier om een batterij status te kennen ?
    Zou ik ze vervangen of niet ? zoja door welke type/merk batterij ?
    Opties ?

Cheers !

Batterij zal zowieso ver kapot zijn.
    Een nieuwe batterij steken en nadien de voltages meten. Het zou bv kunnen dat er teveen spanning op de batterij komt tijdens het rijden waardoor deze kapot kookt.
    Normale levenduur van een batterij is een aantal jaar, niet levenslang
    ZX6R 2011

Comment

Ik zou mijn batterij kontroleren met een 12v meter,kijken hoeveel volt je nog hebt voor je hem start,want een moto batterij blijft niet meegaan,mijn batterij is 6j,die van mijn zoon na 3j plots kapot,dus ik denk dat ze haar beste tijd heeft gehad.suc6
      Honda cbr 600f 2006
      circuit:yamaha r6 2004

Comment

als het soms wel en soms niet is controleren of uw kabels aan batterij, starter en mas zeker goed vast staan

Comment

ik heb de batterie is gemeten zonder kabels, gaf 12.1V aan.
          ik heb de meter er is tussengestoken om te zien of er enige verbruik was, maar dat was dus niks, geen verlies zou ik dus zeggen.
          sja, ik hang hem nu terug tussendoor aan de druppellader, dan heb ik er blijkbaar geen probleem mee.

Comment

onbelaste voltage zegt niet alles hè, ge moet uwe voltmeter er ook eens aanhangen tijdens het starten. onder de 10V = vuilbak

Comment

Working...
            X