Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ketting smeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ketting smeren

Hoe en hoe dikwijls smeren jullie uw ketting,heb dat al dikwijls gezien dat het eigenlijk veel te weinig word gedaan.
    Zelf deed ik het zo (nu niet meer nodig:cardan:biggrin: )
    Minstens om de 500km en soms nog vlugger.Moto op middenbok of bij gebrek hieraan, een blokje voor het voorwiel en met een autokrik onder de achterbrug(aan de rechterkant) de moto opkrikken tot het wiel vrij kan ronddraaien.Dan kettingspray aanbrengen op het bovenste deel van de onderkant van ketting,best na een rit,dan is de ketting nog warm en trekt het vet er beter in.
    Ook bestaat er een zogenaamde tommyjack,maar een krik gaat even goed.
    Tommyjack http://easybikelift.sparks-trading.nl/retailers.html

moet mij dringend een buske smeersel aanschaffen

is het mischien nodig dat het vlugger gesmeerd word bij slecht weer en minder vlug bij goe weer???
    I belong to the groep of 10cc ->1cc more than the average:biggrin:
    Itruder Alert (als hij klaar graakt deze winter)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CBartje
      moet mij dringend een buske smeersel aanschaffen

is het mischien nodig dat het vlugger gesmeerd word bij slecht weer en minder vlug bij goe weer???
      daar heb je gelijk in als je veel door de regen enzo rijd zou ik het toch op een 200km houden je kunt dit ook met zen tweeen doen de ene houd het stuur vast en trekt de moto op zen standaard en dan kan de andere rustig de ketting insmeren
      rs 250 driver = The Antverpian Pirate

Comment

Ik doe na elke rit een klein beetje erop voor ik hem in de garage zet.
        Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

euh guido? was er hier al geen topicje over?? :biggrin:
          (kweetnie zeker, ik weet niet meer wat een ketting is:biggrin: :biggrin: (tenzij die rond mijne nek )

btw op die eerste foto: da wiel draait precies nogal rap of is dat gezihtsbedrog?? ziet er mij een gevaarlijke toestand uit.
          tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Ik doe da meestal als het geregend heeft..
            soms vergeet ik het ook maar ik probeer er wel op te letten...
            God must love stupid people, he made so many!
            Vikske per sempre !!!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
              euh guido? was er hier al geen topicje over?? :biggrin:
              (kweetnie zeker, ik weet niet meer wat een ketting is:biggrin: :biggrin: (tenzij die rond mijne nek )

btw op die eerste foto: da wiel draait precies nogal rap of is dat gezihtsbedrog?? ziet er mij een gevaarlijke toestand uit.
              Ja nu ge het zegt,da wiel draait rap,is dus niet aan te raden,gewoon wiel met de hand rond draaien.Is geloof ik al eens iets over gezegd,ben ook nie zeker:tongue:

Comment

awel, ik zet de mijne op zijne poot(middenbok heb'k niemeer), stuur tegen de aanslag, dan duw ik de moto zijwaarts(links) zoals op dat 2de fotoke, aleen hef ik zelf en steek ik er zelf iets tussen, en 't kost niks :biggrin:
                Oprichter 2fast4u 2004
                #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
                hoe gekker hoe liever
                -------------------------------------------

Comment

smeren

ik doe dat elke week zeker één keer soms twee keer.
                  als het weer is zoals nu twee keer de week.
                  hoe beter je ze onderhoud hoe langer de levensduur.
                  grtz wcf on tour

Comment

Gaat niet over zoveel of zoveel km's , als de ketting droog is moet ze gesmeerd worden ! Ik doe dat normaal iedere keer als de motor buiten komt! Is 30sec werk , moto staat op paddockstand!

En smeren in't midden van de ketting , daar waar ze kontakt maakt met 't tandwiel! Niet tussen de schakels , zijn meestal O-ring kettingen , dat wil zeggen dat er een rubbere dichting tussen de schakels zit , en 't heeft dus weinig zin om daar olie op te spuiten! Kunt er natuurlijk altijd wel wat op doen , maar 't kontakt tussen de ketting en tandwiel is't belangrijkste!
                    You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

http://www.2fast4u.be/forums/showthr...ketting+smeren

http://www.2fast4u.be/forums/showthr...hlight=ketting
                      [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

Ziede wel se,er was al een topic over

Comment

Spaar

Ik heb een automatisch smeersysteem a la Scottoiler, maar van Chaintec.

Simpel: veel smeren spaart uw kettingen en tandwielen. Als uw ketting altijd goed gesmeerd is, 't zij door alle dagen te vetten, 't zij met een automatiek, spaart ge in vergelijking met iemand die minder dan 1 keer per 500 km smeert, gemakkelijk 1 ketting/tandwielenset op 3 uit.
                          “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

Comment

momenteel zo rond de 200 à 300 km, dus als ik met jullie meega ... na elke rit, en ook na een regenbui of na het wassen. Doe het altijd na het rijden, zoals in de tekst van Guido, ... iets die ik opstak uit die eerste topic erover

Denk soms wel eens om zo'n pro-oiler aan te schaffen, http://www.pro-oiler.com/
                            2004: Honda Transalp - 2006 BMW F800ST - 2008 BMW R1200GS - 2015 Triumph Tiger XCA

Comment

het ideaal is een goei vettige ketting,dan een zanderig baantje,en ge ziet de ketting langer worden,een o ring ketting is bedoelt om niet te hoeven smeren ,moet anders het voorste beschermkapje van supersmeerders maar eens bekijken,waar de ketting in zand en vet draaid,maar allee,hoe vettiger hoe prettiger zeker?

Comment

Working...
                              X