Mededeling

Collapse
No announcement yet.

duc 996 ketting & tandwiel vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• duc 996 ketting & tandwiel vraag

Ik heb momenteel een 14/36-tandwielverhouding op mijn ducati 996.
    Standaard was er vooraan een 15 tanden tellend tandwiel.
    Ik moet nu een nieuwe set steken en vroeg me af of ik achteraan misschien naar een 40t- of 41t-tandwiel zou grijpen en wat dit zou uithalen bij dit type? Topsnelheid interesseert me niet. Blijkbaar zou het verbruik kunnen omhoog gaan, niet?

misschien eerst aan daeler vragen???die moet dat zeker weten.
    [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

Vanchter meer tanden (of vooraan minder) laat je sneller optrekken maar je verliest top.
      Zou wel kunnen dat je dan iets meer verbruikt omdat je door de band aan iets hoger toerental zal rijden aan dezelfde snelheid alhoewel dit uiteraard puur aan jezelf ligt.

Als je dat wil ben je wel beter af met achteraan 2 à 3 tanden meer ipv vooraan 1 minder.
      15 is al weinig en 14 nog minder (TLR is standaard 17T), het tandwiel wordt dan zeer klein en de ketting moet vooraan dus in een superkleine hoek draaien en dat betekent een serieuze belasting en dus snellere slijtage van de ketting.

Comment

ge gaat inderdaad meer trekkracht hebben mar ik zou
        echt ni weten waar ge da voor nodig hebt .k'heb vandaag mijn

eerste rit mee den duc 996 achter de rug .k'zen na 2 uur nog aan't nagenieten.

en gij wilt NOG MEER ............????????????.ge gaat in 1ste en 2de versn een

betonblok op uw voorwiel moeten leggen denk.
        there are only 3 speeds,fast,very fast and oh shit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikke46
          ge gaat inderdaad meer trekkracht hebben mar ik zou
          echt ni weten waar ge da voor nodig hebt .k'heb vandaag mijn

eerste rit mee den duc 996 achter de rug .k'zen na 2 uur nog aan't nagenieten.

en gij wilt NOG MEER ............????????????.ge gaat in 1ste en 2de versn een

betonblok op uw voorwiel moeten leggen denk.
          Tuurlijk, het gaat beestig goed vooruit, maar ik wil gewoon wat ervaringen horen. Ik heb nl. weinig om niet te zeggen geen kennis van tandwielverhoudingen e.d. Misschien kàn het nog beter?

Comment

zie het zo: doe je vooral snelwegen en rechte stukken steek dan een kleiner achtertandwiel of een groter voortandwiel. zo draai je minder toeren op snelheid.

neem je vooral (krappe) bochtige wegen en heb je nu problemen dat je soms krappe bochten moet nemen in eerste en met koppeling dan doe je mss best het omgekeerde, het gevolg is dan dat je op snelheid meer toeren zal draaien maar in trage manoevres minder snel de koppeling nodig zal hebben.

en neem schuss op zijn woord: 14 is echt wel klein!!
            tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
              zie het zo: doe je vooral snelwegen en rechte stukken steek dan een kleiner achtertandwiel of een groter voortandwiel. zo draai je minder toeren op snelheid.

neem je vooral (krappe) bochtige wegen en heb je nu problemen dat je soms krappe bochten moet nemen in eerste en met koppeling dan doe je mss best het omgekeerde, het gevolg is dan dat je op snelheid meer toeren zal draaien maar in trage manoevres minder snel de koppeling nodig zal hebben.

en neem schuss op zijn woord: 14 is echt wel klein!!
              Ik weet het. Maar naar men zegt (duc middens) krijgt ie dan de overbrengingsverhouding van een 748, terwijl de 996 eigenlijk omwille vd geluidsnormen te lang gegeard is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Desmodaddy996
                Ik weet het. Maar naar men zegt (duc middens) krijgt ie dan de overbrengingsverhouding van een 748, terwijl de 996 eigenlijk omwille vd geluidsnormen te lang gegeard is.
                Dit zit 'm in de tanwielverhoudingen in de boite !!
                Kunt ge niet gelijk krijgen aan een 748 door uw ketting tandwielen te veranderen ! Hebt dan alleen dezelfde ketting .
                Zou zeker geen 40 tands achtertandwiel nemen als ik van u was , ge hebt meestal een tandwiel verhouding van +/- 1/3 , 1 tand vanvoor = 3 vanachter , er is er al één minder vanvoor , samen met vier tandjes achter komt ge op een verschil van 7 tanden , dat lijkt me toch véél ! Zult een schakeltje extra mogen zetten tussen uw ketting , niet ?
                Als er standaard 15/36 op ligt denk ik dat 14/36 zeker geen slechte keuze is !

Heb bij m'n eigen motor 1 minder vanvoor en 1 minder vanachter , wou eerst 2 meer vanachter nemen , maar dan kreeg ik problemen met de kettinglengte . En als ik nu naar een snel circuit ga , Francorschamps bvb. ,dan steek ik één tandje meer vanvoor , en m'n wiel schuift niet te ver naar achter !
                En zo klein is een 15 niet , want dat ligt op veel motoren standaard !

Dit is mijn mening hé !
                You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

doen ze dat nog??? vroeger werd dat idd gedaan door buell en ducati maar ik dacht dat ducati daar samen met buell vanafgestapt was?

(en dat was echt niet in de boite, toch niet bij de buell)
                  tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Ik heb momenteel een 14/36-tandwielverhouding op mijn ducati 996.
                    Standaard was er vooraan een 15 tanden tellend tandwiel.
                    Ik moet nu een nieuwe set steken en vroeg me af of ik achteraan misschien naar een 40t- of 41t-tandwiel zou grijpen en wat dit zou uithalen bij dit type? Topsnelheid interesseert me niet. Blijkbaar zou het verbruik kunnen omhoog gaan, niet?

Beste Desmodaddy,
                    als trotse bezitter van een 996 heb ik ook één tandje minder voor.
                    Ik zou zeker dit niet minderen...te korte bocht voor je ketting enz..en je zal nooit een 996 op z'n 748's kunnen laten rijden...daar is de motor veel te verschillend voor...nog vragen,mail gerust...

Koen
                    www.ducaticorsefriends.com
                    www.DutchDucatiWomen.nl
                    www.team848.be
                    www.DavyWens.be
                    www.RHracing.be

Comment

als ik me niet vergis hadden de 748's een 14 x38 verhouding.

die verhouding had ik op mijn 916 ook

Comment

Working...
                      X