Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ketting smeren zonder middenbok

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ketting smeren zonder middenbok

Hoe ik het moet doen met middenbok weet ik.
    Maar zonder middenbok staat het achterwiel niet vrij.
    De Kawasaki Eliminator heeft geen middenbok, dus hoe smeer je de ketting, dus hoe krijg ik het achterwiel van de grond?

Thx

Re: Ketting smeren zonder middenbok

Smeer waar je aankan en rij dan ff wat voorruit of achteruit. Of trek hem op de pikkel wat scheef en laat iemand anders dan je ketting vetten. En als je je vingers liefhebt dan doe je dit niet met een draaiende motor maar gewoon het wiel ff draaien met de hand.

Comment

Met een paddocsteun

Comment

ziet er inderdaad iets handig uit die padockstand
        eens kijken waar ik dat kan vinden

Comment

voorrem dichttrekken met spanband en autokrik onder achterbrug rechts krikken tot wiel vrijdraaidt en smeren maar (met de hand draaien zoals eerder vermeld )ken iemand die zo een stuk van zijne duim mist door da te doen met draaiende motor
          padock kan je vinden r.a.d. of hein gericke enz..
          if you obey all the rules
          you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
          yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
          suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 125erken
            ziet er inderdaad iets handig uit die padockstand
            eens kijken waar ik dat kan vinden
            Hou er wel rekening mee dat de achterbrug van een 125 smaller is dan die van andere motoren. Koop dus eentje die verstelbaar is

Comment

net dit gevonden: http://rad.eu/nl/c/p/29323-rothewald-ro ... lsteun.htm
              lijkt me ook wel iets handig

Comment

voor da geld hebde ne paddockstand, en ne deftige ook.

En me ne paddockstand kunde meer dan da ding me rollekes zene

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniak
                  Met een paddocsteun
                  Uwe foto klopt niet. Gaat hier om een chopper. Rapste manier is nog altijd door die telkens beetje vooruit te zetten. Als je dan met een borstelke dat smeren doet hoef je niet eens te werken met karton of papier om de lubri van uw wielen te houden. Ik doe dat al jaren op die manier. Ketting is gesmeerd op minder dan 10 minuten zonder gedoe om die chopper omhoog te krijgen.
                  Licensed to chill.
                  Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                  2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 125erken
                    net dit gevonden: http://rad.eu/nl/c/p/29323-rothewald-ro ... lsteun.htm
                    lijkt me ook wel iets handig
                    Met je kwak chopper is dat verloren geld. The old fashion way kost niets.
                    Licensed to chill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Imno
                      Met een paddocsteun
                      Uwe foto klopt niet. Gaat hier om een chopper. Rapste manier is nog altijd door die telkens beetje vooruit te zetten. Als je dan met een borstelke dat smeren doet hoef je niet eens te werken met karton of papier om de lubri van uw wielen te houden. Ik doe dat al jaren op die manier. Ketting is gesmeerd op minder dan 10 minuten zonder gedoe om die chopper omhoog te krijgen.
                      Ge zijt vergeten dat ge nu ook een paddockstandje hebt he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cr0sSr0aD
                        Oorspronkelijk geplaatst door Imno
                        Met een paddocsteun
                        Ge zijt vergeten dat ge nu ook een paddockstandje hebt he
                        Ja die van jou, maar als ik alleen ben ga ik dat nog altijd the old fashion way doen ze. Eer ik zo'n chopperpaddockstand der eindelijk onder heb is dat smeren op de gewone manier al lang gebeurd
                        Licensed to chill.

Comment

Ge kunt ook gewoon uw moto met een hand achteruit laten bollen terwijl ge met uw ander hand de spuitbus smeervet op uw de ketting leegspuit maar aangezien de meeste hier al last hebben om hun moto op lage snelheid met 2 handen te bedienen is dat misschien iets te avontuurlijk ...btw, ben ik de enigste die vanavond het forum checkt met een fles wijn naast hem?
                          The Last Privateers

Comment

Gelijk ik doe:
                            Mijn schoonvader laten wandelen met de moto terwijl ik de ketting aant smeren ben .
                            Heb dus ook geen paddockstand of middenbok.

Het lukt ook met de schoonmoeder ze!
                            The Need For Speed

Comment

Ik heb me dus toch (tegen het advies in) dit gekocht http://rad.eu/nl/c/p/29323-rothewald-ro ... lsteun.htm
                              Nu weet ik ook waarom het advies van het niet te kopen gegeven werd.
                              Het werkt wel maar je moet er echt wel voor zorgen dat je wiel loodrecht staat ten opzichte van dat ding want anders moet je constant de motor verplaatsen.
                              Afrader dus.

Nu hem ik me wat in elkaar geknutseld met behulp van een krik voor de auto en een paat U ijzertjes, en nu raakt de ketting gekuisd en gesmeerd op 5 minuten tijd

Zal er binnenkort wel eens een fototje van plaatsen van mn constructie, misschien dat er nog mensen zijn die hetzelfde kunnen gebruiken ofzo.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎