Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ketting vervangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ketting vervangen

Ik zit met een slechte schakel op m'n ketting en er zit precies ook wat veel rek op sommige plaatsen. Tijd voor een nieuwe dus.

Nu zie ik wel zitten om dit zelf te doen, maar ik heb niet zelf een garage om dat te doen of al het juiste materiaal. En dit lijkt me ook wel iets waar een extra paar handen wel van pas kan komen.

Dus is er iemand met een iets of wat uitgeruste garage waar ik dit eens mag komen doen? Ikzelf ben van Leuven, maar wil gerust wel er wat voor rijd hoor.

En verder weet er iemand waar ik morgen een nieuwe ketting zou kunnen vinden? (heb een recupdag morgen voor de 21ste )
    Kawasaki ER6-f 2008 - For sale
    MV Agusta Brutale 800 2013

als alles altijd tegelijk vervangen is zou ik dat nu ook doen.
    Nieuwe kettingset steken. Anders moet je binnekort toch je tandwielen vervangen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michael Bekijk Berichten
      als alles altijd tegelijk vervangen is zou ik dat nu ook doen.
      Nieuwe kettingset steken. Anders moet je binnekort toch je tandwielen vervangen
      Uhu, heb ondertussen wat liggen zoeken hier op't forum en heb dat ondertussen ook begrepen. De tandwielen zagen me er op't eerste zicht nog wel ok uit, maar zal ze dus nog es deftig inspecteren.
      Kawasaki ER6-f 2008 - For sale
      MV Agusta Brutale 800 2013

Comment

das een set da gelijkmatig afslijt dus da loopt in mekaar in.

Ge kunt beter alles tegelijk vervangen nu ge toch bezig zet. en zo moeilijk is het niet.

je hebt enkel een paar grote ringsleutels nodig wa inbus sleutels en 2 bolhamers (om ketting te "klinken") of nen kettingklinktang

ik heb da 4j geleden zelf gedaan op een thunderace en ik was toen 22j dus mo ik had wel een garage haha

groeten

Comment

ik heb vorig jaar een nieuw set gestoken op het terras, daarvoor hebt ge echt geen garage nodig hoor: gewoon een plat stukje grond, achterste paddockstand (of middenbok), slijpschijf (of dremel) voor de oude ketting, steeksleutels, kettingklinktang (of 2 hamers) et voila.

gewoon aan beginnen: das een uurke werk max (en het zonneke schijnt toch )
          Current Bike: Ducati Multistrada 950S

Comment

ik heb laatst ook een nieuwe set gestoken.
            online besteld bij jos smit, scheelde behoorlijk in prijs.

en heb ze zelf gelegd hier in de garage, kettingpons ligt hier nog.
            dus als ge de verplaatsing ziet zitten zijt ge welkom.

edit:
            op zich is dit vrij makkelijk te doen, enige moeilijk punt op de Z was de moer aan het voorste tandwiel los krijgen...
            Ready to

Comment

Ik heb de tools voor DID kettingen, maar heb nog nooit een ketting vervangen.
              Altijd welkom, maar de kans zit er in dat we 't naar de kloten helpen
              Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

Revolutionize your motorcycle riding experience with D.I.D Motorcycle Chains, the unrivaled choice for everyday riders and professional racers. Our chains, chain kits and motorcycle rims are designed to amplify your bike's performance and are now available online. Shop today and UNLEASH THE POWER OF PERFORMANCE!

met deze erbij zou het wel moeten lukken lijkt me

wel ff volgorde in de gaten houden:
                eerste werk = moer van voorste tandwiel losdraaien met de achterrem ingedrukt en in neutraal gezet.
                dan pas ketting breken, anders wordt het moeilijk
                Ready to

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nico_VDB Bekijk Berichten
                  http://www.didchain.com/chainTools.html

met deze erbij zou het wel moeten lukken lijkt me

wel ff volgorde in de gaten houden:
                  eerste werk = moer van voorste tandwiel losdraaien met de achterrem ingedrukt en in neutraal gezet.
                  dan pas ketting breken, anders wordt het moeilijk
                  ik doe dat altijd met de moto in vitesse: veel makkelijker
                  Current Bike: Ducati Multistrada 950S

Comment

voorste tandwiel is idd een tandenbreker hehe

nee ik bedoel dat da goed vast zit en dage mss wa kruipolie der rond kunt spuiten dat het iets makkelijker loskomt.

met men ACE heb ik de lagerpakking dat achter het tandwiel zit perongeluk kapot gedaan door met schroevendraaier in de rubber van het tandwiel te kloppen om het er zo af te krijgen en zo een gaatje geprikt in de pakking geen erg natuurlijk hehe

mo denkt eraan dar er achter ook nog vanalles zit :d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Claus Bekijk Berichten
                      ik doe dat altijd met de moto in vitesse: veel makkelijker
                      volgens werkplaatshandboek voor de kawa Z750: in neutraal zetten en achterrem gebruiken om het wiel/tandwiel tegen te houden .
                      Ik vond het ook niet helemaal logisch. maar is misschien wel zinvol om de versnellingsbak niet te belasten (bvb bij gebruik van een slagmoersleutel)
                      Ready to

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎