Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help ....mijn ketting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• help ....mijn ketting

de vorige eigenaar heeft scheepsvet op de ketting van mijne cbr 600 gesmeerd, ik heb daar nu zo percies een dikke rubberen laag erop, met wat zou ik dat erafkrijgen, buiten met schroevendraaier erafpulken

kom u snel ne kettingreiniger halen zou ik zeggen !!!
    zelf geen werk meer aan dan...

duc4ever

Comment

heb ik al geprobeerd, ma da spul dat erop zit is er nie af te krijgen

Comment

wa ge ook kunt doen is petrol erop smeren met de borstel

duc4ever

Comment

heb al benzine , en wasbenzine erop gemeerd met nen harde borstel, laten intrekken , heb er just al met ciff opgezeten en er lijkt iets af te komen :-) de volhouder wint hé :-)

Comment

Ketting eraf halen en een nachtje laten weken in een badje benzine
            [font=Arial Black]Gixxer-Rules [/font]

Comment

da's niet zo'n goed idee want dan haal je al het vet uit de ketting,als er normaal gezien vet in de rolletjes zit,dat vet is nodig om ze mooi te laten lopen en dat krijg je er nooit meer in
              't best kan je ze toch ontvetten met benzine maar dan met een tandeborstel en een plantenspuit vol benzine,zo doe ik 't altijd en is ze weer mooi metaalkleurig zodat als ze opgedroogd is weer goed ingevet kan worden aan de buitenkant en het vet wat in de rolletjes zit er in blijft
              da van da vet in de rolletjes geld zo voor een van de 2 types x of o ring weet ik niet vanbuiten,voor de ander kan 't geen kwaad om ze in een benzinebad te leggen.

Comment

o-ring ketting heeft vet in rolletjes.
                en voor de rest heb je 100% gelijk.

en als de ketting ervanbuiten al zo slecht uitziet hoe moet ie dan niet vanbinnen zijn (in de rollen?) ik stel voor dat je hem in de vuilbak kieperd en een nieuwe ketting eroplegt.
                Dan ben je zeker dat tie goed is.
                tewiojl je bezig bent, haal eens dat kapje weg dat je voorste tandwiel afdekt (als dat gaat bij een honda tenminste) want als je ketting er zo smerig uitziet dan zal je niet echt blij zijn met de smurrie die je daar zal vinden.

veel plezier.
                tis altijd ombouwtijd ....

Comment

zo was't ja de o heeft vet,de x ring niet
                  mercie voor de bijstand beulke

Comment

ik heb al wat los kon losgehad, en moet zeggen da het just ne nieuwe is, waarschijnlijk heb je gelijk dat een nieuwe ketting de oplossing zou zijn, maar dat zal voor bij de volgende uitgaven zijn :-) mercikes alvast voor de tips

Comment

Working...
                    X