Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ketting smeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ketting smeren

    Voor diegenen die met een ketting aangedreven motor rijden:


    1)welk merk van kettingsmeer gebruik je

    2)Ben je hier niet/redelijk/zeer tevreden over

    3) Per hoeveel km smeer je de ketting

    4)Kleine verklaring hoe je vind dat je het op de beste manier aanbrengt.

    5)Maak je de ketting proper met een produkt

    [font=Comic Sans MS][/font]

  • #2
    Verplaatst van Polls -> Sleutelhoek

    Er is ooit een onderwerp gestart op dit forum waar al deze info instaat:

    http://www.2fast4u.be/forums/showthread.php?t=12

    En dit forum (Polls) dient enkel om op een bestaande poll te reageren (moet dus nog instellen dat je geen nieuw onderwerp kan starten in dit forum). Bij deze verplaatst naar de sleutelhoek

    Comment


    • #3
      1) motul

      2) ben er tevreden over.product geeft een witte schuim af en hecht zich sterk aan de ketting. nadeel is dat je niet goed ziet waar je bent gebleven.Indien er niet overdreven veel wordt opgespoten(durf dit nogal eens),vlak na het rijden als de ketting nog warm is heb je achteraf weinig spatten op je velg.

      3)Probeer na elke lange rit te smeren,als ik het niet vergeet.

      4)Met het verlengbuisje juist boven de ketting,vlak voor de achterband onderaan.

      5)Heb ketting nog nooit proper gemaakt. :biggrin:
      [font=Comic Sans MS][/font]

      Comment


      • #4
        ik haal meestal Castrol, bij Hein Gericke en denk wel dat da goed ze werk doet, mijn vader heeft nu al 23000km met die ketting en het gaat nog wel een 10000 km mee denk ik.

        De ketting van mijn motor word elke rit ingesmeerd en om de zoveel tijd heel ontvet( 4a5 keer op een jaar) en proper gemaakt met petrol.
        Ik verspil liever een busje olie meer dan een tandwiel en ketting

        Comment


        • #5
          ik gebruik ook carstol van bij Hein gericke.
          's is goe spul, blijft perfect plakken en vloeit toch goed bij het spuiten.
          'k smeer altijd als de ketting warm is, dan vloeit da veel beter tussen de schakels.
          probeer om de 500km, meestal minder, soms meer.
          'k heb nu pas een nieuw ketting, hoelang ik ermee toe kom weet'k nie echt, ma ik denk een 20-25.000km.
          propermaken doe ik af en toe als ik er goesting in heb, dan jaag ik er een gans buske kettingreiniger door en wrijven met een vod,(nog ma 2 keer gedaan met vorige ketting)

          ook houd ik een stuk karton tussen m'n wiel en m'n ketting, dit om te voorkomen dat er vet op de band terrecht komt.
          Oprichter 2fast4u 2004
          #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

          -------------------------------------------
          hoe gekker hoe liever
          -------------------------------------------

          Comment


          • #6
            pas om de 500?kdoe(lees probeer) het om de 200/300 tedoen of na regen,beter wa te nat dan te droog zeker ;p

            Comment


            • #7
              [quote="Vip"]pas om de 500?kdoe(lees probeer) het om de 200/300 tedoen of na regen,beter wa te nat dan te droog zeker ]
              500 is inderdaad veel.'k zei ook meestal minder.
              en ook normaal gezien na een regenbui(als de bui over is ,want ik moe da buite doen
              Oprichter 2fast4u 2004
              #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

              -------------------------------------------
              hoe gekker hoe liever
              -------------------------------------------

              Comment


              • #8
                als je m terug moet hebben kan ik m ook ni aanpassen e

                spijtig
                dan de vraag van smeren
                1) profi dry lube
                2) ben er tevreden over
                spat niet
                loopt niet
                gaat lang mee
                3) as ik eraan denk om ze te smeren of as ik ze hoor rammelen :biggrin:
                of as ze er verroest uitzie
                4) langs boven aan achterste tandwiel en rondraaiende motor
                5) ketting nog nooit proper gemaakt
                yzf 1000 RR 'red devil'

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
                  500 is inderdaad veel.'k zei ook meestal minder.
                  en ook normaal gezien na een regenbui(als de bui over is ,want ik moe da buite doen
                  excuse meh ;p

                  Comment


                  • #10
                    ketting smeer

                    Hey,

                    Ik heb er al verschillende gebruikt en vind CASTROL CHAIN WAX nog de beste.
                    Waarom? Door de wax blijft er een laag op uw ketting hangen en als de wax op is (ongeveer 500 km) dan begint uw ketting te blinken en dan weet je dat je opnieuw moet smeren.

                    Groetjes
                    FEAR THIS

                    Comment


                    • #11
                      Ahja, en mijn ketting heb ik proper gemaakt met gewone benzine voor te ontvetten. Gaat vrij goed. Je hebt er ook produkten voor van Castrol.
                      FEAR THIS

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door jt_artemes
                        Hey,

                        Ik heb er al verschillende gebruikt en vind CASTROL CHAIN WAX nog de beste.
                        Waarom? Door de wax blijft er een laag op uw ketting hangen en als de wax op is (ongeveer 500 km) dan begint uw ketting te blinken en dan weet je dat je opnieuw moet smeren.

                        Groetjes
                        Vond ik ook heel goed tot da ik profy dry lupe is geprobeerd heb. Probleem bij de wax is da da serieuz wa nest afgooit op u velg en undertail. (bij mij toch)
                        Suzuki rules
                        “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door jt_artemes
                          Hey,

                          Ik heb er al verschillende gebruikt en vind CASTROL CHAIN WAX nog de beste.
                          Waarom? Door de wax blijft er een laag op uw ketting hangen en als de wax op is (ongeveer 500 km) dan begint uw ketting te blinken en dan weet je dat je opnieuw moet smeren.

                          Groetjes
                          raar, bij mij word die nooit nie terug blinkend, integendeel aleen ma viezer.
                          Oprichter 2fast4u 2004
                          #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                          -------------------------------------------
                          hoe gekker hoe liever
                          -------------------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            hij bedoeld niet de buitenste plaatjes maar de rollekes beginnen inderdaad te blinken als het vet weg is. En idd de buitenste plaatjes worden allen maar vieser na verloop van tijd.
                            “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

                            Comment


                            • #15
                              Waar kan je die profy dry lupe kopen?
                              FEAR THIS

                              Comment

                              Working...
                              X