Mededeling

Collapse
No announcement yet.

versnelling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• versnelling

help hulp nodig van iemand die wa technisch begaafd is.
    heb moeilijkheden met men 3e en 5e versnelling als ik rij krijg ik die er moeilijk in ,kraakt niet of niks maar moet 2 maal duwen voor die in die betreffende versnelling gaat, en als de moto nie draait als ik men koppelingshendel intrek veronderstel ik dat ge die zonder problemen moet kunnen voortduwen als die in versnelling ligt ,maar tis da is dus nie het geval. en heb ook verschil als die juist gestart is en leg hem in 1e dan krijg ik een ferme snok en warm nie
    dus men vraag is zou dat men koppelingkabel zijn of shijven wa da ook mag zijn heb da gehoord van iemand
    alvast bedankt
    greets
    gixxerke

is erg simpel, je moet gewoon je koppelingskabel wat bijspannen, deze staat te los
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever

Comment

[quote="RunnerX"]is erg simpel, je moet gewoon je koppelingskabel wat bijspannen, deze staat te los ]

mischien kan je als voornemen al even een nieuwe koppelingskabel bestellen, niet dat je kabel eens over vliegt en je een week niet kan rijden omdat je op dat stom kabeltje moet wachten.
      Oprichter 2fast4u 2004
      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

hoe gekker hoe liever

Comment

zal ik zeker doen bedankt alvast

Comment

p.s. tis te hopen dat het da is want heb die kabel al zitten aanspannen en losser zetten, er komt geen verschil in .zelfde problemen blijven. misschien gelijk ge zegt nieuwe kabel steken .thanks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gixxerke
            p.s. tis te hopen dat het da is want heb die kabel al zitten aanspannen en losser zetten, er komt geen verschil in .zelfde problemen blijven.
            Volgens mij gaat het dan niet aan de kabel liggen maar ligt het probleem verder. Heb dit ook al eens aan de hand gehad bij m'n Husqvarna en toen bleek dat het aan de koppeling zelf lag. Men heeft toen de koppeling platen vernieuwd (met een nieuwe kabel) en probleem opgelost.
            Ik zou dit toch maar eens voorleggen bij een dealer, want stel dat je ergens lekker aan het knallen bent en plots hapert je versnellingsbak. Dat wil je echt niet hebben.

Comment

Niet ontkoppelen

Wel, het zal bijna zeker aan de koppeling liggen. Er wordt niet volledig ontkoppeld. De constructie van de versnellingsbak, zou moeten verklaren waarom je problemen het duidelijkst zijn in de oneven versnellingen.
              Niet volledig ontkoppeld zou betekenen dat de koppelplaten niet volledig elkaar worden getrokken.
              Dat kan komen door een kabel die te veel slack heeft zoals gezegd.
              Of doordat (na een val bv) de aangrijppunten van de koppelkabel verbogen zijn, of de hendel op het blok is verschoven.
              De koppelings-veer kan te fel zijn afgesteld. (Niet bij jou, dat gebeurt normaal niet plots)
              Of problemen met de grip van de koppelplaten: verkeerde olie-viscositeit ingekapt, geen olie genoeg, of verbrande olie.
              Door oververhitting kunnen de platen ook afgesleten of verbogen zijn.

Behalve al deze zaken aan de koppeling is het ook belangrijk de juiste kettingspanning te hebben, en een ketting in goede conditie: ook dat heeft zijn invloed op het 'gevoel' in de koppelling. Maar niet in die extreme mate als jij vertelt. Wel kan veel rijden met een ketting die te hard staat de koppeling dus overmatig verslijten en verhitten.
              “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

Comment

ok alvast bedankt nu weet ik toch ongeveer wa ik moe zeggen tegen de dealer want die kan me anders ook vannalles wijsmaken

thanks voor de info guys

Comment

Je zegt dat als ie warm is, dat het dan minder is. Het grootste verschil tussen een warme motor en een koude, is bij mijn weten de vloeibaarheid van de olie. (als we dan de cilinders + koppen buiten beschouwng laten)

Dus, koude motor, dikkere olie en warme motor meer vloeibare olie.
                  Normaal gezien heb je er 10W40 inzitten, maar hoe lang al?

Net zoals root zegt, ( en hij kent er serieus wa van lijkt me), er zijn meerdere factoren, maar de meeste problemen (afgezien van een crash) komen wel voor als er met slechte, of niet de juiste olie gereden wordt...

Probeer gewoon eens andere olie, tenzij je die onlangs vervangen hebt en ze er nog goed uit ziet.
                  Gaan,........
                  En dat het blijft gaan,..........
                  Das het belangrijkste,...........

VTR SP-1 - powered.......
                  den ushi --> ushi

Comment

Working...
                  X