Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koppeling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• koppeling

heeft iemand enig idee hoeveel een nieuwe koppeling kost (geplaatst)?
    ik heb namelijk last van mijn koppeling die slipt. als ik boven de 11000 toeren trek dan slaat die door.
    alvast bedankt.

Mss alleen olie?

Toshke, niet voor het een of ander, maar een kennis had identiek dat probleem, maar dat kwam door onjuiste olie ... had een 10W40 olie gebruikt voor auto's, op zich correcte keuze, maar er zat een additief in dat bij hoge druk en temperatuur actie werd en extra smering gaf. Bij zijn moto betekende dat: de koppeling doen slippen als hij de laatste 10pct van de range aansprak.
    Er was een topichier over olie.
    Ik kom hiermee af omdat een versleten koppeling zichzelf ook op andere momenten zou moeten manifesteren, bijvoorbeeld bij lagere toeren als ge bergop vertrekt.
    “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

Comment

kan ook zijn dat ge met sterkere koppelingsveren gesteld kunt zijn, en dan is het maar 20 EUR, en 30 minuten werk ten meeste. Welke moto, hoe oud?
      http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wreckah
        kan ook zijn dat ge met sterkere koppelingsveren gesteld kunt zijn, en dan is het maar 20 EUR, en 30 minuten werk ten meeste. Welke moto, hoe oud?
        is een kawa zx6r van eind 98.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door root
          Toshke, niet voor het een of ander, maar een kennis had identiek dat probleem, maar dat kwam door onjuiste olie ... had een 10W40 olie gebruikt voor auto's, op zich correcte keuze, maar er zat een additief in dat bij hoge druk en temperatuur actie werd en extra smering gaf. Bij zijn moto betekende dat: de koppeling doen slippen als hij de laatste 10pct van de range aansprak.
          Er was een topichier over olie.
          Ik kom hiermee af omdat een versleten koppeling zichzelf ook op andere momenten zou moeten manifesteren, bijvoorbeeld bij lagere toeren als ge bergop vertrekt.
          heb nochtans dezelfde olie gebruikt bij het verversen als voorheen, en die ook voorgeschreven is voor mijn moto.ik heb anders geen last gehad van de olie die ik gebruik, dus is het hoogst onwaarschijnlijk dat het nu de olie zou zijn.ik heb geen last bij lage toeren enkel als ik goe wil doortrekken en dus hoog in toeren ga.

Comment

Ik denk dat als de koppeling doorslipt deze:
            ofwel versleten is;
            ofwel niet genoeg drukkracht bezit
            Hierdoor zal deze doorslippen.
            Kijk eens uw spelling na van de koppelingshendel.

Tip van de week Toshke, drijf uw toerental nooit boven de 10.000 tr/min:biggrin:
            Comming soon, new trips
            De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
            ------>>> DOMINO <<<------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toshke
              ik heb geen last bij lage toeren enkel als ik goe wil doortrekken en dus hoog in toeren ga.
              Das normaal hé, want dan komen pas alle pk'tjes te voorschijn.... slippen van koppeling ligt niet perse aan de koppeling zelf. Heb je de kabelspanning van je ontkoppelingshendel al gecontroleerd? En zoals wreckah al meldde, kan ook aan de veertjes liggen (dus je zit niet perse in de zware kosten hoor)

groetjes,
              Stef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefke16V
                Das normaal hé, want dan komen pas alle pk'tjes te voorschijn.... slippen van koppeling ligt niet perse aan de koppeling zelf. Heb je de kabelspanning van je ontkoppelingshendel al gecontroleerd? En zoals wreckah al meldde, kan ook aan de veertjes liggen (dus je zit niet perse in de zware kosten hoor)

groetjes,
                Stef
                zal ik even controleren. alvast bedankt voor de tips en nu hoop ik dat alles nog meevalt

Comment

Moet er dan wel op tijd bij zijn , want als ge zo blijft rijden gaat ge uw platen verbranden en zeker een nieuwe mogen steken ! Moest 't aan de veren of aan de kabel liggen !
                  You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

Working...
                  X