Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slipper Clutch

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Slipper Clutch

Wil een Slipper Clutch steken op de KTM RC8, heb oog laten vallen op een Sigma slipper koppeling.
    Iemand ervaring ermee en waar op te letten eigenlijk als je aan die job begint?

De handleiding zou nogal onduidelijk zijn en is vooral een kwestie van valkuilen te vermijden eenmaal je daaraan begint. Heb alvast twee dingen aan te schaffen of huren een momentsleutel van zeker 150Nm en een koppeling trekker.
    Alle hulp bij voorbaat welkom overigens.
    My talent outweighs my ambition

Re: Slipper Clutch

IK weet niet van waar je bent,maar een momentsleutel tot 210Nm heb ik wel liggen.
    Kawa ER6-N int orange (sold)= Candy lime green Z750(sold) = Kawasaki ZX6RR(sold)=Triumph speed triple SE (sold)
    Aprilia RSV 1000r Factory 2004 motorschade R.I.P = Suzuki GSX-R750 Circuit + BMW E36 M3+ BMW E82 135i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schnitzer
      IK weet niet van waar je bent,maar een momentsleutel tot 210Nm heb ik wel liggen.
      mariaburg ekeren

das alvast leuk nieuws ;-) mucho thx
      tis genoteeerd
      cheers.

Comment

En ik maar denken dat gij in Noorwegen woonde ... Blijkt dat ge achter mijnen hoek zit ... (achterkant Gamma)
        Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
        Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
        als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

hey Fred, ik heb vorig jaar een suter slipperclutch gestoken op een blade en dat viel nogal mee vond ik. Heel secuur en proper zijn sowieso. Goed materiaal helpt zeker en vast
          http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

Wou vandaag nog mail sturen in reply op wouter zijn opzoekwerk ivm de sigma.
            Kon die niet verstuurd krijgen via webmail.
            Zal morgen nog eens poging doen.
            Ben RC8 kuip gisteren gaan ophalen bij hem thuis, da sebimoto spul is mooi.

Comment

Btw schnitzer, ben vanavond wat aan het multitasken, zit op allerhande fora te posten, kreeg tip voor een impact wrench op batterijen, is een exemplaar met een moment aanduiding, ook bruikbaar voor bijvb vastzetten van voorste tandwiel. In uk niet zo schandalig duur overigens, dan hoef ik je niet lastig te vallen, en zo'n ding is altijd bruikbaar.
              Ik ga ook eens bij de goosens langs in ekeren, klein materiaal winkeltje hier maar dat is een walhalla van materiaal.

cheers,
              F
              impact wrench ebay uk met moment aanduiding op 12v auto batterij

Comment

No probs
                Kawa ER6-N int orange (sold)= Candy lime green Z750(sold) = Kawasaki ZX6RR(sold)=Triumph speed triple SE (sold)
                Aprilia RSV 1000r Factory 2004 motorschade R.I.P = Suzuki GSX-R750 Circuit + BMW E36 M3+ BMW E82 135i

Comment

De handleiding van Sigma valt heel goed mee, hetgeen je nodig hebt is:

momentsleutel
                  tool om koppeling te blokkeren
                  schuifmaat (pakket opmeten)

btw, te verkrijgen bij www.h-tech.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NATAS

inderdaad!!!! suter op de superduke R ook
                    RIDE IT LIKE YOU STOLE IT !!!!!
                    GSXR 1000 on the move!!
                    ZOLDER 4 APRIL SNEL/METTET 7 APRIL ADVANCED/FOLEMBRAY 9-10MEI EXPERT
                    ZOLDER14 JULI/SNEL CROIX 16AUGUSTUS/SNEL ZANDVOORT 20 AUGUSTUS SNEL
                    FRANCORCHAMPS 6OKTOBER ZEER SNEL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vortex2
                      Wil een Slipper Clutch steken op de KTM RC8, heb oog laten vallen op een Sigma slipper koppeling.
                      Iemand ervaring ermee en waar op te letten eigenlijk als je aan die job begint?

De handleiding zou nogal onduidelijk zijn en is vooral een kwestie van valkuilen te vermijden eenmaal je daaraan begint. Heb alvast twee dingen aan te schaffen of huren een momentsleutel van zeker 150Nm en een koppeling trekker.
                      Alle hulp bij voorbaat welkom overigens.

bij mijn ktm SDR (suter slipperkoppeling)had ik eigenlijk een special tool nodig om opzij in mijnen blok te draaien en zo mijn krukas tegen te houden om de koppeling met de momentsleutel vast te zetten. Weet niet dat het bij de rc8 ook zo is . Had de mijne in 1ste versnelling gezet en achterwiel geblokkeerd en zo op moment aangetrokken dus dat ging ook. Wel een beetje "foefelen" gelak ze zeggen maar
                      RIDE IT LIKE YOU STOLE IT !!!!!
                      GSXR 1000 on the move!!
                      ZOLDER 4 APRIL SNEL/METTET 7 APRIL ADVANCED/FOLEMBRAY 9-10MEI EXPERT
                      ZOLDER14 JULI/SNEL CROIX 16AUGUSTUS/SNEL ZANDVOORT 20 AUGUSTUS SNEL
                      FRANCORCHAMPS 6OKTOBER ZEER SNEL

Comment

Heb net mail gestuurd naar Wouter van Mojomoto om de TSS dan maar te bestellen die hun handleiding zag er mij het beste uit. En op RC8 forum waren er zelfs een aantal welke er wedstrijden mee gereden hadden.

Heb op ebay.de die sleutel zien staan...zoiets veronderstel ik?

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎