Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppeling Fireblade 954 - 2003

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Koppeling Fireblade 954 - 2003

Iemand ervaring met het vervangen van zo'n koppeling?? Is het nodig om ook de tussenplaten te vervangen??
    Alle tips welkom.
    Greetz.

Werkplaatshandboek staat normaal u min dikte van platen,
    Ff nameten om zeker te zijn?

Comment

Dat zal ik zowiezo doen, zie er alleen tegen op om eraan te beginnen. Heb dat nooit gedaan zo'n een koppeling vervangen en heb nog maar 2 maanden nieuwe olie erop. Heb wel ergens gelezen van een blokje onder het achterwiel te steken zodat de olie er niet uit loopt.
      Maar ik vrees dat ik niet meer lang verder kan, de koppeling pakt nu al helemaal vooraan en is niet meer bij te regelen,vandaar dat ik ze wil vervangen.

Comment

een vraagske : welke olie hebt ge erop gedaan, gezien uw kopelingsproblemen niet lang daarna begonnen zijn ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
          een vraagske : welke olie hebt ge erop gedaan, gezien uw kopelingsproblemen niet lang daarna begonnen zijn ?
          Vol synthetische olie 5w40. Is mij trouwens meegegeven door de honda-dealer.
          Maar de koppeling was al ver op zijn eind toen ik de motor kreeg van de vorige eigenaar.
          Het gaat nog wel om te rijden, maar ik ben niet zo'n voorstander van het vooraan grijpen van de koppeling, kheb liever dat ze ergens
          halverwege grip krijgt.
          Tot nu toe slipt ie nog niet door, maar ik ben niet zeker of dat nog lang gaat uitblijven.
          greetz.

Comment

Hoeveel speling hebt Gé op u kabel als Gé zegt dat em niemeer bij te regelen valt?

Comment

zo lang uw koppeling niet slipt moet ge niks vervangen hee
              en dan nog kun je daar effe mee blijven rijden als je je wat aanpast...

kan zijn dat het aangrijpingspunt nu éénmaal zo is op diene moto, leren mee leven
              ( kabel niet aan te spannen? of hydraulisch systeem ontluchten? )
              http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

Mss is u kabel gesleten en kan een nieuwe kabel al helpen, terug op de juiste speling instellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wreckah Bekijk Berichten
                  zo lang uw koppeling niet slipt moet ge niks vervangen hee
                  en dan nog kun je daar effe mee blijven rijden als je je wat aanpast...

kan zijn dat het aangrijpingspunt nu éénmaal zo is op diene moto, leren mee leven
                  ( kabel niet aan te spannen? of hydraulisch systeem ontluchten? )
                  Een hydraulische koppeling is het niet, anders was er geen kabel hé.
                  Ik hoor ook een licht ratelend geluid wanneer je de koppeling lost in vrijloop, van zodra je de koppeling intrekt is het weg.
                  Nu weet ik ook dat er het een en ander begint mee te draaien als je de koppeling lost, maar het tis toch een eigenaardig
                  geluidje.
                  Speling op de kabel is of op de hendel is er niet, dat is bijgesteld, maar het feit dat ik het aangrijpingspunt niet kan verleggen dat
                  baart mij toch zorgen.
                  Enfin, ze slipt nog niet.
                  Als iemand nog tips heeft of eenzelfde ervaring, eer ik het boeltje aan diggelen rij ergens boven in de ardennen.
                  Alle tips welkom.
                  Thx.
                  Grtz.

Comment

Da geluidje in neutraal is normaal.
                    De koppeling van m'n auto grijpt al 60000km lang laat in. Volgens de garagist van BMW Ging m'n koppeling weldra beginnen slippen... 60000km later nog altijd hetzelfde.

Zolang ze ni slipt zou ik doorrijden... Ik zeg nu ook ni da Gé nog veel wheelies moet doen op koppeling ofzo hè...

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎