Ok, het heeft maar 49cc, dus eingenlijk is het geen motorfiets, maar toch!
Ik heb hier een Flandria Iris staan, bj 59 ofzo. Voor de meesten die het niet kennen, het gaat over dit:

De nafte kraan bleek zo lek als een zeef, dus in eerste instantie ben ik opzoek naar een nafte kraan. Iemand enig idee waar je daar nog onderdelen voor kan vinden? Ook zou ik alle kabels willen vernieuwen, maar bvb de koppelingskabel is met een dikke bol en die bestaat niet in universeel aftermarket materiaal, of ik heb het alvast nog niet gevonden...
Nu, gezien de naftekraan lek is, heeft de tank jaren leeg gestaan en is inwendig goed aan het roesten... Hoe behandel je dat het best? Of waar kan je die laten behandelen? Als ik het goed bekijk is de tank niet afneembaar, maar deel van het frame, wat het wel wat moeilijker maakt...
En de 2de vraag, eens alle kabels vernieuwd zijn zou ik graag de versnellingen goed afregelen (2versnellingen aan het stuur). Iemand tips hoe je dat het beste doet?
Verder nog tips waar je bij zo dingen op moet letten enzo?
Alvast dank!
Ik heb hier een Flandria Iris staan, bj 59 ofzo. Voor de meesten die het niet kennen, het gaat over dit:

De nafte kraan bleek zo lek als een zeef, dus in eerste instantie ben ik opzoek naar een nafte kraan. Iemand enig idee waar je daar nog onderdelen voor kan vinden? Ook zou ik alle kabels willen vernieuwen, maar bvb de koppelingskabel is met een dikke bol en die bestaat niet in universeel aftermarket materiaal, of ik heb het alvast nog niet gevonden...
Nu, gezien de naftekraan lek is, heeft de tank jaren leeg gestaan en is inwendig goed aan het roesten... Hoe behandel je dat het best? Of waar kan je die laten behandelen? Als ik het goed bekijk is de tank niet afneembaar, maar deel van het frame, wat het wel wat moeilijker maakt...
En de 2de vraag, eens alle kabels vernieuwd zijn zou ik graag de versnellingen goed afregelen (2versnellingen aan het stuur). Iemand tips hoe je dat het beste doet?
Verder nog tips waar je bij zo dingen op moet letten enzo?
Alvast dank!
Comment