Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tank ontroesten en afstellen versnellingen Flandria Iris

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tank ontroesten en afstellen versnellingen Flandria Iris

Ok, het heeft maar 49cc, dus eingenlijk is het geen motorfiets, maar toch!

Ik heb hier een Flandria Iris staan, bj 59 ofzo. Voor de meesten die het niet kennen, het gaat over dit:

De nafte kraan bleek zo lek als een zeef, dus in eerste instantie ben ik opzoek naar een nafte kraan. Iemand enig idee waar je daar nog onderdelen voor kan vinden? Ook zou ik alle kabels willen vernieuwen, maar bvb de koppelingskabel is met een dikke bol en die bestaat niet in universeel aftermarket materiaal, of ik heb het alvast nog niet gevonden...

Nu, gezien de naftekraan lek is, heeft de tank jaren leeg gestaan en is inwendig goed aan het roesten... Hoe behandel je dat het best? Of waar kan je die laten behandelen? Als ik het goed bekijk is de tank niet afneembaar, maar deel van het frame, wat het wel wat moeilijker maakt...

En de 2de vraag, eens alle kabels vernieuwd zijn zou ik graag de versnellingen goed afregelen (2versnellingen aan het stuur). Iemand tips hoe je dat het beste doet?

Verder nog tips waar je bij zo dingen op moet letten enzo?

Alvast dank!

Shit, kan iemand dit verplaasen naar de sleutelhoek aub?

Comment

Op motor-forum.nl staat er bij techniek ergens een topic over het electrisch ontroesten van een benzinetank.
      Ik heb er zelf geen ervaring mee,maar het lijkt mij de ideale manier in jouw geval.
      BOCHTENPIKKER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
        Op motor-forum.nl staat er bij techniek ergens een topic over het electrisch ontroesten van een benzinetank.
        Ik heb er zelf geen ervaring mee,maar het lijkt mij de ideale manier in jouw geval.
        Toevallig een linkje, een ervaring, een kostprijs?

Comment

Tank vanbinnen nat maken met benzine, opdraaien en vuurtje aanhouden
          Dat ontploft waardoor alle roest los komt
          Uitkloppen en spoelen, nadien vullen met benzine
          "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door realnuts Bekijk Berichten
            Tank vanbinnen nat maken met benzine, opdraaien en vuurtje aanhouden
            Dat ontploft waardoor alle roest los komt
            Uitkloppen en spoelen, nadien vullen met benzine
            LOL meende dat echt ??? Gij zou diene brommer doen ontploffen om de roest eruit te halen. In plaats van benzine steekt ge er C4 in, garanti geen roest meer, geen brommer ook nie natuurlijk...
            Croix : 1.01.67 | Mettet : 1.14.743 | Nürburgring GP : 2.21.588
            Folembray : 59.60 | Zolder : 1.47.082
            Francorchamps : 2.45.879 | Ecuyers : 2.05.xx
            Assen : 2.03.02 | Hockenheim : 1.58.51 | Trackbike : Dholda CBR1000RR SC59

Comment

/offopic
              Mythbusters Style
              ZX6R 2011

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                Toevallig een linkje, een ervaring, een kostprijs?
                Neen,ga even naar motor-forum.nl en gebruik de zoekfunctie.
                BOCHTENPIKKER

Comment

How to: Tank ontroesten door middel van elektrolyse.
                  http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/328033//

Last edited by Hunter Guy; wo. 26 sep. '12, 14:07.
                  Suzuki M1800R - no rules great fun

Comment

Ontroesten tank met Tank Cure producten, werkt meer dan prima

Hey, we blijven wel een beetje voorzichtig he... NOOIT benzine in de tank doen en aansteken, dat is levensgevaarlijk!!! Ontploffingsgevaar en brandschade aan tank!!!!
                    Hoe doen we dat wel: Gewoon producten van Tank Cure kopen, 1x tankreiniger, 1x ontroester en dan een verpakking van 600 of 450 ml epoxy om de tank aan de binnenkant te coaten zodat ze NOOIT meer roest. 1. Tank goed spoelen met water, 2. een handvol stalen kogeltjes/bouten/vijzen (geen inox nemen!) er in gooien + 0.5 liter benzine. 3. Tank goed afsluiten, inpakken met vershoudfolie of krimpfolie en inwikkelen met bubble wrap en doeken. 4. Tank in de droogkast of betonmolen steken en goed vastklemmen met nog meer doeken/bubble wrap/alles wat goed vult en zacht is. half uurtje tot 3 kwartier laten draaien. 5. Tank ontpakken en openen, goed spoelen met de tuinslang. 6. Bouten/vijzen/kogeltjes eruit schudden of vangen met een magneet en nog eens spoelen. 7. Tank goed ontvetten langs de binnnenkant met 0.5 liter aceton, goed schudden en uitblazen met perslucht. 8. Tank half uurtje voor of op de verwarming leggen met de opening naar boven om alle aceton en water uit de tank te hebben. 9. alle openingen goed afplakken of dichtstoppen met een bout, rubber/kurk stop. 10. Tank weer inwikkelen met folie en de grote vulopening vrijlaten, maar goed afplakken om geen buitenkant van de tank onbedekt te laten. 11. 2-componenten goed mengen met wegwerpstaafje (zeer makkelijk, want inhoud comp.1 past perfect in het blik van comp. 2. 12. Mengsel voorzichtig in tank gieten en tank gedurende een kwartier goed ronddraaien, indien mogelijk met lampje controleren of elk oppervlak is bedekt. 13. Overtollig 2-componenten aflaten via tank aflaat. Indien geen aflaat aanwezig: tank zo zetten dat het overtollige materiaal samenloopt waar geen benzinekraan, ontluchting of ander onderdeel zit. 13. Tijdig controleren of ontluchtingen en benzinekranen niet dichtzitten. 14. Met een penseeltje onbedekte delen aan vulopening of benzinekraanopening insmeren om te beschermen. 15. Week je laten drogen in een droge, goed geventileerde (liefst verwarmde) ruimte.

KLAAR! Monteren en nog jaren genieten van een schone, dichte en goed beschermde tank!

Veel succes ermee! Indien gewenst doe ik dit allemaal voor jou voor 150 euro. Product inbegrepen. Ben er ongeveer 3 a 4 uur mee bezig. Resultaat is perfect!!!! Heb al veel ervaring.

Groeten,
                    Carl De Coninck
                    Mol
                    0496107622

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brunetti Bekijk Berichten
                      LOL meende dat echt ??? Gij zou diene brommer doen ontploffen om de roest eruit te halen. In plaats van benzine steekt ge er C4 in, garanti geen roest meer, geen brommer ook nie natuurlijk...
                      Geweldig!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ducarli Bekijk Berichten
                        Hey, we blijven wel een beetje voorzichtig he... NOOIT benzine in de tank doen en aansteken, dat is levensgevaarlijk!!! Ontploffingsgevaar en brandschade aan tank!!!!
                        Hoe doen we dat wel: Gewoon producten van Tank Cure kopen, 1x tankreiniger, 1x ontroester en dan een verpakking van 600 of 450 ml epoxy om de tank aan de binnenkant te coaten zodat ze NOOIT meer roest. 1. Tank goed spoelen met water, 2. een handvol stalen kogeltjes/bouten/vijzen (geen inox nemen!) er in gooien + 0.5 liter benzine. 3. Tank goed afsluiten, inpakken met vershoudfolie of krimpfolie en inwikkelen met bubble wrap en doeken. 4. Tank in de droogkast of betonmolen steken en goed vastklemmen met nog meer doeken/bubble wrap/alles wat goed vult en zacht is. half uurtje tot 3 kwartier laten draaien. 5. Tank ontpakken en openen, goed spoelen met de tuinslang. 6. Bouten/vijzen/kogeltjes eruit schudden of vangen met een magneet en nog eens spoelen. 7. Tank goed ontvetten langs de binnnenkant met 0.5 liter aceton, goed schudden en uitblazen met perslucht. 8. Tank half uurtje voor of op de verwarming leggen met de opening naar boven om alle aceton en water uit de tank te hebben. 9. alle openingen goed afplakken of dichtstoppen met een bout, rubber/kurk stop. 10. Tank weer inwikkelen met folie en de grote vulopening vrijlaten, maar goed afplakken om geen buitenkant van de tank onbedekt te laten. 11. 2-componenten goed mengen met wegwerpstaafje (zeer makkelijk, want inhoud comp.1 past perfect in het blik van comp. 2. 12. Mengsel voorzichtig in tank gieten en tank gedurende een kwartier goed ronddraaien, indien mogelijk met lampje controleren of elk oppervlak is bedekt. 13. Overtollig 2-componenten aflaten via tank aflaat. Indien geen aflaat aanwezig: tank zo zetten dat het overtollige materiaal samenloopt waar geen benzinekraan, ontluchting of ander onderdeel zit. 13. Tijdig controleren of ontluchtingen en benzinekranen niet dichtzitten. 14. Met een penseeltje onbedekte delen aan vulopening of benzinekraanopening insmeren om te beschermen. 15. Week je laten drogen in een droge, goed geventileerde (liefst verwarmde) ruimte.

KLAAR! Monteren en nog jaren genieten van een schone, dichte en goed beschermde tank!

Veel succes ermee! Indien gewenst doe ik dit allemaal voor jou voor 150 euro. Product inbegrepen. Ben er ongeveer 3 a 4 uur mee bezig. Resultaat is perfect!!!! Heb al veel ervaring.

Groeten,
                        Carl De Coninck
                        Mol
                        0496107622
                        Klinkt als een wondermiddeltje...
                        Wat doe je als je tank beschadigd is door de roest? En een gaatje heeft? Gaat de coating dit kunnen overbruggen aan de binnenzijde?

Heb hier een oude tank liggen van een Suzuki van 82, heeft een gaatje van een speldekopje, vandaar mijn vraag...

Ben vandaag ook gaan informeren naar een gelijkaardig product, maar die verdeler heeft het niet meer in de rekken staan omdat ze geen garantie meer kunnen geven op het product. Vergeef me alvast, maar heb geen merk gekregen.
                        Hebben het uit de rekken gehaald omdat ze me het antwoord gaven dat de benzine momenteel meer lood bevat dan vroeger & die coating toch zou beschadigen... Dus hier zit er eentje met vragen of dit op lange termijn dan nog een wondermiddeltje blijft...
                        "Only GOD can judge me..."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Malle Meid Bekijk Berichten
                          Hebben het uit de rekken gehaald omdat ze me het antwoord gaven dat de benzine momenteel meer lood bevat dan vroeger & die coating toch zou beschadigen... Dus hier zit er eentje met vragen of dit op lange termijn dan nog een wondermiddeltje blijft...
                          Vroeger zat er lood in benzine,nu niet meer.
                          Bij Voschemie (of Vosschemie) in Lier verkopen ze ook zo'n coating.
                          BOCHTENPIKKER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Malle Meid Bekijk Berichten
                            Dat is Tank Cure maar ze hebben dat probleem al een hele tijd opgelost denk ik. Ik gebruik al 15 jaar de kits van Restom. Betaalbaar en zelfs in mijn oudste moto doet het al 15 jaar lang prima zijn werk. Vosschemie heb ik ook nooit klachten van gehoord.
                            The Last Privateers

Comment

Reparatieset voor geroeste benzinetank, superkit voor geroeste en vettige benzinetanks, behandelingskit voor polyester tanks. Een reparatieset bevat de juiste dosering voor een benzinetank.

http://www.matthys.net/nederlands/ez...EzShopTarget=3
                              Suzuki M1800R - no rules great fun

Comment

Working...
                              X