Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda CB Bol D'Or 900 blok revisie..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Honda CB Bol D'Or 900 blok revisie..

Hallo iedereen.. eindelijk is de belgische motorforum site er!! Was die nederlanders stillekesaan beu aan het geraken met hunne 'fiets' altijd.. vanaf nu is het terug moto! Mijn Honda CB'kes zal ik laten zien in een ander topic. Hier zou ik het graag hebben over de Bol d' or 900 van 1983. Of beter dat blok.. want het frame met papieren zoek ik nog..Liefst mét alle andere onderdelen buiten het blok (aparte onderdelen zijn ook welkom) (Iemand?).
    Omdat ik deze motor van een CB 900 c heb gehaald (= zelfde blok) en deze chopperachtige motor niet echt mooi vind.. heb ik alles van deze moto dan ook over en te koop.
    En om te beginnen dan maar al eens een pic bij proberen te voegen...
    CB(R) Lover

Welkom !! Gebeurt ook niet altijd dat ik de eerste ben

Grtzz
    The only thing that can beat you, is you're own fear

Comment

De rode achteraan is de CB 750 c. Het betreft hier het blok dat over de fos ligt. (Op de grond ligt) Het frame (knalgroen) en alle electronica etc ligt in de fos om plaats te maken. Als iemand interesse heeft kan ik daar ook wel een fotootje van posten (maar tziet er niet uit nvdr) Het blok daarentegen...
      Het gaat hier trouwens om 2 moto's die ik van de sloop heb gehaald (gered).. Dus geen papieren van frames. Omdat ik niest van achtergrond ken en vastberaden ben hen op te lappen moéten ze opengehaald worden. Mijn kennis van het binneste van een motor is vrij beperkt dus dacht ik.. laten we er een topic van maken.. Misschien zijn er hier al anderen die nuttige tips hebben en via de foto's het een en het andere kunnen mee uitpluizen om het tot een goed eind te brengen. De handleidingen van honda met alle maten heb ik al evenals al het gereedschap. De plaats is nog een probleem.. De garage op de foto is die v mijn broer en daar moeten ze zo rap mogelijk weg. Dus in kartonnen dozen naar de kelder is de enige oplossing!! .. Kleppendeksel en cylinderkop eraf dan maar

O ja.. de aankoop gebeurde +-1maand geleden. Ben ondertussen aan revisie begonnen dus het zal tot daar zeer snel gaan..
      CB(R) Lover

Comment

Hey Bladeke! Merci.. dat is indeed snel!

Het is hier not 2fast4you me gedacht...
        CB(R) Lover

Comment

Heb het verplaatst,hoort hier meer thuis.
          Btw. Welkom

Comment

stomme vraag misschiens maar waarom heet dat bol d'or ? (of wa was 't weer)

Comment

De cylinders zien er gelukkig nog ok uit op het eerste zicht.. geen krassen. Het eerste wat me opviel zijn de hoonsporen in cylinders.. wat wijst op eerdere revisie.. Kan goed of slecht zijn, we shall see.
              De rand tot waar de zuigerveren komen en erboven valt ook nog mee, meer dan corrossie zal het niet zijn op de eerste tast. Als hier een duidelijke 'rand' was geweest had ik al moeten vrezen voor overmaat en nieuwe zuigers. Na verwijdering corrossie hoop ik dat het gaat meevallen bij het meten. Hier nog een pic van het kleppendeksel bovenaan en onderaan .. en de nokkenassen
              CB(R) Lover

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kay
                stomme vraag misschiens maar waarom heet dat bol d'or ? (of wa was 't weer)
                Omdat Honda vroeger de Bol d'or gewonnen heeft (24uurs wedstrijd) en toen hebben ze de Bol d'or uitgebracht,allee geloof ik toch.

Comment

Hey Kay.. nt zo'n domme vraag eigenlijk.. Weet iemand dit? Nu, als ik er ene zie begrijp ik deze benaming wel. Gesteld dat Bol een afkorting voor moto zou zijn.

Misschien tijd om mijn vooropgesteld doel eens te laten zien.. is wel een 750 .. Foto komt van de franse Bo ' jours site.
                  CB(R) Lover

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pnol
                    Hey Kay.. nt zo'n domme vraag eigenlijk.. Weet iemand dit? Nu, als ik er ene zie begrijp ik deze benaming wel. Gesteld dat Bol een afkorting voor moto zou zijn.

Misschien tijd om mijn vooropgesteld doel eens te laten zien.. is wel een 750 .. Foto komt van de franse Bo ' jours site.
                    Nee, da's de naam van de prijs-beker die ze geven op die 24 uurs race (waar die motor naar genoemd is) men wint een gouden kom, Guido heeft gelijk (as usual )
                    “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

Comment

Oki.. had het gelezen. Mercikes guido!! Altijd goed om zo iemand in de buurt te hebben!!
                      CB(R) Lover

Comment

Heb het opgezocht,Honda heeft de Bol D'or gewonnen in :'78...'79...'81.....'83......'85....'86...'87...' 88...'89...'90... en '96

Comment

Super gewoon.. merci voor info. Zaten tussen je vorige 11 moto's Honda's tussen?
                          CB(R) Lover

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pnol
                            Super gewoon.. merci voor info. Zaten tussen je vorige 11 moto's Honda's tussen?
                            Zeker,kijk hier maar
                            http://www.2fast4u.be/forums/showthr...hlight=hoeveel

Comment

Wow... de CB 750 four is nog steeds een droom voor mij.. Maar die is voor later denk ik. mooi lijstje! Er is er hier eentje jaloers

Nog snel een foto gaan nemen. Weet er soms iemand wat dit zou kunnen betekenen? Met de twee kleppen is op 1e zicht ni echt iets mis buiten aanslag.
                              Is er ni af te krijgen met solventen.
                              Gewoon nieuwsgierig.. sluu
                              CB(R) Lover

Comment

Working...
                              X