op mijn gsxr 600 k8 heb ik een volledige lijn van akra en een k&n luchtfilter zitten. de injectie is bijgestelt in de originele settings(zonder powercommander)
nu vroeg ik mij af of deze afstelling mss nog beter kan dmv een powercommander. daarom was ik van plan mijn motor eens op de testbank te laten zetten.
maar nu is mijn vraag: waarop moet ik letten bij die testbankrun van mijn motor waar ik vanuit kan gaan dat de motor goed of niet goed staat afgestelt? ik dacht zelf aan 2dingen, of het vermogen dat de motor maakt goed is. en de air-fuell ratio. zijn er nog dingen waaraan ik kan zien of de afstelling nog kan verbeterd worden ofniet ? wat ik wel merk is dat sinds de injectie is bijgestelt door de dealer dat de motor bij het koud vertrekken nogal zwak loopt, en persies de neiging heeft te willen stilvallen. ook heb ik het idee dat mijn motor standaard sneller was dan nu met akra uitlaat en k&n luchtfilter.
waarom ik dit vraag heeft de volgende redenen. mijn dealer is er rotsvast van overtuigd dat een suzuki geen powercommander nodig heeft. en ik heb een beetje schrik van het feit dat wanneer de motor op de testbank gaat dat ze mij zoiezo een pc gaan aanraden om te kunnen geld verdienen.
nu vroeg ik mij af of deze afstelling mss nog beter kan dmv een powercommander. daarom was ik van plan mijn motor eens op de testbank te laten zetten.
maar nu is mijn vraag: waarop moet ik letten bij die testbankrun van mijn motor waar ik vanuit kan gaan dat de motor goed of niet goed staat afgestelt? ik dacht zelf aan 2dingen, of het vermogen dat de motor maakt goed is. en de air-fuell ratio. zijn er nog dingen waaraan ik kan zien of de afstelling nog kan verbeterd worden ofniet ? wat ik wel merk is dat sinds de injectie is bijgestelt door de dealer dat de motor bij het koud vertrekken nogal zwak loopt, en persies de neiging heeft te willen stilvallen. ook heb ik het idee dat mijn motor standaard sneller was dan nu met akra uitlaat en k&n luchtfilter.
waarom ik dit vraag heeft de volgende redenen. mijn dealer is er rotsvast van overtuigd dat een suzuki geen powercommander nodig heeft. en ik heb een beetje schrik van het feit dat wanneer de motor op de testbank gaat dat ze mij zoiezo een pc gaan aanraden om te kunnen geld verdienen.
Comment