Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afstelling motorblok(injectie)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• afstelling motorblok(injectie)

op mijn gsxr 600 k8 heb ik een volledige lijn van akra en een k&n luchtfilter zitten. de injectie is bijgestelt in de originele settings(zonder powercommander)
    nu vroeg ik mij af of deze afstelling mss nog beter kan dmv een powercommander. daarom was ik van plan mijn motor eens op de testbank te laten zetten.

maar nu is mijn vraag: waarop moet ik letten bij die testbankrun van mijn motor waar ik vanuit kan gaan dat de motor goed of niet goed staat afgestelt? ik dacht zelf aan 2dingen, of het vermogen dat de motor maakt goed is. en de air-fuell ratio. zijn er nog dingen waaraan ik kan zien of de afstelling nog kan verbeterd worden ofniet ? wat ik wel merk is dat sinds de injectie is bijgestelt door de dealer dat de motor bij het koud vertrekken nogal zwak loopt, en persies de neiging heeft te willen stilvallen. ook heb ik het idee dat mijn motor standaard sneller was dan nu met akra uitlaat en k&n luchtfilter.

waarom ik dit vraag heeft de volgende redenen. mijn dealer is er rotsvast van overtuigd dat een suzuki geen powercommander nodig heeft. en ik heb een beetje schrik van het feit dat wanneer de motor op de testbank gaat dat ze mij zoiezo een pc gaan aanraden om te kunnen geld verdienen.
    [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]

op ne GSX-R moet idd GEEN power comander op

Comment

Powercommander hebben ze mij ook afgeraden aangezien je hem standaard nagenoeg perfect kan laten afstellen.
      Ik heb ook een volledige lijn laten steken en gewoon laten afstellen bij men dealer.
      SOLD: Suzuki gsx-r 600 k8: Picture
      NEW: Yamaha R6 2019

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichten
        op ne GSX-R moet idd GEEN power comander op
        Kan zo afgesteld worden ...
        [font=Comic Sans MS]R.I.P Joeri aka Racer! [/font]
        [font=Comic Sans MS]Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag !![/font]

Comment

kan dit bij R1 2007 ook zonder de power-ranger?
          of enkel bij suzuki...
          one life,ride it...!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rossifan46 Bekijk Berichten
            kan dit bij R1 2007 ook zonder de power-ranger?
            of enkel bij suzuki...
            enkel suzuki

Comment

pff suzuki rules dan maar
              one life,ride it...!!!

Comment

Bollocks !
                Een Suzuki kan je enkel afstellen op 4 of 5 gasstanden (vast) en dan over het ganse toerenbereik. Zo kan je nooit een motor goed afgesteld krijgen. Er moet een powercommander, rapidbike, ... of zo op om het echt goed te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Z146 Bekijk Berichten
                  Bollocks !
                  Een Suzuki kan je enkel afstellen op 4 of 5 gasstanden (vast) en dan over het ganse toerenbereik. Zo kan je nooit een motor goed afgesteld krijgen. Er moet een powercommander, rapidbike, ... of zo op om het echt goed te doen.
                  inderdaad... als je het goed wilt powercommander of rapidbike steken
                  www.ultimatebikeservice.be

Comment

En deftig afstellen kun je alleen op een testbank,of het nu met of zonder PC of Rapid bike is.
                    BOCHTENPIKKER

Comment

zijn er plaatsen waar je enkel vb de testbank kan afhuren?
                      (om een moto af te stellen)
                      if you don't succeed at first, skydiving ain't for you!

Comment

Voor de testbank run denk ik inderdaad dat de vermogens curve (vlakke lijn ipv hobbels erin) en de air/fuel ratio het belangrijkst zijn. Meer topvermogen is natuurlijk altijd flashy maar voor de mee.

Al eens bij www.motoservicemike.be gaan horen in Heist op den berg (zonderschot)? De meeste van mijn circuit maten rijden met gsx-ers van bij mike en allen zonder PC of Rapidbikes en ze zijn daar zeer content van.
                        Er reden zelfs goed in de prijzen van't weekend tijdens de prospeed powercup in brno. Ik ga hier (als niet-mechanieker) niet beweren dat een PowerCommander misschien niet nog die paar percenten beter of verfijnder is, maar jarenlange race ervaring door de dealer is ook niet te onderschatten en zal u waarschijnlijk minder kosten. Gaan horen kost geen geld zou ik zeggen, en tis niet ver uit uw geburen precies.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Bekijk Berichten
                          zijn er plaatsen waar je enkel vb de testbank kan afhuren?
                          (om een moto af te stellen)
                          Daar vrees ik voor. Geen enkel dealer gaat zijn kostelijk speelgoed zo maar ff uitlenen.
                          En wat zou je ermee zijn als je ene kan vinden ? Je moet er nog mee kunnen werken ook he.

Comment

In de autobranche is dat gebruikelijk hoor...
                            zo kun je per uur de bank (evt incl persoon die em bedient) afhuren.

De man die de mapping zou doen kan de bank ook bedienen
                            Maar ofwel ist met de moto tot in de UK ofwel komt em tot hier en ist handiger om een bank te huren.
                            if you don't succeed at first, skydiving ain't for you!

Comment

Voor zover ik weet rekenen de meesten gewoon per testbankrun een kost aan,alles wordt dan ook door hun uitgevoerd en van het nodige commentaar voorzien.
                              Zelf ben ik al met bijna al mijn moto's bij Ruud Fredriks ( www.tovami.com ) langs geweest,je gaat daar op afspraak en kan alles zien wat er gebeurt.
                              Als blijkt dat er iets niet goed is,beslis je nog altijd zelf of je dat onmiddelijk laat aanpassen of niet.
                              Ik heb daar toch al meerdere keren gehad dat alles goed bleek,en dat mij aangeraden werd om niets aan te passen.
                              BOCHTENPIKKER

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎