Mededeling

Collapse
No announcement yet.

motorblok gescheurd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• motorblok gescheurd

ik was zondag aan't rijden rond rond circuit zolder voor foto's te maken van de manne van't forum die aan't rijden waren.

'k stond stil en zag ineens wat rook, ik aan't zien en zag ik een scheur in m'n blok.

hieronder staan de foto's

ik heb nog dat deel liggen in goede staat.
    aangezien ik zo vlug mogenlijk terug moet kunnen rijden (liefst nog voor 't weekend aangezien ik de kustrit moet begeleiden en 't weekend daarop nurburgring en cursus wegkapitein), alhouwel ik twijfel dat dat zal lukken.
    en ook de goedkoopste oplossing.

-blok laten lassen door iemand die dat kan(€??)
    -het goede "deel" wisselen, wat veel dichtingen en weruren kost(€??)
    -een ander 2de hands motorblok zoeken van een cb500[of eentje da past ] (€??)

->> dit heb ik nog liggen(let wel: van dit blok is de krukas, en drijfstang stuk/beschadigd)
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever

hier nog enkele foto's
    laatste is van het deel dat ik nog heb liggen
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

hoe gekker hoe liever

Comment

das nu echt klote voor je. Van dat lassen heb ik zo mijn twijfels, je kan proberen maar ik denk niet dat ze dat in een garage gaan doen. Ik denk dat je de onderdelen miet gaan verwisselen aan gezein je dat toch in goed staat hebt liggen. De dichtingen enzo kosten toch nog geen deel van wat een occasie blokje kost he.

Veel geluk met de reparatie (en hij was nu weer eens zo schoon klaar).
      “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loudy condor
        das nu echt klote voor je. Van dat lassen heb ik zo mijn twijfels, je kan proberen maar ik denk niet dat ze dat in een garage gaan doen. Ik denk dat je de onderdelen miet gaan verwisselen aan gezein je dat toch in goed staat hebt liggen. De dichtingen enzo kosten toch nog geen deel van wat een occasie blokje kost he.

Veel geluk met de reparatie (en hij was nu weer eens zo schoon klaar).
        zijn dichtingen zo duur dan?
        Oprichter 2fast4u 2004

hoe gekker hoe liever

Comment

occasie blokske kost dus 700€ en lassen gaat waarschijnlijk toch nie lang meegaan

Comment

hey,carters ombouwen,is het goedkoopste,om te lassen,eerst olie uitbranden,en dan hopen dat het lukt

Comment

denk da ge beste okkazie blokske kunt zoeken

ten 1ste die dichtingen zijn echt ni goedkoop (want alleen bij honda te krijgen) en schat da je toch ook aan een 4/500e ga komen ze
              plusu het feit da de andere blok gruis heeft geslikt en da overal verspreid zit nu en als je die krukas van jou wilt daarin inbouwen zowiezo de lagerschelpen moet laten meten omda elke blok anders is e al ist ma 1/100 van ne mm vastlopen doet ie as het te vast zit
              veel geluk ermee zouk zeggen
              btw voor 800e hem ik nog ne yam 600 staan
              yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
                zijn dichtingen zo duur dan?
                ik denk dat een set dichtingen een 300 a 350 euro maximum. Hiervoor heb je geen occasie blok he, ik zou hem eerst proberen dicht te lassen(als je iemand bekwaam vindt). En anders ombouwen, wat heb je te verliezen gewoon je kop er bij houden en dat komt in orde. Dat van dat gruis gewoon heel goed spoelen met ontvetter (tix of zo).
                “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

Comment

normaal gezien heeft u 1 nieuwe dichting nodig,die tussen cilinder en kop,de rest is herbruikbaar of zelf te maken,tussen de carters vloeibare dichting,starten en wegwezen,dus gewoon ombouwen is het beste,succes

Comment

Normaal is zoiets wel te lassen(hangt wel beetje van de legering af).Dichtingen zijn redelijk prijzig,maar beetje voorzichtig te werk gaan,en de onderste zijn nog bruikbaar.
                    zomaar een andere carterhelft monteren gaat niet,dan moet je eerst de lagering in lijn laten zetten.Een piston met occasie zuigerveren in een andere(occasie)cilinder zetten is niet echt schadelijk,maar je vermogen zal minder zijn en veel olieverbriuk
                    --->> yam

Comment

vraagje,hoe kan u in een gegoten stuk lagers in lijn zetten,vermits er enkel 1 karter veranderd word blijft de cilinder pistons sigmenten en de rest toch hetzelfde ?heb het pas bij een intruder gedaan en ging zonder problemen

Oorspronkelijk geplaatst door yam
                      Normaal is zoiets wel te lassen(hangt wel beetje van de legering af).Dichtingen zijn redelijk prijzig,maar beetje voorzichtig te werk gaan,en de onderste zijn nog bruikbaar.
                      zomaar een andere carterhelft monteren gaat niet,dan moet je eerst de lagering in lijn laten zetten.Een piston met occasie zuigerveren in een andere(occasie)cilinder zetten is niet echt schadelijk,maar je vermogen zal minder zijn en veel olieverbriuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door twinsparkske
                        vraagje,hoe kan u in een gegoten stuk lagers in lijn zetten,vermits er enkel 1 karter veranderd word blijft de cilinder pistons sigmenten en de rest toch hetzelfde ?heb het pas bij een intruder gedaan en ging zonder problemen
                        Je monteerd bijde helften zonder lagerschelpjes,en dan hoon je de lijn van het blok.Wordt trouwens bij elke niewe motor gedaan.Daarmee dat dit van blok tot blok kan schelen.de krukas kan dan stroef gaan draaien of de lagers abnormaal slijten
                        --->> yam

Comment

Wat Twin zegt klopt wel, lassen zou ik niet aanraden, niemand die je daar garantie op gaat geven en de kostprijs gaat vrij duur zijn omdat je met enkele voorbewerkingen zit zoals oa die olie en normaal moet je dat stuk ook nog nabewerken ( machineren ) is afhankelijk van het materiaal waar je blok uit vervaardigt is. Alu kun je lassen eventueel + nabewerken, is je blok uit zamac vervaardigt dan kun je die beter dumpen,dit valt niet te lassen !!!
                          Beter om je reserveonderdelen te gebruiken, kwa uren en kosten veel goedkoper!
                          In elk geval succes !!

Grtz
                          The only thing that can beat you, is you're own fear

Comment

blok is er onderuit, en ligt klaar om morgen(hopelijk) gelast te worden.
                            maar ik denk wel dat het goed zal komen.
                            alvast bedankt aan ace en mastiff voor het blok eronder uit te halen, (en terug eronder )

lukt dat lassen niet, tja goed geprobeerd, meer stukken maken we er toch niet door.

dus met veel geluk kan ik dit weekend toch de kustrit doen, zoniet zitten we met e probleempke
                            Oprichter 2fast4u 2004

hoe gekker hoe liever

Comment

blok is las klaar samen met mark en marnick voorbereid, morgen laten lassen, heb er wel een goed oog in, gaat wel lukken volgens mij. allemaal en iedereen die dit leest of niet leest duimen voor runnerke
                              bandit 4 ever and ever
                              MZ mastiff keeps them all on a safe distance

Comment

Working...
                              X