Hey people,
kben nu toch al een goeie 5maanden in bezit van mijn suzuki bandit 600,
en heb er al een goeie 4000 km opzitten, toch wil ik ondanks zijn leeftijd('95)
en kilometers (52 000) hem nog een paar jaar in ere houden.
gedurende deze 5 maanden heb ik al :
-ketting + tandwiel vervangen en om de +- 150 km gevet
-vorklagers + olie vervangen
-voor en achterbanden vervangen
-remmen + remvloeistof vervangen
-motorolie vervangen
-alarm (zie topic) geinstalleerd
-koppelingspen vervangen
doch zijn er nog altijd een paar aspecten waar ik nauwelijks op gelet heb; en maak me allesinds ongerust ofdat deze wel of niet voldoende aandacht dienen te hebben;
-luchtfilters reiniging (nog niet aan durven beginnen..)
--moet hierbij de benzinetank leeg staan?
--moet je hiervoor een luchtcompressor hebben of lukt het met een luchtspray?
--heb je enige reinigings-producten nodig?
--radiator vooraan, hoort die bij de luchtkoeling of zit hier een vloeistof in
die vervangen moet worden? zo ja moet er in de winter antivries toegevoegd
worden?
-remleidingen vervangen
--is dit echt nodig of moet er slijtage zichtbaar zijn..?
-bougies vervangen
--zijn er buiten goed- en niet-werkende bougies ook slechtwerkende?
-uitlaat reinigen
--nodig?
-ketting reinigen
--schrobben met produktje, lijkt me simpel alleen weet ik niet het welke..
kerosine, parafine, diesel, mazout, ontvetter, water, white spirit..???
-roestbehandeling
--jah na 10J komt er wel een spatje roest op kijken , mischien weet iemand een
methode of produktje waar ik mee geholpen ben.
--en hoe restaureer ik mijn verflaag?
dit zijn er een paar die volgens mij toch eens uitgevoerd moeten worden.
alleen weet ik niet goe hoe eraan beginnen wens ik een beetje info omtrend
gevoelige onderdelen of juiste produkten.
Moesten er nog belangrijke of gevoelige delen zijn die onderhouden dienen te worden laat het mij weten
of wat is jullie dagelijkse, wekelijkse, maandelijkse,jaarlijkse routine?
natuurlijk ook verhaaltjes over ongemakken, verkeerde handelingen of oorzaken van defecten zijn altijd welkom...
ook het omtrend het rijden, wat is schadelijk, wat is noodzakelijk of
wat is aangewezen; bv bij:
-het remmen op motor of dan toch beter die remmen
(ik persoonlijk rem ongelooflijk veel af op motor...)
-warmdraaien (staionair of al bollend)
-in de regen, sneeuw of zon..
-starten (met kwartdraai van de gashendel of gewoon 2000 toeren)
-95? of 98?
-buiten laten staan in de winter (helpt een bash?)
-...
ik ben ook in het bezit van de werkplaatsboek en voor een leek als mij is dit
nog een beetje te ongedetailleerd..
ik kan natuurlijk naar de eerste beste garage lopen en een onderhoud aanvragen maar ja daar leer je ook niets mee bij en dan is er altijd nog een volgende beurt en goedkoper wordt het er niet op *weet wel wat ik bedoel
ik heb de bandit gekocht met 47 000 km op de teller voor een kleine 1700 euro
met kosten inbegrepen heb ik er +- 2500 euro in totaal aan gegeven.
Ben er ook heel teverden van; veel power en gemakkelijke sturing (heb recht stuur ;])
kben nu toch al een goeie 5maanden in bezit van mijn suzuki bandit 600,
en heb er al een goeie 4000 km opzitten, toch wil ik ondanks zijn leeftijd('95)
en kilometers (52 000) hem nog een paar jaar in ere houden.
gedurende deze 5 maanden heb ik al :
-ketting + tandwiel vervangen en om de +- 150 km gevet
-vorklagers + olie vervangen
-voor en achterbanden vervangen
-remmen + remvloeistof vervangen
-motorolie vervangen
-alarm (zie topic) geinstalleerd
-koppelingspen vervangen
doch zijn er nog altijd een paar aspecten waar ik nauwelijks op gelet heb; en maak me allesinds ongerust ofdat deze wel of niet voldoende aandacht dienen te hebben;
-luchtfilters reiniging (nog niet aan durven beginnen..)
--moet hierbij de benzinetank leeg staan?
--moet je hiervoor een luchtcompressor hebben of lukt het met een luchtspray?
--heb je enige reinigings-producten nodig?
--radiator vooraan, hoort die bij de luchtkoeling of zit hier een vloeistof in
die vervangen moet worden? zo ja moet er in de winter antivries toegevoegd
worden?
-remleidingen vervangen
--is dit echt nodig of moet er slijtage zichtbaar zijn..?
-bougies vervangen
--zijn er buiten goed- en niet-werkende bougies ook slechtwerkende?
-uitlaat reinigen
--nodig?
-ketting reinigen
--schrobben met produktje, lijkt me simpel alleen weet ik niet het welke..
kerosine, parafine, diesel, mazout, ontvetter, water, white spirit..???
-roestbehandeling
--jah na 10J komt er wel een spatje roest op kijken , mischien weet iemand een
methode of produktje waar ik mee geholpen ben.
--en hoe restaureer ik mijn verflaag?
dit zijn er een paar die volgens mij toch eens uitgevoerd moeten worden.
alleen weet ik niet goe hoe eraan beginnen wens ik een beetje info omtrend
gevoelige onderdelen of juiste produkten.
Moesten er nog belangrijke of gevoelige delen zijn die onderhouden dienen te worden laat het mij weten
of wat is jullie dagelijkse, wekelijkse, maandelijkse,jaarlijkse routine?
natuurlijk ook verhaaltjes over ongemakken, verkeerde handelingen of oorzaken van defecten zijn altijd welkom...
ook het omtrend het rijden, wat is schadelijk, wat is noodzakelijk of
wat is aangewezen; bv bij:
-het remmen op motor of dan toch beter die remmen
(ik persoonlijk rem ongelooflijk veel af op motor...)
-warmdraaien (staionair of al bollend)
-in de regen, sneeuw of zon..
-starten (met kwartdraai van de gashendel of gewoon 2000 toeren)
-95? of 98?
-buiten laten staan in de winter (helpt een bash?)
-...
ik ben ook in het bezit van de werkplaatsboek en voor een leek als mij is dit
nog een beetje te ongedetailleerd..
ik kan natuurlijk naar de eerste beste garage lopen en een onderhoud aanvragen maar ja daar leer je ook niets mee bij en dan is er altijd nog een volgende beurt en goedkoper wordt het er niet op *weet wel wat ik bedoel

ik heb de bandit gekocht met 47 000 km op de teller voor een kleine 1700 euro
met kosten inbegrepen heb ik er +- 2500 euro in totaal aan gegeven.
Ben er ook heel teverden van; veel power en gemakkelijke sturing (heb recht stuur ;])
Comment