Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderhoud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Onderhoud

    Hey people,

    kben nu toch al een goeie 5maanden in bezit van mijn suzuki bandit 600,
    en heb er al een goeie 4000 km opzitten, toch wil ik ondanks zijn leeftijd('95)
    en kilometers (52 000) hem nog een paar jaar in ere houden.
    gedurende deze 5 maanden heb ik al :

    -ketting + tandwiel vervangen en om de +- 150 km gevet
    -vorklagers + olie vervangen
    -voor en achterbanden vervangen
    -remmen + remvloeistof vervangen
    -motorolie vervangen
    -alarm (zie topic) geinstalleerd
    -koppelingspen vervangen

    doch zijn er nog altijd een paar aspecten waar ik nauwelijks op gelet heb; en maak me allesinds ongerust ofdat deze wel of niet voldoende aandacht dienen te hebben;
    -luchtfilters reiniging (nog niet aan durven beginnen..)
    --moet hierbij de benzinetank leeg staan?
    --moet je hiervoor een luchtcompressor hebben of lukt het met een luchtspray?
    --heb je enige reinigings-producten nodig?
    --radiator vooraan, hoort die bij de luchtkoeling of zit hier een vloeistof in
    die vervangen moet worden? zo ja moet er in de winter antivries toegevoegd
    worden?

    -remleidingen vervangen
    --is dit echt nodig of moet er slijtage zichtbaar zijn..?

    -bougies vervangen
    --zijn er buiten goed- en niet-werkende bougies ook slechtwerkende?

    -uitlaat reinigen
    --nodig?

    -ketting reinigen
    --schrobben met produktje, lijkt me simpel alleen weet ik niet het welke..
    kerosine, parafine, diesel, mazout, ontvetter, water, white spirit..???

    -roestbehandeling
    --jah na 10J komt er wel een spatje roest op kijken , mischien weet iemand een
    methode of produktje waar ik mee geholpen ben.
    --en hoe restaureer ik mijn verflaag?

    dit zijn er een paar die volgens mij toch eens uitgevoerd moeten worden.
    alleen weet ik niet goe hoe eraan beginnen wens ik een beetje info omtrend
    gevoelige onderdelen of juiste produkten.
    Moesten er nog belangrijke of gevoelige delen zijn die onderhouden dienen te worden laat het mij weten
    of wat is jullie dagelijkse, wekelijkse, maandelijkse,jaarlijkse routine?
    natuurlijk ook verhaaltjes over ongemakken, verkeerde handelingen of oorzaken van defecten zijn altijd welkom...

    ook het omtrend het rijden, wat is schadelijk, wat is noodzakelijk of
    wat is aangewezen; bv bij:
    -het remmen op motor of dan toch beter die remmen
    (ik persoonlijk rem ongelooflijk veel af op motor...)
    -warmdraaien (staionair of al bollend)
    -in de regen, sneeuw of zon..
    -starten (met kwartdraai van de gashendel of gewoon 2000 toeren)
    -95? of 98?
    -buiten laten staan in de winter (helpt een bash?)
    -...


    ik ben ook in het bezit van de werkplaatsboek en voor een leek als mij is dit
    nog een beetje te ongedetailleerd..

    ik kan natuurlijk naar de eerste beste garage lopen en een onderhoud aanvragen maar ja daar leer je ook niets mee bij en dan is er altijd nog een volgende beurt en goedkoper wordt het er niet op *weet wel wat ik bedoel

    ik heb de bandit gekocht met 47 000 km op de teller voor een kleine 1700 euro
    met kosten inbegrepen heb ik er +- 2500 euro in totaal aan gegeven.
    Ben er ook heel teverden van; veel power en gemakkelijke sturing (heb recht stuur ;])

  • #2
    Amai, veel vragen ineens...

    Luchtfilters reinigen best met een compressorke, blazen aan de kant van carburators, luchtspray zal niet al te veel helpen denk ik. De meeste aftermarket filters (K&N en zo) moet je behandelen met specifieke producten.
    Je kan niet veel mis doen behalve als je op de verkeerde kant van de filter blaast, dan duw je het vuil erin ipv eruit met als gevolg een minder goede luchtdoorstroming. Normaal kan je die er gewoon afhalen en komt de benzinetank hier helemaal niet aan te pas.

    De radiator, daar zit normaal wel een vloeistof in. Die moet niet per sé vervangen worden maar wel af en toe bijgevuld worden. Wel opletten, als je telkens bijvult enkel met water (gedemiraliseerd) dan wordt de verhouding water/koelvloeistof te dun dus je moet af en toe ook wat koelvloeistof bijvullen. Sommige koelvloeistoffen zijn niet met elkaar vermengbaar dus als je niet weet wat er in zit kan je best heel de boel eens laten aflopen, goed spoelen met water en opnieuw vullen met een vers mengsel. Het gedeelte koelvloeistof voorkomt corrosie en dient tevens als antivries.

    Remleidingen, zeker originele (=niet-stalen) moeten volgens de voorschriften van de fabrikant meestal om de twee jaar vervangen worden. Best ineens met stalen remleidingen vervangen alhoewel niet echt noodzakelijk.

    Bougies af en toe eens nakijken en eventueel schoonmaken, gewoon het door de fabrikant voorgeschreven type gebruiken, eventueel iridium (wel duurder).

    Uitlaat moet je niet specifiek reinigen, eventueel bij slijtage moet je wel de pakking vervangen maar dat komt toch zelden voor.

    Voor de ketting best speciale kettingontvetter gebruiken, zeker geen mazout of kerosine of zo. Moderne kettingen (O-ring) hebben rubberen ringetjes die vet vasthouden in de schakels zelf, mazout tast dat aan en lost ook dat interne vet op. Na het poetsen ook best meteen smeren, en steeds doen na het rijden, niet vlak ervoor, anders hengt heel je moto vol vet. Best om de 500 à 1000 km.

    Over verf en roest weet ik niet al te veel.

    Remmen op de motor kan totaal geen kwaad!! Zeker doen!
    En zeker op heuvel-/bergachtig terrein, anders lopen je remmen veel te warm (net als bij de auto).

    Warmdraaien best al rijdend, hoe rapper de motor zijn bedrijfstemperatuur bereikt hoe beter en dat gebeurt het snelste al rijdende. Starten en weg.
    Zeker nooit de moto starten met choke volledig open en dan binnen een koffie gaan draaien terwijl ie warm loopt, daar is nen helen uitleg voor en als je die wel zal ik die wel eens geven.
    Liefst ook starten zonder gas te geven en zo snel mogelijk de choke afzetten.

    Na het rijden in de sneeuw misschien best de moto afspuiten met water om het zout van op de wegen te verwijderen.

    95 of 98 maakt eigenlijk niet uit, 98 zou een beetje betere prestaties moeten leveren maar dat scheelt allemaal niet zo veel. Geen van beide is schadelijk.
    Als je de motor laat tunen, wel zoveel mogelijk met dezelfde brandstof (octaangehalte en merk!) rijden.

    Als je moto binnen kan zetten in de winter valt dat natuurlijk altijd aan te bevelen in te winter. Als ie toch buiten moet staan (en ook binnen) helpt een bache wel. Wel zeker opletten om toch ook de bache regelmatig te liften, zeker na vochtige dagen, anders blijft er te veel vocht onder de bache op de moto zitten en gaat die alsnog roesten...



    Vwalla, alle opmerkingen, aanvullingen en correcties zijn welkom!!

    Comment


    • #3
      In de radiator van een Bandit 600/1200 zit geen koelvloeistof, maar motorolie. Die wordt daardoor gepompt om het blok af te koelen. En die wordt dus elke keer vervangen als de olie ververst wordt. Verder onderhoud is dus niet nodig, en als de olie bevriest, dan zal het wel veel te koud zijn om nog buiten te komen.

      Een motor laten warmdraaien met de choke open is zowat het slechtste dat je een motorblok kan aandoen.
      Bij een koude start zet je de choke volledig open, en start dan zonder gas te geven. Na een paar seconden zal dan het toerental hoger worden, en dan zet je de choke al wat verder dicht. Dan kan je best al vertrekken, en zodra je aan het bollen bent, kan de choke al dicht. Als je dan rustig gas geeft (is ook aangewezen met een koude motor), dan zal de motor ook niet erg snel beginnen sputteren.
      Zo heb ik altijd mijn GSX600F warmgereden, en ook mijn Bandit 1200.

      Bij het starten met een warme motor (zelfs al voelt die nog wat lauw aan) gebruik je geen choke, maar geef dan tijdens het starten een klein beetje gas. Daardoor zal de motor sneller aanslaan.
      Foto's: www.barthuysmans.fotopic.net

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Black [email protected]
        In de radiator van een Bandit 600/1200 zit geen koelvloeistof, maar motorolie. Die wordt daardoor gepompt om het blok af te koelen. En die wordt dus elke keer vervangen als de olie ververst wordt. Verder onderhoud is dus niet nodig, en als de olie bevriest, dan zal het wel veel te koud zijn om nog buiten te komen.
        Aha! Ook weeral iets bijgeleerd!
        Dus de Bandit heeft enkel luchtkoeling. Ook wel niet onlogisch bij een naakte 4 in lijn...

        Comment


        • #5
          En een ketting reinigen is volgens mijn helemaal overbodig. Ik heb dat een tijdje gedaan, en met geen enkele van die kettingen heb ik meer kilometers kunnen afleggen (eerder zelfs nog minder). Gewoon op tijd smeren, liefst als alles nog warm is (na een rit dus), zodat het kettingvet gemakkelijker overal tussen kan trekken, en het oplosmiddel heeft dan ook ruim de tijd om terug te verdampen, waardoor het vet beter blijft kleven.

          Eurosuper 98 is totaal overbodig, een Bandit-blok is gemaakt om zelfs op 91 nog goed te draaien, dus is 95 al ruim voldoende.
          Met 98 zijn de prestaties en verbruik hetzelfde, die kost alleen maar meer geld (en de naft is tegenwoordig al duur genoeg).

          Toen ik nog in de winter doorreed, schermde ik wel een deel van de oliekoeler af (de helft) als de temperatuur onder 5°C ging. Omdat er geen thermostaat in het oliecircuit zit, werd het motorblok niet warm genoeg.
          Foto's: www.barthuysmans.fotopic.net

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
            Normaal kan je die er gewoon afhalen en komt de benzinetank hier helemaal niet aan te pas.
            luchtfilter zit onder de benzinetank, deze moet eraf...
            maar hoe
            (geen zin dat mijne moto onder de benzine komt te staan bij het optillen ervan..)

            Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
            Remleidingen moeten volgens de voorschriften van de fabrikant meestal om de twee jaar vervangen worden. .
            mischien al 10 jaar niet meer gebeurt, lol

            Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
            Best ineens met stalen remleidingen vervangen alhoewel niet echt noodzakelijk.
            was al van plan ]Bougies af en toe eens nakijken en eventueel schoonmaken, [/QUOTE]kan ik die er gewoon uittrekken?


            Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
            Voor de ketting best speciale kettingontvetter gebruiken, zeker geen mazout of kerosine of zo. Moderne kettingen
            (O-ring) hebben rubberen ringetjes die vet vasthouden in de schakels zelf, mazout tast dat aan en lost ook dat
            interne vet op.
            ik heb op mij vorige ketting Feem superontvetter gebruikt (stuff uit de blokker)
            dit werkte wel goe maar ketting was na een maand grat versleten..oorzaak?
            op een ander forum hebben ze mij citroensap aangewezen (dus degelijk vers geperst citroensap)

            Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
            Remmen op de motor kan totaal geen kwaad!! Zeker doen!
            .
            ik rem meestal tot zon 4a5000 toeren. geeft zon geplof in mijn chap, is da nu nefast? vind't wel vet klinken

            Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
            Warmdraaien best al rijdend, daar is nen helen uitleg voor en als je die wel zal ik die wel eens geven..
            jah laat maar komen, ben benieuwd

            Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
            Na het rijden in de sneeuw misschien best de moto afspuiten met water om het zout van op de wegen te verwijderen.
            afspuiten met water als het vriest? ga ik dan niet van mijn moto glijden als ik er anderdaags mee ga rijden? ]
            95 of 98 maakt eigenlijk niet uit, wel zoveel mogelijk met dezelfde brandstof (octaangehalte en merk!) rijden.[/QUOTE]ik dacht in de winter 98 te gebruiken en in de zomer 95, zo denken ze op een ander forum toch,das dus ni echt goe?

            Oorspronkelijk geplaatst door Black [email protected]
            En een ketting reinigen is volgens mijn helemaal overbodig. .
            als er zand aanplakt kan dat toch niet goed zijn voor een ketting
            en moest ik ze reinigen moet er buiten mijn 'motul kettingspraybus' nog een ander produktje op?
            teflon-laag, smeervet zoals op een nieuwe ketting..?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
              luchtfilter zit onder de benzinetank, deze moet eraf...
              maar hoe
              (geen zin dat mijne moto onder de benzine komt te staan bij het optillen ervan..)
              Bij de meeste moto's (oa mijne TL) kan je de tank ter hoogte van het balhoofd losmaken en scharniert ze aan het zadel. Op die manier kan je de tank omhoog draaien zonder de leidingen te moeten afkoppelen en benzine te morsen en kan je dus makkelijk de luchtfilter(s) en carburators bereiken

              Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
              mischien al 10 jaar niet meer gebeurt, lol
              Zeker doen!


              Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
              was al van plan ]
              Heel makkelijk, wel steeds momentsleutel gebruiken en uiteraard weer verse remvloeistof. Zou nooit meer dan €170 mogen kosten voor voor- en achterrem.


              Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
              kan ik die er gewoon uittrekken?
              Bougiekop eraf trekken en bougies zelf eruit draaien, wel terug vastzetten met momentsleutel (gaat ook zonder maar toch veiliger)


              Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
              ik heb op mij vorige ketting Feem superontvetter gebruikt (stuff uit de blokker)
              dit werkte wel goe maar ketting was na een maand grat versleten..oorzaak?
              op een ander forum hebben ze mij citroensap aangewezen (dus degelijk vers geperst citroensap)
              Hmmm, toch best spullen speciaal voor kettingen denk ik, en zeker goed afkuisen daarna, alvorens opnieuw in te vetten, anders wordt het nieuwe vet onmiddellijk opgelost door de achtergebleven ontvetter.

              Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
              ik rem meestal tot zon 4a5000 toeren. geeft zon geplof in mijn chap, is da nu nefast? vind't wel vet klinken
              Dat geplof heeft dan te maken met naverbranding in de uitlaat, waarschijnlijk ergens een luchtlek in het uitlaatsysteem voor de demper (dichtingen of zo) waardoor er verse zuurstof in de hete uitlaatlucht komt. Systeem nakijken, vooral daar waar de buizen met elkaar verbonden zijn, heeft op zich niets te maken met remmen op de motor.


              Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
              afspuiten met water als het vriest? ga ik dan niet van mijn moto glijden als ik er anderdaags mee ga rijden? ]
              Terug afdrogen daarna hé, en in de garage zetten waar het niet vriest als da kan...

              Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
              ik dacht in de winter 98 te gebruiken en in de zomer 95, zo denken ze op een ander forum toch,das dus ni echt goe?
              Bwah, ook nie slecht maar ge gaat daar zeker geen profijt van hebben.

              Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
              als er zand aanplakt kan dat toch niet goed zijn voor een ketting
              en moest ik ze reinigen moet er buiten mijn 'motul kettingspraybus' nog een ander produktje op?
              teflon-laag, smeervet zoals op een nieuwe ketting..?
              Pfff, nie echt nodig...

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
                jah laat maar komen, ben benieuwd
                Awel eh,

                Als de motor koud staat zal er een deel van de brandstof in het mengsel (benzine en lucht worden gemengd in de carburator en worden quasi als gas verstuifd in de verbrandingskamer) neerslaan op de koude cilinderwanden en dus wordt het mengsel te arm om een goede, constante verbranding te krijgen.
                Normaal heb je een verhouding van ongeveer 14 delen zuurstof op één deel brandstof maar door dat neerslaan wordt dat dus 20 of meer op 1 (denk aan je warme adem op een koude ruit).
                Daarom gebruik je de choke om het mengsel rijker te maken zodat je ondanks die condensatie toch een min of meer juist mengsel krijgt om te verbranden.
                Een deel van de brandstof condenseert op dezelfde manier in de leidingen tussen carburators en verbrandingskamers.
                Als je de motor té lang laat draaien met de choke volledig open gebeurt er het volgende:
                motor wordt warm, er is geen condensatie meer in de verbrandingskamer dus je mengsel is te rijk, alle voordien gecondenseerde brandstof in de leidingen komt ook terug vrij en komt ook allemaal in je cilinder dus je krijgt een verhouding van 10 op 1 of zelfs lager.
                Vloestof is niet samendrukbaar en al die extra brandstof zit wel in de compressieruimte die bijgevolg te klein is.
                Het gevolg is dat als je wat pech hebt je bougies gewoon kapot springen.

                Moraal van het verhaal? Opstappen, starten en wegwezen, op deze manier zal ook de olie sneller zijn ideale bedrijfstemperatuur bereiken en dus het sneller en beter smeren.

                Comment


                • #9
                  Of toch iets in dienen aard...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
                    Dat geplof heeft dan te maken met naverbranding in de uitlaat, waarschijnlijk ergens een luchtlek in het uitlaatsysteem voor de demper (dichtingen of zo) waardoor er verse zuurstof in de hete uitlaatlucht komt. Systeem nakijken, vooral daar waar de buizen met elkaar verbonden zijn, heeft op zich niets te maken met remmen op de motor.
                    jah da zit er idd ni goe op...
                    eventueel aan elkaar lassen mischien, maar eh..is da een groot probleem?
                    want ze klinkt wel nice nu
                    en ze ploft eig alleen als de motor vertraagt of afremt

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
                      jah da zit er idd ni goe op...
                      eventueel aan elkaar lassen mischien, maar eh..is da een groot probleem?
                      want ze klinkt wel nice nu
                      en ze ploft eig alleen als de motor vertraagt of afremt
                      Aan elkaar lassen: niet doen, als je deze er ooit af moet halen moet je deze dan openslijpen en gelijk een nieuwe lijn steken.
                      Dat "nice klinken" is tof maar op de lange duur nefast.
                      Begin gewoon eens met nieuwe pakkingen te steken in gans de uitlaat lijn. Als het ploffen er dan nog is, dan staat je motor te arm of is er een lek aan de inlaatzijde (en deze is enorm slecht voor het blok)
                      Ik ben zopas klaar met alle pakkingen van voor tot achter te vernieuwen en de motor rijdt al weer een pietsie beter. (ik had een probleem aan de inlaat zijde)

                      Over dat ploffen kan ik ook een theo uitleg over geven maar alles hangt af van waar het "lek" zit
                      tis altijd ombouwtijd ....

                      Comment


                      • #12
                        Die plof kan je ook hebben als de verbrandingswol in je demper weg is (eventueel in combinatie met een ontsteking die moet worden afgesteld).

                        Hier in Genr sjeest er iemand met een TL-R en die heeft er serieus van. Als je achter hem rijdt, is het precies of er vallen bommen uit de lucht.

                        GreetZ

                        Comment


                        • #13
                          een tip: neem je werkplaatshandboek en technishe fiche bij de hand en ga naast je motor zitten. Overloop nu de motor van voor tot achter met je technische fiche. Zo ontdek je de meeste dingen vanzelf. Als je iets niet snapt, neem dan het werkplaatshandboek bij de hand, daarna nog een probleem dan kom je het eens vragen op het forum.
                          (he is niet dat je niks mag vragen, maar vele vragen kan je zelf oplossen door een beete zelf te zoeken, wat je zelf zoekt en vindt onthoud je beter!)

                          Als je dat had gedaan had je nooit die vraag over je radiator moeten stellen, ook niet over je benzinetank afnemen (tenminste als het een goed boek is),...
                          (waarom is het eigenlijk dat de meesten die een technische fiche lezen stoppen met lezen als ze de pk's gevonden hebben???)

                          Soit: hieronder enkele aanvullingen of tegenstrijdigheden:

                          - Luchtfilter: Op jouw motor aallicht nog een standaard (wegwerp) exemplaar. niet reinigen dus maar weggooien.
                          Een K&N filter kan je wel reinigen maar NOOIT met perslucht!! er bestaan speciale reinigingsvloeistoffen en olieen hiervoor! waarom geen perslucht: simpel, je loopt risico de filter aan gort te blazen!
                          - Bougies: aan de manier waarop de bougies vervuild zijn kan je ook ev problemen aan de motor detecteren, dat is echter niet zo simpel en niet 100´% betrouwbaar maar soms wel handig om je vermoedens te bevestigen (vb over de afstelling van je blok, olieverlies,...)
                          - Uitlaat: schuss heeft het al gezegd, en in jouw geval zeker doen: de pakkingen vernieuwen is zowat het enige wat je moet doen.
                          - Starten en warmdraaien: Bij een injectie fiets moet je overal afblijven (simpel) bij carbu's zet je de choke op, en starten maar. sommige motoren starten dan niet echt vlot, bij deze kan het raadzaam zijn om al wat benzine te verstuiven (maw: aan gas draaien 1X!!). Andere motoren verzuipen dan echter onmiddelijk, dus ls dejouwe goed start zonder aan de gas te komen: houden zo, anders een testen (op mijn eersste motor mocht ik zelfs nog niet naar de gas kijken of hij verzoop, bij mijn huidige moet ik 1 a2 keer "melken" aan het gas. Om wardraaien doe ik volgende: starten, helm een handschoenen aan en rijden maar. na een 10 minuten kan op mijn motor de choke eraf en na nog eens 10 minuten is (meestal) mijn blok warmgenoeg om eens stevig door te trekken. (NOOIT volgas sjezen met koude motor!!!)
                          - Als mijn motor buiten staat dan zet ik haar nooit onder zeil. Na regen komt zonneschijn als je motor nat onder het zeil staat dan gaat het vocht condenseren en nog meer roest veroorzaken. das dezelfde reden waarom je nooit een warme motor onder zeil mag zetten) Gewoon eens goed waxen af en toe en als hij lange tijd wegstaat goed afdrogen.
                          - over je ketting:
                          kijk hier
                          hier is ook al een stukje gzeverd over kettingen
                          en deze is ook nuttig
                          -

                          Btw: zelf ben ik ook geen mecanieker van opleiding e heb alles geleerd door mijn technische fiche, werkplaasthandboek, verstand en forums te gebruiken. Maar als ik iets niet zeker weet of als het te gecompliceerd is dan roep ik hulp van een kameraad en dealer. Onertussen heb ik al mijn kleppendekesle opegehad, nieuwe uitlaat en inlaat pakkingen vervangen, inlaatspruistul en carbu eraf gehad, electrische problemen opgelost,.......)
                          je kan dus veel zelf leren, maar nog eens: veel lezen, vragen, nog eens lezen, nog meer vragen en dan goed nadenken voor je aan iets begint.
                          (en vooral, voor je een vraag aan een ander stelt, stel ze eens aa, jzelf, denk zelf vooral, mss vindt je de oplossing wel ergens.
                          tis altijd ombouwtijd ....

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Peet
                            Die plof kan je ook hebben als de verbrandingswol in je demper weg is (eventueel in combinatie met een ontsteking die moet worden afgesteld).

                            Hier in Genr sjeest er iemand met een TL-R en die heeft er serieus van. Als je achter hem rijdt, is het precies of er vallen bommen uit de lucht.

                            GreetZ
                            die ploffen komen meestal van en luchtlek en/of verkeerde afstelling (te arm)
                            dat verbranden van de demper wol is daar eerder een gevolg van dan oorzaak.
                            tis altijd ombouwtijd ....

                            Comment


                            • #15
                              ik zal gewoon ff beginnen met die opening te dichten(zie foto vorige post),

                              waar verkopen ze zon aansluitstukjes(pakking)?
                              mijn carburators zijn in juni pas afgesteld (gesynchroniseert) geweest, toen waren er ook al plofjes..

                              Comment

                              Working...
                              X