Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groot onderhoud...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Groot onderhoud...

Kga 1 van deez weken de mijne binnendoen vr groot onderhoud. Zodat hij is goe gesoigneerd wordt. Kan iemand mij wa uitleg geven over wat er allemaal zoal gedaan wordt bij n groot onderhoud? Wat er zeker moet gedaan worden of wat eigelijk niet hoeft?
    Waartussen schommelt de prijs ongeveer. Als er iem. n goeie garagist kent (niet te ver uit mn buurt) ,zeg maar. Kent er iemand Bruynooghesbikecenter?

whatever you do, ga niet bij degezelle in gent.

wat doen die mannen? tjah, hangt er vanaf

effe opsommen, en prijzen erbij raden...

- olie plus oliefilter vervangen 50 EUR
    - luchtfilter kuisen of vervangen 20 EUR
    - remmen controleren, en eventueel blokskes vervangen, alsook remvloeistof ( 0-100 EUR)
    - koelwater eventueel vervangen 15 EUR
    - banden vervangen? (0-350 EUR)
    - bij groot onderhoud kleppen stellen: gemakkelijk 100 EUR voor werk en onderdelen
    - throttle body's synchroniseren, geen idee van de prijs 100 EUR? als de bike goed draait kan het zijn dat ze gewoon zeggen dat ze hem gesynchroniseerd hebben, maar in feite niks doen :cool
    - ketting en tandwielen nakijken en ev. vervangen 175 - 200 EUR
    - generale controle van alle kleinigheden...

kan dus van 3 a 400 EUR tot meer dan 1000 EUR lopen , hangt er wa vanaf wat voor onderdelen er allemaal vervangen moeten worden hee
    http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

hey,het beste is gewoon zelf doen,of erbij blijven,dit is de enige manier om zeker te zijn dat het ook gebeurt

Comment

Koelwater en remvloeistof normaal om de 2 jaar vervangen,bougies om de 12000km,syncroniseren om de 12000,olie en filter om de 6000,luchtfilter om de 12000 of 18000.Remblokjes,banden en ketting+tandwielen kun je zelf nazien.

Een groot onderhoud is eigenlijk nazicht van alles en het nodige vervangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wreckah
          whatever you do, ga niet bij degezelle in gent.
          waarom ni?
          eb ertotnutoe altijd wel goeie service ghad..
          sympathieke kerel toch en schappelijke prijzen..
          heeft mijne moto gratis weggetakeld..

Comment

ja, dat dacht ik vroeger ook, tot ik zelf méér van moto's ben te weten gekomen.

hij heeft mij 3 - 4 keer goed in de zak gezet, en hij heeft door ongelooflijke nalatigheid mij éénmaal doen vallen, en een tweede keer bijna doen verongelukken. Ge kunt begrjipen dat ik daar niet meer ga, en dat ik nu alles zelf doe. (op kleppen stellen na, maar da zal nie lang meer duren )

QMS in melle doet ook in suzuki's en hem vertrouw ik veel méér.

doch dit terzijde. hetgeen guido zegt klopt als een bus

Comment

Kleppen stellen is makkelijk zat Wreckah!
              No problem...

Comment

zin om het mij te komen uitleggen?

ge moogt op de husky rijden, en ik trakteer u op ribbekes in de gekroonde hoofden als ge langs komt

Comment

Sure thing!
                  Alles voor ribbekes!

Comment

bwa , ik kom juist van gezelle, en hij heeft da allemaal goe gedaan;

schoon stuurke vo ni veel geld en heeft er stukken opgezet dak zelf mee had gebracht en 2 werkuren aangerekend.

voor alle schade dat er aan was had ik voor 550 euro wa dus eigenlijk ni veel is moest ge men voorval gelezen hebben...

ik heb hem 300 euro betaald en mag morge de rest betalen (da zie ik ook ni veel garagisten doen)

en elke keer dak er kom sta ik der zeker een half uur te leuteren hoe dit hoe dat ,
                    en heeft het mij altijd allemaal schoonekes uitgelegd..

daz echt wel ne symphatieke gast..

en is dicht op mijn kot, kan moeilijk tot in melle stappen

en jah inderdaad als ik het zelf had gedaan wassek dus 100 euro rijker

maardan moestek nog ne remork hebben , moto opzwieren, stukken bestellen/gaan halen... :cool

dus voor mij is gezelle

Comment

zoveel onderhoud is er toch niet aan ne moto.
                      -olie verversen en filter vervangen doe'k zelf.
                      -luchtfilter af en toe eens vervangen als em vuil is
                      -remblokken enzo vervangen ook zelf
                      -banden vervangen natuurlijk niet, maar haal wel ff m'n wiel eruit.
                      -koelvloeistof moet zelden gebeuren, als er maar antivries inzit zeker...
                      -ketting varvangen kan'k zelf niet omdat 'k het materiaal niet had/ondertussen wel
                      -tandwielen vervangen, laat ook liever aandraaien in een garage.
                      -kleppen stellen doe ik zelf ook niet, heb er het materiaal en de plaats niet voor.

als ik nu die prijzen bekijk verschiet ik wel zenne, stel u voor da'k da alemaal had moeten laten doen, damn
                      Oprichter 2fast4u 2004
                      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
                      hoe gekker hoe liever
                      -------------------------------------------

Comment

Als ik hier zo alles lees merk ik dat kleppenstellen zowat het duurste/moeilijkste deelvan het onderhoud is?

Kijk, op zon dagen ben ik blij dat ik met een ouderwets stoterstangenblok rij. (geen kleppen stellen nodig)

btw: vergeten jullie ook niet ff de carburateurs te synchroniseren (of is dat la gezegd geweest, ben nogal verstrooid de laatste dagen)

@ runner, ik zou toch minstens om de 2 jaar dat water verversen, zelfs water wordt slecht.
                        tis altijd ombouwtijd ....

Comment

en waarom zou op een stoterstangenblok geen kleppen stellen nodig zijn ?
                          heeft daar nix mee te maken
                          je blok draait zeer traag en dus kunnen ze daar hydraulische klepstoters insteken die kunnen 7000t/m nog volgen
                          bij de jappen zit je meestal aan 11/16000t/m en zouden die niet meer kunnen volgen dus gebruiken ze daar vaste pastillen (in verschillende diktes om te regelen zoals bij men fzr die ik dus niet zelf kan regelen want heb zo geen pastilles )
                          of met een regelschroef zoals op de vfr en die kan ik dus wel zelf doen :biggrin:

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                          Als ik hier zo alles lees merk ik dat kleppenstellen zowat het duurste/moeilijkste deelvan het onderhoud is?

Kijk, op zon dagen ben ik blij dat ik met een ouderwets stoterstangenblok rij. (geen kleppen stellen nodig)

btw: vergeten jullie ook niet ff de carburateurs te synchroniseren (of is dat la gezegd geweest, ben nogal verstrooid de laatste dagen)

@ runner, ik zou toch minstens om de 2 jaar dat water verversen, zelfs water wordt slecht.
                          yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

Bedankt voor de reacties mannen! (heb paar dage nie kunne reagere)

Nog n vraagske, dit is denk ik bij elke motor die al wat ouder is, heb ik al gezien(gehoord) , maar hoe komt het dat wanneer de motor bij ingehouden ambréage anders draait dan wanneer mn de koppeling loslaat Bij mijne moto is dit erg te horen wanneer hij koud staat. Is dit schadelijk als het geluid echt te verschillend wordt?, want het lijkt wel of heel mn blok bij ontkoppelde koppeling rammelt (de hele tijd in neutraal)

Kmoet ook vOOr de lente zeker nog andere remschijven steken, en ik kan nu ergens tweedehands remschijven320mm(vooraan) op de kop tikken voor 200€(vr de 2) , in zeer goede staat, staat er. Is dit een goeie prijs? Kweet dat nieuwe schijven stukken van mensen kosten

Alvast bedankt!

Comment

normaal lijkt me dit ni ze ?
                              bij ducati is de koppeling droog en hoor je ze echt rammelen maar bij de jouwe zou dit ni zo mogen zijn
                              je oliepeil staat toch ni te laag ?
                              normaal zit die in een oliebad en word het gerammel (wat normaal is als de platen los zijn) gedempt door de olie
                              het is toch ook ni zo da je blok te traag draait in neutraal ?
                              je zegt da het alleen koud zijnde is ?
                              trek je choke es iets verder uit ?
                              pak koud toch 2000t/m om beetje soepel te draaien
                              dan je ander vraagje
                              die schijven zijn op zich een koopje ma je weet dus ni of ze krom zijn of niet e
                              vraag om ze erop te plaatsen of zo en te testen ?
                              want zien kan je dit niet
                              kijk ook na de min dikte
                              sta er normaal op en kan je nameten met e schuifpasser
                              Oorspronkelijk geplaatst door Dieterke750
                              Bedankt voor de reacties mannen! (heb paar dage nie kunne reagere)

Nog n vraagske, dit is denk ik bij elke motor die al wat ouder is, heb ik al gezien(gehoord) , maar hoe komt het dat wanneer de motor bij ingehouden ambréage anders draait dan wanneer mn de koppeling loslaat Bij mijne moto is dit erg te horen wanneer hij koud staat. Is dit schadelijk als het geluid echt te verschillend wordt?, want het lijkt wel of heel mn blok bij ontkoppelde koppeling rammelt (de hele tijd in neutraal)

Kmoet ook vOOr de lente zeker nog andere remschijven steken, en ik kan nu ergens tweedehands remschijven320mm(vooraan) op de kop tikken voor 200€(vr de 2) , in zeer goede staat, staat er. Is dit een goeie prijs? Kweet dat nieuwe schijven stukken van mensen kosten

Alvast bedankt!
                              yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

Working...
                              X