Eerst worden de velgen proper gemaakt door te zandstralen,daarna word alles gemettaliseerd,dit is met een soort van alluminium legering die voorkomt dat (metalen )velg gaat roesten.Daarna word de poederlak,dit is letterlijk want het is poeder dat door een soort van haardroger achtig ding op het werkstuk word gespoten.Op het werkstuk,in dit geval de velg is een klem bevestigd die de velg onder stroom zet wanneer de knop van het laktoestel word ingeduwd.Telkens het poeder het materiaal raakt blijft het mooi egaal op het werkstuk "plakken".Daarna gaat het werkstuk in de oven en word de lak op het materiaal gebakken.11 jaar geleden mijn eerste stuk laten lakken en nooit klachten over gehad.
nog een belangrijk voordeel vn poederlakken van een velg tov spuiten:
- bij het wisselen van band (en dat gebeurd toch wel af en toe op een motor) ga je bij een gespoten velg de verf er zo af zien spatten, bij poederlakken niet.
- Als je ooit je remschijven eraf haalt zal je merken dat dat niet gemakkelijk is en dat je mss de bouten heet moet stoken, bij een gespoten velg krijg je dan bobbels, poederlak geeft geen krimp.
pas banden laten zetten en toen ze plaklood eraf deden kwam de vernis er mee af
Oorspronkelijk geplaatst door beulke
nog een belangrijk voordeel vn poederlakken van een velg tov spuiten:
- bij het wisselen van band (en dat gebeurd toch wel af en toe op een motor) ga je bij een gespoten velg de verf er zo af zien spatten, bij poederlakken niet.
- Als je ooit je remschijven eraf haalt zal je merken dat dat niet gemakkelijk is en dat je mss de bouten heet moet stoken, bij een gespoten velg krijg je dan bobbels, poederlak geeft geen krimp.
Lammerdries in olen ,30 euro per velg dus 60 euro per 2 velgen,is een goede lakker en neem van mij maar aan dat er veel meer prutsers zijn dan goede.Heb hier al veel ervaring in opgedaan en blijkbaar den helft goedkoper dan in st truiden.
Comment