Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Remdruk - vrije slag hendel plots veranderd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Remdruk - vrije slag hendel plots veranderd

Hey allen,

maandag een dagje mettet gedaan met de ‘99 R1 die ik onlangs kocht. Is de tweede dag die ik er mee doe.

er staat een recente rempomp van pptuning op, die tot nog toe zeer goede remdruk gaf, reeds heel in het begin van de ‘slag’.

het tempo ging stilaan een beetje omhoog tot 1:14, tijdens de laatste sessie die ik reed nog altijd zeer goede druk, niks aan het handje.

voor de middagpauze ga ik ff eten etc, ik maak me weer klaar om te vertrekken, rij de paddock af en check de rem, zoals ik altijd doe, maar trek deze meteen tegen het handvat.

ik kan nog wel druk opbouwen als ik de hendel ongemakkelijk ver afstel, maar niet zoals voorheen.

Er zou (volgens verkoper) recente brembo htc remvloeistof op zitten en sbs race remblokken, meer weet ik er niet van.

de foto’s van de remblokken voeg ik even toe, ik vind geen merknaam oid.
    welk materiaal het is kan ik niet zeggen op het oog 🤷🏻‍♂️.

Remvloeistof niveau is gelijk gebleven.

Een aanwezige technieker zei me dat het aan de remblokken kan liggen, ivm hitte afgifte aan de vloeistof, maar zou ik dan niet al problemen hebben moeten ondervinden bij het rijden?

Nu, de olie vervangen ga ik sowieso doen en nieuwe Carbon remblokjes ook, maar is er een manier om de rempomp te controleren?

ik wil vooral vermijden om na één sessie de moto terug op de aanhangwagen te moeten zetten, omdat het toch de rempomp is 😂

edit: de klauwen heb ik nog niet in detail kunnen bekijken. Wanneer weet je eigenlijk als deze een revisie nodig hebben?

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hennie Bekijk Berichten
      Hey allen,

maandag een dagje mettet gedaan met de ‘99 R1 die ik onlangs kocht. Is de tweede dag die ik er mee doe.

er staat een recente rempomp van pptuning op, die tot nog toe zeer goede remdruk gaf, reeds heel in het begin van de ‘slag’.

het tempo ging stilaan een beetje omhoog tot 1:14, tijdens de laatste sessie die ik reed nog altijd zeer goede druk, niks aan het handje.

voor de middagpauze ga ik ff eten etc, ik maak me weer klaar om te vertrekken, rij de paddock af en check de rem, zoals ik altijd doe, maar trek deze meteen tegen het handvat.

ik kan nog wel druk opbouwen als ik de hendel ongemakkelijk ver afstel, maar niet zoals voorheen.

Er zou (volgens verkoper) recente brembo htc remvloeistof op zitten en sbs race remblokken, meer weet ik er niet van.

de foto’s van de remblokken voeg ik even toe, ik vind geen merknaam oid.
      welk materiaal het is kan ik niet zeggen op het oog 🤷🏻‍♂️.

Remvloeistof niveau is gelijk gebleven.

Een aanwezige technieker zei me dat het aan de remblokken kan liggen, ivm hitte afgifte aan de vloeistof, maar zou ik dan niet al problemen hebben moeten ondervinden bij het rijden?

Nu, de olie vervangen ga ik sowieso doen en nieuwe Carbon remblokjes ook, maar is er een manier om de rempomp te controleren?

ik wil vooral vermijden om na één sessie de moto terug op de aanhangwagen te moeten zetten, omdat het toch de rempomp is 😂

edit: de klauwen heb ik nog niet in detail kunnen bekijken. Wanneer weet je eigenlijk als deze een revisie nodig hebben?
      Heb altijd met een R1 circuit gereden.
      Ik raad je aan de originele remblokken te nemen beter ga je niet vinden voor de R1
      Destijd ook verschillende blokken getest, uiteindelijk terug bij de originele gekomen 😉
      Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Comment

Dus je kan wel terug druk op je remmen krijgen door verschillende keren te pompen ?
        Hoe lang houdt deze druk ?

Als je de moto verplaatst (voorwiel draait) moet je dan opnieuw veel pompen om druk te zetten ?
        (als dat het geval is, zijn je remschijven waarschijnlijk krom).
        2011 Kawasaki Z1000SX (black)
        2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
          Dus je kan wel terug druk op je remmen krijgen door verschillende keren te pompen ?
          Hoe lang houdt deze druk ?

Als je de moto verplaatst (voorwiel draait) moet je dan opnieuw veel pompen om druk te zetten ?
          (als dat het geval is, zijn je remschijven waarschijnlijk krom).
          Remschijven krom kan je makkelijk zel testen.
          Je bokt de motor op je neemt bijv een schroevendraaier maakt hem vast zodat de punt 0,5mm (zo kort mogelijk) bij de schijf zit.
          Draai nu aan je wiel en kijk of de schroevendraaier ergens de schijf raakt 😁
          Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Comment

De druk is nooit helemaal weggeweest. De drukopbouw is gewoon verplaatst van begin van de slag, naar het uiterste van de slag (dus hendel praktisch tegen het stuur).

pompen is niet nodig, druk is er bij de eerste hendelbeweging, maar pas heel op het einde van de slag.

🤷🏻‍♂️ Weet niet hoe anders uitleggen 😂.

de schijven zijn recht, nog eens gecontroleerd.

voorwiel loopt wel vrij zwaar, dus ze slepen wel een beetje

Comment

Ben eigenlijk aant twijfelen of ik niet gewoon alles vernieuw.
              als ik toch de vloeistof moet aflaten, kan ik meteen een revisiesetje en nieuwe zuigers steken, nieuwe olie, nieuwe blokken 🤷🏻‍♂️

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hennie Bekijk Berichten
                De druk is nooit helemaal weggeweest. De drukopbouw is gewoon verplaatst van begin van de slag, naar het uiterste van de slag (dus hendel praktisch tegen het stuur).

pompen is niet nodig, druk is er bij de eerste hendelbeweging, maar pas heel op het einde van de slag.

🤷🏻‍♂️ Weet niet hoe anders uitleggen 😂.

de schijven zijn recht, nog eens gecontroleerd.

voorwiel loopt wel vrij zwaar, dus ze slepen wel een beetje
                Naar het einde van de slag = dus meer pomp beweging.
                Krijg je dat dan ook als je 2x (of meer) snel achtereen gewoon de remhendel induwt ?

PS: als er lucht in zit, kan je gemakkelijk volgende doen:
                Remdruk opzetten (door verschillende keren te pompen). Remhendel vastbinden met volle pompkracht. nachtje zo laten staan.
                Volgende dag checken of de remhendel meteen druk geeft.
                2011 Kawasaki Z1000SX (black)
                2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Ik heb met de ZX6 net hetzelfde gehad. Meerdere keren. Remolie (laten) verversen en in het begin alles ok, maar probleem dook telkens opnieuw op. Uiteindelijk een revisie van de klauwen laten doen. Ik ben geen technieker, uitleggen kan ik het niet. Het voorwiel liep bij mij ook stroef. Door de klauwen die niet allemaal volledig terugkeerden. Probleem is nu, na de revisie, volledig weg en ook het voorwiel loopt bij het herduwen van de moto veel soepeler. Doordat de klauwen niet allemaal terugkeerden en de schijven hierdoor tijdens het rijden verhitten heb ik ook die moeten vervangen.
                  Jomme, 't zijn toern...

Comment

Naar het einde van de slag = dus meer pomp beweging.
                    Krijg je dat dan ook als je 2x (of meer) snel achtereen gewoon de remhendel induwt ?

PS: als er lucht in zit, kan je gemakkelijk volgende doen:
                    Remdruk opzetten (door verschillende keren te pompen). Remhendel vastbinden met volle pompkracht. nachtje zo laten staan.
                    Klopt, maar ik heb bewust nog niet meteen ontlucht, want die lucht moet van ergens gekomen zijn... wil liefst de oorzaak aanpakken en niet even de symptomen wegnemen...

Meermaals kort pompen blijft hetzelfde, druk blijft ok, op de zelfde plaats, einde slag.

ik heb de klauwen even nagekeken, beetje gereinigd, alle blokjes nagekeken, die blijken toch wel ongelijk afgesleten, waarvan 1 zo goed als op, dus zo ‘nieuw’ zullen ze niet geweest zijn.
                    de zuigers teruggeduwd na het reinigen. 6-7 keer pompen en de druk stond er terug op, dus aan de rempomp scheelt er niks denk ik.

heb heel vaag SBS en HH zien staan, dus zal wel sinter zijn en wat verglaasd door de hitte.

even mijn regenvoorwiel gemonteerd om te vergelijken (zitten versere schijven op). Zo langs elkaar valt wel op dat de schijven er niet meer zo fris uitzien en wat blauw uitslaan in de perforaties, wat het verhaal van hitte wel weer zou kunnen bevestigen.

ik moet de schijven eens uitmeten of ze nog ok zijn... eventueel kan ik ze wisselen met die van de regenwielen, ofwel koop ik ineens nieuwe 🤷🏻‍♂️.

na de verse regenbanden maandag, de SRK koppeling in bestelling, blokjes, revisiesetjes en evt schijven, da komt wel ff binnen op een weekje tijd 😂😂.

Comment

Iets simpel misschien, maar is de rempomp verstelbaar zoals de RCS19 pomp van Brembo, die je kan verstellen tussen 19 en 21 (verstelbaar scharnierpunt)?
                      Want dit kan het verschil zijn tussen bruut remmen en kort aangrijpen of zoals nu beter doseerbaar maar met een veel langer aangrijpingspunt.
                      Deze pomp stond op mijn Speed Triple RS en het verschil in gevoel komt overeen met wat je beschrijft...
                      Het kan zijn dat er iemand aan gedraaid heeft zonder dat je het zelf weet en plots dus het hele andere gevoel waarneemt...

Maar nogmaals ken de pomp van pp tuning niet...
                      Last edited by GDS; vr. 30 jul. '21, 22:17.
                      Bikehistory:
                      ***Street Triple 765R ('18)*** - ***Speed Triple 1050 RS ('19)*** - ***Multistrada 1200S ('14)***

Comment

als er lucht in zit, kan je gemakkelijk volgende doen:
                        mensen moeten echt stoppen met dit als advies te geven, het is waardeloos.
                        ALS het al werkt, is dat enkel in heel specifieke gevallen.
                        verder komen de rubbers in de klauwen ondertussen ook vanzelf meer terug naar hun rustpositie en zal je automatisch sneller een drukpunt hebben, met of zonder dat er lucht uit is gekomen.

ontluchten doe je goed of je laat het doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GDS Bekijk Berichten
                          Iets simpel misschien, maar is de rempomp verstelbaar zoals de RCS19 pomp van Brembo, die je kan verstellen tussen 19 en 21 (verstelbaar scharnierpunt)?
                          Want dit kan het verschil zijn tussen bruut remmen en kort aangrijpen of zoals nu beter doseerbaar maar met een veel langer aangrijpingspunt.
                          Deze pomp stond op mijn Speed Triple RS en het verschil in gevoel komt overeen met wat je beschrijft...
                          Het kan zijn dat er iemand aan gedraaid heeft zonder dat je het zelf weet en plots dus het hele andere gevoel waarneemt...

Maar nogmaals kent de pomp van pp tuning niet...
                          Daar had ik ook al aan gedacht, maar buiten de hendelafstand valt er niks aan te regelen.

ik vind er ook weinig tot geen info over op het net.

vermits de schijf ook wel wat aanliep, gecombineerd met de hogere belasting met wat hoger tempo beginnen rijden enz, ga ik er vanuit dat het daaraan lag.

Ik heb een klauw revisiesetje onderweg, de olie ververs ik. De zgan schijven van de regenwielen zet ik over op de droogweer velgen en ik heb een nieuw setje dual carbon blokjes liggen. Daarna zien we verder.

als er dan nog een probleem bestaat, dan zet ik er een brembo pompje op. Maar ik moet zeggen dat die pptuning pomp tot nu toe super goed beviel, dus hopelijk kan ik die behouden

Comment

Working...
                          X