Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

radiale remmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • radiale remmen

    ik ben als frequent lezer van motorrijder geconfronteerd met een paar begrippen waar ik niet zo goed aan uit kan. Ze spreken van radiale remklauwen. De nieuwe R1 en de gsxr moeten er zo op hebben, maar ik kan geen verschil zien of uit de tekst afleiden wat er verschillend is . ik hoop dat iemand het antwoord weet op deze vraag .
    “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door loudy condor
    ik ben als frequent lezer van motorrijder geconfronteerd met een paar begrippen waar ik niet zo goed aan uit kan. Ze spreken van radiale remklauwen. De nieuwe R1 en de gsxr moeten er zo op hebben, maar ik kan geen verschil zien of uit de tekst afleiden wat er verschillend is . ik hoop dat iemand het antwoord weet op deze vraag .
    Als je goed kijkt naar gewone remmen zie je dat deze enkel bovenaan vasthangen aan de vork, radiaalremmen hebben zowel boven als onder een bevestigingspunt (kijk maar eens goed, dan zie je een soort plat Y vormig aanbouwsel aan de vork waar deremklauw tussengeklemd zit)
    Hierdoor hangen de radiale remmen stijver op. het voordeel: beter remmen zeker, waarom zouden ze het anders doen?)
    voor een meer technische uitleg moetje bij een dealer of zo zijn.
    tis altijd ombouwtijd ....

    Comment


    • #3
      merci ik ga er zeker op letten
      “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

      Comment


      • #4
        radiale remmen komen recht uit de competitie op onze motokes

        betere remkracht, beter te doseren

        een 'must-have' op een nieuwe R-serie bike van om het even welk merk

        de gewone sterveling merkt er geen zak van en zal dat potentieel nooit benutten maar als de anderen dat hebben willen wij dat ook
        al wie da mij volge wil zal wreed hard moete lope

        Comment


        • #5
          'k weet er momenteel aleen maar van dat de kawa ZX6-R, er heeft.
          Oprichter 2fast4u 2004
          #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

          -------------------------------------------
          hoe gekker hoe liever
          -------------------------------------------

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
            'k weet er momenteel aleen maar van dat de kawa ZX6-R, er heeft.
            en de ZX10R en de aprilia RSV R en de R1 en,...
            en weet je wat, de nieuwe buell met zijn velgremschijf en zesklauw zal niet veel slechter remmen (heeft niet voor niks het stoppierecord op zijn conto staan) het hoeft niet altijd high tech en duur te zijn!!
            tis altijd ombouwtijd ....

            Comment


            • #7
              op deze site vind je de perfecte uitleg van de hype radiale remmen.

              o ja: buell heeft ook de nieuwe ZTL (zero load tolerance) remmen als eerste op een productiemotor. Hier heb je de volgende voordelen:

              - 1 schijf weegt minder dan 2 (logisch, zelfs al is de ene groter dan het koppel.
              - door de grotere schijf heb je een betere hitteafvoer: schijfrem mag dunner= lichter
              - doordat de schijf niet op de as van het wiel zit oefend ze ook geen krachten op uit op dze as: gevolg: as kan lichter gemaakt worden.
              grote gevolg totaal gewicht van het onafgeveerd gewicht is een stuk lichter, en aangezien onafgeveerd gewicht dubbel telt heb je hier een pak meer winst!!

              o ja 1 grote rem remt even goed af als 2 kleintjes (en tegenover 375 mm is een 280 schijf mini!!
              en 1 set remblokjes is goedkoper dan 2

              (valt het op dat ik een Buell adept ben??)
              tis altijd ombouwtijd ....

              Comment


              • #8
                neje,

                ge moet ma nen bak of twee gezopen te hebben en't valt ni op

                ma ge hebt wel overschot van gelijk
                al wie da mij volge wil zal wreed hard moete lope

                Comment


                • #9
                  Bij gewone remmen liggen de assen van de bevestigingsbouten van de remklauwen evenwijdig met de wielas en dus dwars op de remrichting. Dit heeft als gevolg dat bij krachtig remmen er relatief veel zijwaartse vervorming is van die bouten met als gevolg een verminderde remkracht.
                  Bij radiale remmen zitten die bouten "radiaal", volgens de radius (straal) van het wiel. Hierdoor treedt er veel minder verlies op en volstaan vier remklauwen op iedere schijf ipv zes (lichter) en kleinere remschijven (lichter) voor eenzelfde of betere remkracht.
                  Het verschil in remkracht zal niet zo supergroot zijn maar in combinatie met de besparing aan onafgeveerde (draaiende schijven) en afgeveerde (minder belangrijk) massa is wel een aanzienlijke verbetering!

                  Alle nieuwe hypersports hebben ze, R1, GSXR750/1000, ZX6R, ZX10R, CBR1000RR...

                  Comment

                  Working...
                  X