Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervangen stofring cylinder remklauw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vervangen stofring cylinder remklauw

Hoi,

vanmiddag FJR wat schoongemaakt. En ik merk op dat het voorwiel wat sleept. Dus een remklauw losgemaakt en hola, merk al onmidellijk dat er een stofring niet helemaal meer zit waar die hoort. Nu heb ik die klauwen nog nooit zelf helemaal open gemaakt. Maar ik meen te begrijpen dat er twee stofringen in of op iedere cylinder zitten. Dus vraag ik me af wat er nu te vervangen is op een regenachtige middag? Moet alles los, met volledige bleed van remolie? Hele klus, want model 2006 heeft combined braking system. En sneu, want ik heb nog maar pas een jaar geleden alle remolie vervangen (ik kan ze natuurlijk recupereren). Of is er een mogelijkheid om gewoon alles te poetsen en alleen die outer ring te vervangen (er van uit gaande dat het alleen die ring is die het probleem veroorzaakt)?

Het antwoord zal waarschijnlijk simpel zijn voor wie dat ooit al eens opengeprutst heeft. Youtube filmpjes waar remblokken op motors vervangen worden vind ik genoeg. Maar stofringen, da's precies niet zo populair

Alvast dank!
    Tracer GT - Hypermotard 950 SP

Re: Vervangen stofring cylinder remklauw

Misschien een domme reactie maar is de stofring geen onderdeel van de cylinder? Ik zou denken dat je een nieuwe cylinder zou moeten steken...

Comment

Nee, die ringen zijn apart te koop. Was net in het werkplaatshandboek aan het zien, en daar zou ik uit vermoeden dat die ringen aan de binnenkant zitten (aan de kant waar de remvloeistof zich dus bevindt). Snap ik al niet hoe dit er dan aan de voorkant kan uitkomen??? Ik begin al te twijfelen of dit nikske anders is, opgepikt van de weg... Eerst toch maar eens goed schoonmaken en kontroleren... Zoals ik al zei, ge moet het eerst eens uit elkaar gehaald hebben om het te weten

Comment

inderdaad in je remklauw zit er over je cilinder aan de binnenkant een oil seal en vooraan aan de remblokken een stofring. je kan deze kopen als revisie set. voor men gixxer kost dat 67 euro per setje, zijn zes zuigerremklauwen dus 6 maal 67 :-(, heb ze nu binnengedaan om te reviseren.
        ik heb de eerst zuiger gedemonteerd al er perslucht op te zetten. en dan piston opschuren en terug monteren.

grtz
        erKeN
        current motorcycle: ME => Triumph Tiger 1050SE 2012
        GF=> FZ8n 2011

Track => R6 2005
        bike history :
        vfr400(total),CBR600 93, CBR900R 96,ZX6 1999,Gsxr600 K5 anniversary, DUCATI SS750 SENNA 2004, GSXR600 K8, fz1 2009, sv1000 2005, YZF750r 1993, sv1000S 2005,vfr400 nc30, gsxr750sRAD 1997, cbr1000F 2006
        Teamtrashtalk ==>erKeN

Comment

Nog eens met de zaklamp gekeken. Aan alle vier de cilinders zitten zo van die rubberen restjes. Dit is geen toeval. Aangezien het werkplaatshandboek geen stofringen vermeldt aan de kant van de remblokken, ga ik er van uit dat het de rubberen dichtingen zijn die achteraan zaten, die verstorven zijn en er langs de voorkant uitkomen. M.a.w. ik heb een volledige brake bleed aan mijn been... Pfft... Toch maar eens kijken voor een aftermarket ringsetje ook...

Comment

kleine tip: om je onderdelen te zoeken en de prijs te weten te komen kan je bij lammens motors online kijken
            kan soms echt handig zijn, dan weet je al in hoeverre dit je budget gaat deuken.
            handleidingen kan je bij hun ook downloaden.

http://www.lammensmotors.be/index.php?p ... ls_pricing

grtz
            erKeN
            current motorcycle: ME => Triumph Tiger 1050SE 2012
            GF=> FZ8n 2011

Track => R6 2005
            bike history :
            vfr400(total),CBR600 93, CBR900R 96,ZX6 1999,Gsxr600 K5 anniversary, DUCATI SS750 SENNA 2004, GSXR600 K8, fz1 2009, sv1000 2005, YZF750r 1993, sv1000S 2005,vfr400 nc30, gsxr750sRAD 1997, cbr1000F 2006
            Teamtrashtalk ==>erKeN

Comment

Ja, ik vrees al voor serieuze winstmarges op rubbertjes :-)

Comment

(21,20 + 19,71) x 2 + 8,29 (achter rem, zal ik dan ook maar doen) = 90,11 euro... En waarschijnlijk nog BTW bij :-(

Uit nieuwschierigheid eens de prijs van van een volledige remklauw opgevraagd : 647 euro... Jawadde...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels
                  Hoi,

En sneu, want ik heb nog maar pas een jaar geleden alle remolie vervangen (ik kan ze natuurlijk recupereren).
                  Remolie NOOIT recupereren, steeds vervangen door nieuw !
                  at the crack off dawn you can hear him turn the motor on (marc cohn)
                  bandit1250 + fxdwg + r1150gs
                  wolfrider

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎