Vandaag 1ste circuitdag op Zolder met de 2004 R1.
Tegen de 4de sessie reed ik 1:51.
5de sessie rond 1:47.5
Laatste sessie pr van 1:46.5.
Dit zijn op zich goede tijden waar ik persoonlijk tevreden mee ben maar supersnel is het zeker niet. Toch kreeg ik in de laatste sessie plots zwaar last van fading in de remmen.
Het duurde niet lang, denk een rondje of 4 en plots verminderde de druk enorm en moest ik de hendel veel meer naar het handvat trekken.
Na 4 bochten zat hij tegen het handvat en remde hij bijna niets meer af. Wel mottig als ge de 1ste linkse moet induiken..
Beetje schuin sturend, terugschakelend en achterrem gebruikend, slier ik de 1ste linkse door, gelukkig alles nog stabiel kunnen houden en dan net op't randje, letterlijk nog net de curbs nog de bocht kunnen halen.
Het kon veel erger afgelopen zijn..
Na een rondje pokketraag rijden zonder te remmen zat er opnieuw voldoende druk in de remhendel.
4 weken geleden is de remolie vervangen (dot 4), er zitten stalen remleidingen op. En nieuwe Carbon Lorraine Superbike (ofzoiets) remblokken.
Als ik mijn tijd nog wil verbeteren (en dat wil ik
), moet er een oplossing voor dit probleem gevonden worden..
Wat is de oplossing, als je al nieuwe remolie, stalen remleidingen en 'race' remblokken hebt??
Een rempomp ofzo? (ik ken niets van alle technische zaken dus ik vraag maar wat??)
Bedankt voor de tips!
Tegen de 4de sessie reed ik 1:51.
5de sessie rond 1:47.5
Laatste sessie pr van 1:46.5.
Dit zijn op zich goede tijden waar ik persoonlijk tevreden mee ben maar supersnel is het zeker niet. Toch kreeg ik in de laatste sessie plots zwaar last van fading in de remmen.
Het duurde niet lang, denk een rondje of 4 en plots verminderde de druk enorm en moest ik de hendel veel meer naar het handvat trekken.
Na 4 bochten zat hij tegen het handvat en remde hij bijna niets meer af. Wel mottig als ge de 1ste linkse moet induiken..
Beetje schuin sturend, terugschakelend en achterrem gebruikend, slier ik de 1ste linkse door, gelukkig alles nog stabiel kunnen houden en dan net op't randje, letterlijk nog net de curbs nog de bocht kunnen halen.
Het kon veel erger afgelopen zijn..
Na een rondje pokketraag rijden zonder te remmen zat er opnieuw voldoende druk in de remhendel.
4 weken geleden is de remolie vervangen (dot 4), er zitten stalen remleidingen op. En nieuwe Carbon Lorraine Superbike (ofzoiets) remblokken.
Als ik mijn tijd nog wil verbeteren (en dat wil ik

Wat is de oplossing, als je al nieuwe remolie, stalen remleidingen en 'race' remblokken hebt??
Een rempomp ofzo? (ik ken niets van alle technische zaken dus ik vraag maar wat??)
Bedankt voor de tips!

Comment