Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fading remmen 2004 R1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fading remmen 2004 R1

Vandaag 1ste circuitdag op Zolder met de 2004 R1.
    Tegen de 4de sessie reed ik 1:51.
    5de sessie rond 1:47.5
    Laatste sessie pr van 1:46.5.

Dit zijn op zich goede tijden waar ik persoonlijk tevreden mee ben maar supersnel is het zeker niet. Toch kreeg ik in de laatste sessie plots zwaar last van fading in de remmen.
    Het duurde niet lang, denk een rondje of 4 en plots verminderde de druk enorm en moest ik de hendel veel meer naar het handvat trekken.
    Na 4 bochten zat hij tegen het handvat en remde hij bijna niets meer af. Wel mottig als ge de 1ste linkse moet induiken..

Beetje schuin sturend, terugschakelend en achterrem gebruikend, slier ik de 1ste linkse door, gelukkig alles nog stabiel kunnen houden en dan net op't randje, letterlijk nog net de curbs nog de bocht kunnen halen.
    Het kon veel erger afgelopen zijn..

Na een rondje pokketraag rijden zonder te remmen zat er opnieuw voldoende druk in de remhendel.

4 weken geleden is de remolie vervangen (dot 4), er zitten stalen remleidingen op. En nieuwe Carbon Lorraine Superbike (ofzoiets) remblokken.
    Als ik mijn tijd nog wil verbeteren (en dat wil ik ), moet er een oplossing voor dit probleem gevonden worden..

Wat is de oplossing, als je al nieuwe remolie, stalen remleidingen en 'race' remblokken hebt??
    Een rempomp ofzo? (ik ken niets van alle technische zaken dus ik vraag maar wat??)

Bedankt voor de tips!
    Last edited by KawaNinja46; ma. 2 jul. '12, 23:03.
    Racing is life. Anything before or after.. .. is just waiting

heeft dot 5.1 ook al geen hogere kooktemp?
    anders kan je dat al zeker eens proberen (al dan niet in combinatie met nog andere dingen)

greets
    BMW R1100GS!
    RIP Hellraiser!
    ONLY THE GOOD DIE YOUNG!

Comment

Zou kunnen? Geen idee?

Comment

Nog eens goe ontluchten en remblokken toch al eens nakijken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralph Bekijk Berichten
          heeft dot 5.1 ook al geen hogere kooktemp?
          anders kan je dat al zeker eens proberen (al dan niet in combinatie met nog andere dingen)

greets
          inderdaad 5.1 heeft een hogere kooktemp. tot zo een 260gr

DOT 5.1 remvloeistof is vooral bedoeld voor mensen en motoren die zeer hoge eisen aan de prestaties en de betrouwbaarheid van het remsysteem stellen. Vooral aan te bevelen in de racerij.

Of race remolie gebruiken die tot over de 300gr gaat.
          I feel the need 4 the speed
          speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
          streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
          MT09 SP 2018

Comment

blijf maar van de 5.1 af, voor op circuit de 4 of beter de race oliën bv motul rbf600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bo Bekijk Berichten
              blijf maar van de 5.1 af, voor op circuit de 4 of beter de race oliën bv motul rbf600

Is daar een speciale of bepaalde reden voor om er af te blijven Bo ?
              I feel the need 4 the speed
              speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
              streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
              MT09 SP 2018

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door black-devil Bekijk Berichten
                Is daar een speciale of bepaalde reden voor om er af te blijven Bo ?
                Vroeg ik mij nu toch ook af

Comment

omdat de 5.1 vooral voor motoren met abs is gemaakt.
                  en als je op je rempotje kijkt staat daar bv ook op dot 4 use only.
                  de fabrikanten zetten dat daar ni voor niks op hé...
                  als je remklauwen koopt van Beringer dan hangt er zelfs label aan "enkel dot 4"

Comment

dot 5.1 is ok en kan gewoon gemengd worden met de 4

dot 5 is op basis van siliconen en mag absoluut niet gemengd worden met dot 4

Comment

En omdat den 5.1 meer vocht opneemt dan de 4, zoals bo zei de 4 gebruiken ofwel raceremolie

Comment

dat zijn toch al redelijk snelle tijden, ik zou het ook op de remolie steken...kap er motul RBF600 in.

ik ben véél trager maar ik had ook met gewone DOT4 reeds kokende remvloeistof. RBF600 loste het in mijn geval op.
                        http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

RBF600 is de enige die ik nu gebruik, en heb absoluut geen last van fading remmen..
                          en als je een upgrade van je rempomp wilt doen raad ik je aan om IRC te kopen, ik heb brembo RCS en de oudere brembo en IRC en ik vind de IRC het beste. Pakt heel erg direct en is ook makkelijk te dossieren......

knappe tijden trouwens
                          R.I.P Marco #58
                          http://WWW.INTER-TRACK.BE[/color]

Comment

Race olie van elf is nog beter,Lub HTX,moet wel alles proper uitkuisen,ZEKER NIET mengen met andere olie!
                            Honda cbr 600f 2006
                            circuit:yamaha r6 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KawaNinja46 Bekijk Berichten
                              Vandaag 1ste circuitdag op Zolder met de 2004 R1.
                              Tegen de 4de sessie reed ik 1:51.
                              5de sessie rond 1:47.5
                              Laatste sessie pr van 1:46.5.

Dit zijn op zich goede tijden waar ik persoonlijk tevreden mee ben maar supersnel is het zeker niet. Toch kreeg ik in de laatste sessie plots zwaar last van fading in de remmen.
                              Het duurde niet lang, denk een rondje of 4 en plots verminderde de druk enorm en moest ik de hendel veel meer naar het handvat trekken.
                              Na 4 bochten zat hij tegen het handvat en remde hij bijna niets meer af. Wel mottig als ge de 1ste linkse moet induiken..

Beetje schuin sturend, terugschakelend en achterrem gebruikend, slier ik de 1ste linkse door, gelukkig alles nog stabiel kunnen houden en dan net op't randje, letterlijk nog net de curbs nog de bocht kunnen halen.
                              Het kon veel erger afgelopen zijn..

Na een rondje pokketraag rijden zonder te remmen zat er opnieuw voldoende druk in de remhendel.

4 weken geleden is de remolie vervangen (dot 4), er zitten stalen remleidingen op. En nieuwe Carbon Lorraine Superbike (ofzoiets) remblokken.
                              Als ik mijn tijd nog wil verbeteren (en dat wil ik ), moet er een oplossing voor dit probleem gevonden worden..

Wat is de oplossing, als je al nieuwe remolie, stalen remleidingen en 'race' remblokken hebt??
                              Een rempomp ofzo? (ik ken niets van alle technische zaken dus ik vraag maar wat??)

Bedankt voor de tips!
                              yamaha en fading?????????

niet normaal nooooiiittt voor gehad zelfs zonder stalen remleidingen niet..
                              ge moet anders is naar shrike gaan kijken è.. originele remhandel net als ik op stalen remleidingen na.. originele blokken..
                              shrike 1.36 zeker en ik 1.40 niks geen duur spullen erop later remmen harder de bocht in en eruit..hoeft geen duizende euro's te kosten
                              als ge origineel en dan bedoel ik echt origineel niet onder de 1.45 geraakt zul je er met het duur spul niet veel meer afdoen geloof me.

grtz
                              Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Comment

Working...
                              X