Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ZX6R 2000 remmen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ZX6R 2000 remmen

Een vraagje voor hulp en opinies

Ik heb een Kawa ZX6R gekocht voor mee op circuit te rijden. Ondertussen een paar testritjes gedaan en wat me opvalt is dat ondanks de 6 zuiger remklauwen vooraan, die remmen geen fluit pakken (als ik dat zo mag zeggen).
    Wat zou ik best doen? De remblokken vooraan vervangen door nieuwe gesinterde blokken? De remleidingen vervangen door stalen exemplaren? of allebei?
    Ik ben beginner, hoef dus nog niet het allerbeste te hebben maar gewoon beter dan het nu is.

Alvast bedankt
    XS 400 => XJ 750 Seca => FJ 1100 => Triumph Daytona 1200 => Triumph Sprint RS => Aprilia Tuono => Honda VFR 800 + Kawa ZX6R => CBR600 RR

Als ze "geen fluit" pakken dan scheelt et toch iets.
    Heb ene van 97 en die pakken toch deftig (ni zoals ne nieuwe ma soit)

Overloop de kring ff: leidingen geen scheuren, genoeg vloeistof (in welke staat), ontluchten, staat remblokken, remblokken eens uithalen en kijken of de cilinders goed bewegen, ...

Kan ook zijn dat er olie op uw schijf is gekomen, op uw schijf kunt ge da weghalen met brake cleaner ma remblokken houden dit vast met als gevolg dat die voor de vuilbak zijn.

Dus alles overlopen; niks bijzonder? Nieuwe blokken zetten nadat je de schijf goed proper hebt gemaakt

Comment

Ps: op circuit zou ik sowieso stalen leidingen zetten

Comment

Hello Aldente,ik zou als eerste beginnen met de remmen te ontluchten en daarna kan je nog verder gaan met bv stalen remleidingen,of kijk eens na of je zuigers niet vastzitten.
        Honda cbr 600f 2006
        circuit:yamaha r6 2004

Comment

Bedankt al voor jullie reacties. Ben er nu aan bezig, ga er de remklauwen afhalen en blokken eens bekijken. Misschien ligt het wel aan mij en moet ik gewoon harder knijpen maar ik rijd nu toch al lang met de moto en dat viel me direct op toen ik vorige week voor de eerste keer met de ZX6 reed. Vertraagt gewoon te weinig naar mijn gevoel.
          XS 400 => XJ 750 Seca => FJ 1100 => Triumph Daytona 1200 => Triumph Sprint RS => Aprilia Tuono => Honda VFR 800 + Kawa ZX6R => CBR600 RR

Comment

Als g u blokken uithaalt kunt ge ook ze eens opschuren en opnieuw goed inremmen

Comment

remmen en circuit die 2samen kunnen ze maar beter in orde zijn ge staat vlugger in de grindbak dan ge denkt
              steek best onmiddelijk stalen leidingen en andere blokken goed ontluchten en gaan met de banaan
              if you obey all the rules
              you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
              yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
              suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Comment

Die 6 zuiger klauwen die toen door Kawa en Suzuki gebruikt werden staan daar bekend voor.
                Als je gelukt hebt kun je goede hebben,als je pech hebt kun je daar geld aan blijven uitgeven en remmen ze nog niet.
                Alles eens goed ontluchten en proper maken,remmen ze dan nog niet goed gewoon andere klauwen kopen.
                4 zuiger klauwen van jongere types Kawa en Suzuki passen daar op,en zijn veel beter.
                Reviseren kost een hoop geld en helpt niets!
                BOCHTENPIKKER

Comment

Die 6 zuigers remmen wel maar ge moet er wel hard ik knijpen, wij rijden NBC met de 9 enkel een andere pomp en dan remt hij behoorlijk.
                  Wel geen echt gevoel,in de remmen daardoor
                  http://www.bikeshop-online.be/
                  www.trackdays.be

Comment

Ik ken er ook die zo'n remmen hebben en geen problemen hebben,maar anderen trekken hun remhendel gewoon tot tegen het stuur en dat is dan nog op straat!
                    Die zijn dan volledig gereviseerd bij een Kawa dealer,wat een hoop geld gekost heeft en amper verbetering opleverde.
                    En dat heb ik al veel meer gehoord,je moet daar blijkbaar geluk mee hebben.
                    BOCHTENPIKKER

Comment

Ligt het dan niet eerder aan de rempomp, nie sterk genoeg voor de klauwen?

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎