Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ZX6R 2000 remmen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ZX6R 2000 remmen

Een vraagje voor hulp en opinies

Ik heb een Kawa ZX6R gekocht voor mee op circuit te rijden. Ondertussen een paar testritjes gedaan en wat me opvalt is dat ondanks de 6 zuiger remklauwen vooraan, die remmen geen fluit pakken (als ik dat zo mag zeggen).
    Wat zou ik best doen? De remblokken vooraan vervangen door nieuwe gesinterde blokken? De remleidingen vervangen door stalen exemplaren? of allebei?
    Ik ben beginner, hoef dus nog niet het allerbeste te hebben maar gewoon beter dan het nu is.

Alvast bedankt
    XS 400 => XJ 750 Seca => FJ 1100 => Triumph Daytona 1200 => Triumph Sprint RS => Aprilia Tuono => Honda VFR 800 + Kawa ZX6R => CBR600 RR

Als ze "geen fluit" pakken dan scheelt et toch iets.
    Heb ene van 97 en die pakken toch deftig (ni zoals ne nieuwe ma soit)

Overloop de kring ff: leidingen geen scheuren, genoeg vloeistof (in welke staat), ontluchten, staat remblokken, remblokken eens uithalen en kijken of de cilinders goed bewegen, ...

Kan ook zijn dat er olie op uw schijf is gekomen, op uw schijf kunt ge da weghalen met brake cleaner ma remblokken houden dit vast met als gevolg dat die voor de vuilbak zijn.

Dus alles overlopen; niks bijzonder? Nieuwe blokken zetten nadat je de schijf goed proper hebt gemaakt

Comment

Ps: op circuit zou ik sowieso stalen leidingen zetten

Comment

Hello Aldente,ik zou als eerste beginnen met de remmen te ontluchten en daarna kan je nog verder gaan met bv stalen remleidingen,of kijk eens na of je zuigers niet vastzitten.
        Honda cbr 600f 2006
        circuit:yamaha r6 2004

Comment