Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verbetering remmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • verbetering remmen

    Ik rij met ene tl1000s rond en ben zeer tevreden van mijne moto. het enige wat mij een beetje stoort is dat de remmen niet zo strak zijn als ik wel wil. begrijp me niet verkeerd ze remmen wel geod en voldoende maar ik had graag iets beter gewild. Temminste als het geen stukken van mensen kost. Ik ben gaan rondhoren voor vanalles en er zijn een paar opties.

    olwel grootere remklauwen heb nu 4 cilinders en dan zou ik naar 6 cilinders gaan.
    ofwel een andere rempomp:hier zit ik met vragen:
    -ik heb nu een nissin rempomp erop zitten met ene diameter van 14 mm.
    ik had van mastiff al gehoord hier een grotere diameter te zetten maar er zijn blijkbaar ook radiaale rempompen (iets nieuw wat wel beter werkt=probleem kost stukken van mensen nieuw zit je rap aan 650Euro). Weet iemand het juiste verschil in werking tusssen een gewoone en een radiaale rempomp.Of weet iemand waar ik een goedkoop setje kan vinden of als iemand een andere oplossing voor beter te remmen heeft; Laat maar komen
    “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

  • #2
    Stalen remleidingen,kost niet zoveel en ge voelt het verschil toch :biggrin:

    Heb deze op mijn moto en vind dat die hierdoor beter remt

    Comment


    • #3
      heb ik al maar merci voor het bericht
      “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

      Comment


      • #4
        andere soort remblokken steken, vloeistof in remleiding vernieuwen en ontluchten, verder kan'k nie meer zeggen as: hard knijpen
        Oprichter 2fast4u 2004
        #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

        -------------------------------------------
        hoe gekker hoe liever
        -------------------------------------------

        Comment


        • #5
          en kun je geen gesinterde remblokken kopen
          of zijn je schijven mischien bijna aan hun minnimum dikte
          bij mijn rs ben ik op de moment ook niet echt tevreden van mijn remkracht dus ga ik bij mij gesinterde remblokken steken maar of het veel verschil gaat uitmaken weet ik ook niet zeker
          rs 250 driver = The Antverpian Pirate

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door rs 250 driver
            en kun je geen gesinterde remblokken kopen
            of zijn je schijven mischien bijna aan hun minnimum dikte
            bij mijn rs ben ik op de moment ook niet echt tevreden van mijn remkracht dus ga ik bij mij gesinterde remblokken steken maar of het veel verschil gaat uitmaken weet ik ook niet zeker
            ik had op menne rs250 voor en achter(ik had men achterrem ook nog wel eens goe nodig met laat remmen gesinterde double H blokken van EBC ( goedkoper dan die carbon lorraine blokken ze) en voor en achter kevlar goodridge remleidingskes,da ding remde gewoon BRUUT,doseerbaar maar als je stopkracht moest hebben hoefde je maar met 2 vingers(en de rest in je neus :d) te knijpen

            Comment


            • #7
              Zou zeggen volledig ander remsysteem zoals billet, brembo, beringer. Ma dan ist een serieuz duur zaak, ma dan stade wel direct stil.
              Suzuki rules
              “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

              Comment


              • #8
                wave brake gekartelde remschijven voor plus minus 300€ stuk en remmen zul je doen
                het is makkelijker gaas te geven dan een kader uit te blutsen

                Comment


                • #9
                  idd die schijven geven dag en nacht verschil. Mag ook wel voor de prijs.

                  Comment


                  • #10
                    die wave schijven koelen beter af zal veel langer hard remmen zoals in het begin in combinatie met stalen/kevlar remleidingen, 't ligt veelal aan de gebruikte blokken,staat van de schijven(als ge ze met producten kuist worden ze vettig,hoe ruwer hoe beter heb ik altijd geleerd,natuurlijk geen krassen eh mannen ) en vooral als uw systeem goed ontlucht is,een belleke kan zelfs een brembo 6 zuiger radiaal rem met radiale rempomp,carbon schijven en blokken(carbonne lorraine sbk's of zo) en kevlar remleidingen laten remmen zoals een caminoken

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
                      die wave schijven koelen beter af zal veel langer hard remmen zoals in het begin in combinatie met stalen/kevlar remleidingen, 't ligt veelal aan de gebruikte blokken,staat van de schijven(als ge ze met producten kuist worden ze vettig,hoe ruwer hoe beter heb ik altijd geleerd,natuurlijk geen krassen eh mannen ) en vooral als uw systeem goed ontlucht is,een belleke kan zelfs een brembo 6 zuiger radiaal rem met radiale rempomp,carbon schijven en blokken(carbonne lorraine sbk's of zo) en kevlar remleidingen laten remmen zoals een caminoken
                      goh dan moet het toch al een serieuze bel zijn 't geen wa gij daar ff opnoemt
                      Oprichter 2fast4u 2004
                      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                      -------------------------------------------
                      hoe gekker hoe liever
                      -------------------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        ik denk 't nie ze runner al es een luchtbel in uwe leiding gehad(bij die remsysteemen van ne cb of gs zal da zo erg nie zen ma bij die racemoto's voelde da toch wel fel ze, da's juist of ge geen remmen meer hebt

                        Comment


                        • #13
                          'k wil da zeker wel eens uittesten, dan hebik er ineens mee gereden.

                          ma pak nu bijvoorbeeld mijn remmen:
                          tijd geleden stalen leidingen op gezet, remde prachtig.
                          nu is't de laatste tijd veel minder...
                          hoe komt da dan?
                          -remblokken in goede staat(en goei blokken)
                          -remleiding lekt niet
                          -juiste remvloeistof gebruikt


                          kan er dan zomaar ineens lucht opkomen? of is de vloeistof niemeer goe? of waar kan het aan liggen?
                          de remmen van ne cb zijn zoal nie al te best(1 schijfke 2 cilinderkes)

                          'k moe wel zeggen, de remmen zijn zeer fel gebruikt, en zien tamelijk hard af as'k goesting heb om hard te remmen(voorband ook trouwens :tongue: )

                          'k heb ook ne keer dat m'n remkracht heel fel minder was omdat da alemaal wa warm begon te worden door te veel gebruik, hoe komt da dan eigenlijk??
                          warm of koud wa kan da verschil maken??
                          Oprichter 2fast4u 2004
                          #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                          -------------------------------------------
                          hoe gekker hoe liever
                          -------------------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
                            'k wil da zeker wel eens uittesten, dan hebik er ineens mee gereden.

                            ma pak nu bijvoorbeeld mijn remmen:
                            tijd geleden stalen leidingen op gezet, remde prachtig.
                            nu is't de laatste tijd veel minder...
                            hoe komt da dan?
                            -remblokken in goede staat(en goei blokken)
                            -remleiding lekt niet
                            -juiste remvloeistof gebruikt


                            kan er dan zomaar ineens lucht opkomen? of is de vloeistof niemeer goe? of waar kan het aan liggen?
                            de remmen van ne cb zijn zoal nie al te best(1 schijfke 2 cilinderkes)

                            'k moe wel zeggen, de remmen zijn zeer fel gebruikt, en zien tamelijk hard af as'k goesting heb om hard te remmen(voorband ook trouwens :tongue: )

                            'k heb ook ne keer dat m'n remkracht heel fel minder was omdat da alemaal wa warm begon te worden door te veel gebruik, hoe komt da dan eigenlijk??
                            warm of koud wa kan da verschil maken??
                            remblokskes verslijten, daardoor stan de zuigers iets verder naar buiten waardoor het volume van de olieleiding "vergroot", maw, de olie legt een langere weg af, gevolg minder goed remmen.

                            btw, met wave remmen moet je gesinterte blokken gebruiken anders rem je ze kapot. radiaal is beste wat er te krijgen is (prijs dus ook)
                            zeszuigernissins zijn makkelijk te vinden en niet te duur, kijk wel goed of ze passen! (neem vb die van de gsxr1000)
                            grotere doormeter van de rempomp zal vooral giftiger remmen, let dus op!!
                            tis altijd ombouwtijd ....

                            Comment


                            • #15
                              ik denk dat ik ga uitkijken voor een radiaal rempompke van 16mm of een gewoon rempomp van 19MM of zo alleen ik weet niet of deze op sommige motos standaard staan bv R1 of zo . Als ik dat weet kan ik de slopers afgaan met een merk (want die mannen weten welk van waar ze zijn maar vraagh ze niet hoe groot ze zijn). men remschijven zijn pas vernieuwd met de standaard en de remleiding is ontlucht (bij het laatste groot onderhoud (1500km geleden).
                              “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

                              Comment

                              Working...
                              X