Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verhouding cc - remmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • verhouding cc - remmen

    ja een vraagje
    bestaat er ergens een tabel of iets dergelijks waarvan ge kunt afleiden
    hoe groot u diameter moet zijn in verhouding met u vermogen en cc's
    dank bij voorbaat

  • #2
    daar staat geen maat op, het ligt eerder naargelang de toepassing waar de motor voor gebruikt wordt

    vb een zx10r heeft 2x schijf voor wave dan nog wel en 2x 4 zuiger radiale klauwen en een radiale pomp en achter een waveschijf met 4(of 2 weet ik niet zeker) zuiger remklauw terwijl een motor zoals een yamaha wildstar 1600 of zo'n honda vtx 1800 achter zelfs met trommelremmen werkt en voor met een simpele remschijf(soms 2) met een gewone remklauw

    het ligt eerder aan het type fiets en wat er mee wordt gedaan,hoe harder en extremer je gaat rijden hoe beter je remmen moeten zijn eh

    Comment


    • #3
      Er spelen zodanig veel factoren mee in het bepalen welke remmen je nodig hebt dat zelfs de motorfabrikanten het niet altijd goed doen!

      Bepalende factoren zijn:
      - gewicht
      - vermogen
      - zwaartepunt
      - gewichtsverdeling (plaats van de berijder oa!)
      - manier van berijden en bijgevolg remmen,
      - berijder!

      zo zal je merken dat een HD rijder vind dat een hypersport remt alsof ie tegen een muur rijd terwijl omgekeerd de hypersportrijder van een hd zal zeggen dat ie niet remt!

      Hebben ze beide gelijk? JA: de HD rijder zal allicht zeer rustig met de sportmachine cruisen en dan zijn de remmen idd te giftig, In de omgekeerde situatie zal de hypersportrijder de HD afbeulen en alles uit de hd halen wat er in zit en dan zijn de remmen van de HD idd een beperkende factor!

      Hoe bepaal je nu of je andere remmen nodig hebt? wel simpel: rij met je motor zoals elke dag en als je merkit dat de remmen niet aan je wensen voldoen dan pas je deze aan. Pas wel op de je vb niet zomaar een remklauw kunt veranderen zonder daarna de rempomp aan te passen waardoor de kosten wel eens kunnen gaan stijgen.
      Je moet ook kiezen uit achterrem-voorrem, 1 schijf of 2,....

      Moeilijke materie dus.
      tis altijd ombouwtijd ....

      Comment

      Working...
      X