Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De zin en onzin van valbokken....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • De zin en onzin van valbokken....

    Nu ik weer een motor ga rijden met allemaal duur plastic dr op zat ik te denken aan een setje valblokken. Niet dat ik er vanuit ga dat ik ga vallen, maar t kan in een seconde gebeuren. Volgens de verkopers van deze valblokken zijn die dingen dan een geweldige uitkomst.
    Maar is dit ook echt zo, helpt zo'n klein ding zo veel?? Wie heeft hier ervaring mee?

    En dan zit ik met nog met een dilemma: Alu valkblokken of nylon?

    Alu blokken:



    Voordelen vanuit mijn oogpunt:
    1. Mooier dan nylon[/*:m:1o6kasl5]
    2. Stevig[/*:m:1o6kasl5]
    3. Prijs (44 euro)[/*:m:1o6kasl5]
    Nadelen vanuit mijn oogpunt:
    1. blokken zijn keiharde bussen, absorberen de klap niet en drukken meteen je frame in elkaar?[/*:m:1o6kasl5]
    Nylon blokken:



    Voordelen vanuit mijn oogpunt:
    1. Absorbeerd de klap een beetje door de zachte opbouw[/*:m:1o6kasl5]
    Nadelen vanuit mijn oogpunt:
    1. Niet heel mooi[/*:m:1o6kasl5]
    2. niet stevig, te zacht[/*:m:1o6kasl5]
    3. prijs (84 euro)[/*:m:1o6kasl5]
    Als iemand me hier bij kan helpen dan hoor ik t graag
    Racesmurf heeft zn gixxer!!!

  • #2
    Ik denk dat valblokken net dienen om je frame te beschermen!
    Als je valt gaat je kuip sowieso schade hebben...

    Comment


    • #3
      Ik heb zelf ook valdoppen erop staan, het materiaal is een soort stevig rubber. Voor ik ze had ben ik er eens mee gevallen, ik wenste dat ik die valdoppen er toen al op had steken. Het is ieders eigen beslissing maar die dingen zullen je heel wat schade besparen.

      Comment


      • #4
        'k heb erook en ben blij da'k zo had, of mijne moto was per total geweest int begin vant jaar !

        nu had ik gewoon klein beetje kuipschade, gebroken voetje en remhendel

        dus installeren zou ik zo zeggen
        today is a good day to race !

        Comment


        • #5
          zonder woorden


          [font=Arial Black]zei ze zei ze zei ze[/font]

          Comment


          • #6
            Kijk die ding helpen wel tegen een schuiver en omvallen. maar als je er te hard af gaat zullen die de klap ook ni meer kunne opvangen. bij mijn suzuki moet ge die op het frame zelf monteren en denk da het frame er teveel zal bij af zie.als het volle gewicht er op neer komt.bij andere modelle is da me beugel en stang die vange de klap groten deels zelf op.
            R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
            maar hou het daar wel proper he mannen.
            Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

            make choises and don't look back

            Comment


            • #7
              ik rij met naked, valblokken zijn dan de oplossing om cylinderblok te beschermen,
              valblokken zijn 1stuk doorlopend van Links naar rechts, dus framecrushen zal ni echt lukken..prijs 120euro!!

              Comment


              • #8
                Ne maat van me is 2 jaar geleden in zolder onderuit gegaan met z'n GSX-R 600 met alu valblokken,en de rechtse is toen met aanhechtingspunt en al afgebroken.Nu weet ik niet of dit met de snelheid of met het materiaal van de valblok te maken had
                --->> yam

                Comment


                • #9
                  maat van mij ook met honda 900 gevallen met valtoppen deze zijn geplaatst met stang van linkse naar rechtse valtop de bar was geplooit samen met de bevestings plaat naar het frame maar aan frame was niets. zelfs kuip bleef heel alleen de uitlaat had ervan .ik Heb die valtoppe en zijn uitlaat zelfs nog ligge
                  R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
                  maar hou het daar wel proper he mannen.
                  Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

                  make choises and don't look back

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb besloten, dat ik ze niet ga monteren. Want 9 van de 10 keer ga je plat omdat je te hard gaat, en bij hoge snelheden maken die blokken meer kapot dan dan ze beschermen lijkt het.
                    Racesmurf heeft zn gixxer!!!

                    Comment


                    • #11
                      Gij moet het zelf weten maar tegen de mijnen hebben ze dit jaar ook gereden en die motor was nog geen 2 maanden ingeschreven.Nu voor ongeveer 1000€ kosten,zonder de toppen had ik daar nog eens minstens 1000€ mogen bij neertellen.Ik ben zeer blij dat die toppen er op staan en zal dit voortaan bij elke volgende motor doen.
                      [font=Comic Sans MS][/font]

                      Comment


                      • #12
                        Je gaat plat inderdaad, maar in vele gevallen schuift de moto, tenzij je gewoon ergens totaal tegenop rijdt. Schuiven geeft veel krassen en barsten die je met valdoppen niet zult hebben. Je moet toch al serieus vies doen om een zodanig harde klap erop te verkopen zodat je frame ook eronder lijdt. Dan maken valdoppen toch niets meer uit en de moto is dan sowieso voor de schroot.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Specimen
                          Ik heb besloten, dat ik ze niet ga monteren. Want 9 van de 10 keer ga je plat omdat je te hard gaat, en bij hoge snelheden maken die blokken meer kapot dan dan ze beschermen lijkt het.
                          moet je zelf weten. mijn ervaring is dat, als de valblokken zelf schade gaan veroorzaken aan je motor je de motor zonder valblokken veel meer zou beschadigen! ik ken een buell die aan +- 80/km/hr ondeuitgegaan is in croix (geloof me, in een bocht op het circuit is da rap!! )en die had NIKS door zijn valdoppen, zonder valdoppen heb ik een gelijk motor onderuit zien gaan en deze was zo goed als perto.
                          tis altijd ombouwtijd ....

                          Comment


                          • #14
                            Was toch blij dat ik ze had. De Tuono wordt standaard geleverd met valblokken.

                            Maar anders was de schuiver in september wel anders afgelopen.....
                            Nu is de schade beperkt gebleven tot gebarsten schakelpedaal; kapotte pinker en spiegel, sierdeksel en radiatorbescherming geplooid en valblok stuk.

                            Aan de achterkant was er niks beschadigd. Dus ik weet voor mezelf dat ik er sowieso voor kies
                            [font=Comic Sans MS]Do take your time...Because your soul...Will be mine the day you die !![/font]

                            [font=Comic Sans MS]www.ducatimob.be[/font]
                            666 -->> luna666

                            Comment


                            • #15
                              [quote="666"]Was toch blij dat ik ze had. De Tuono wordt standaard geleverd met valblokken.

                              Maar anders was de schuiver in september wel anders afgelopen.....
                              Nu is de schade beperkt gebleven tot gebarsten schakelpedaal]
                              Ik heb gekozen voor een all risk verzekering
                              Racesmurf heeft zn gixxer!!!

                              Comment

                              Working...
                              X