Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GPS op de motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• GPS op de motor

Zijn er sommige onder jullie, die ervaring hebben met GPS op de motor?
    Het gebruik van een PDA heeft veel mogelijkheden, maar is niet waterbestendig.
    Daarom valt mijn keuze op een GPS van Garmin.
    Deze fabrikant heeft drie modellen: streetpilotIII, streetpilot 2610 of Quest.
    Iemand een idee, welke het meest geschikt is voor de motor?

Bedankt
    Je bent pas dom, als je niet leert uit je eigen fouten.

Ikzelf ben bezig een PDA te monteren.

eigenlijk is het simpel: PDA in tanktas en gewoon een 12V aansluiting voorzien (en zorgen dat deze droog blijft.

je kan ook gan voor een otterbox (http://www.otterbox.com/)

Ikzelf heb en HP2210 met Tomtom3 erop en dat wrkt perfect in de auto (op de moto heb ik het nog niet gebruikt, wel meer bezig voo volgend verlof)

Op een Garmin kan je wel veel meer (routes plannen,...)
    tis altijd ombouwtijd ....

Comment

pda is wel intressant omda ge terwijl mp3kes kunt afspelen..
      maar ofda die stem er duidelijk doorkomt da weetek zo nog ni..
      bij goe weer kunt ge hem wss op u stuur monteren...

Comment

wie luistert nu muziek op de moto ?

uwe moto is de schoonste muziek die ge kunt hebben hehe
        ge hebt toch gene full option goldwing gekocht zekers ?
        Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
        pda is wel intressant omda ge terwijl mp3kes kunt afspelen..
        maar ofda die stem er duidelijk doorkomt da weetek zo nog ni..
        bij goe weer kunt ge hem wss op u stuur monteren...
        yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

GPS

Halo, ik heb mij een Garmin streetpilot III aangeschaft.
          Zeer goede resultaten. Het is een waterdicht toestel.
          Heb het tweedehands aangekocht, en ben heel tevreden.
          Eigenlijk is de 2610 praktisch identiek aan de SP III, met enkel verbeteringen.
          Die zijn : - de werksnelheid ( 256Mb i.p.v. 128Mb) dat scheelt bij het herberekenen van een afgeweken route.
          - de touchscreen is ook nieuw en zelf een afstandsbediening.
          maar voor de motorrijders is dit wel vervelend als je op het scherm wil toetsen met handschoenen aan.
          Het prijskaartje is voor sommigen onder ons, van belang.
          Een SP III kost nu ongeveer 850 Euro en een 2610 ongeveer het dubbele.
          Nieuwprijs natuurlijk.

Ik vind dat ik voor het prijsverschil, wel één minuutje aan de kant kan gaan staan vooraleer de GPS de route heeft herberekent.

Succes
          Hoe minder snelweg, hoe liever...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the devil's own racer
            als ge een uur op de otostrade aant rijden zijt en ver zot komt van het lawaai..
            ik heb dan meestal mn mp3spelerken :biggrin:

toch wel, met suround system en dvdspellerke voor alsem op cruize-
            control staat:biggrin:

Comment

wie rijd nu op de otostrade me zenne tuf

daar worden de bandjes vierkant van

als ge een uur op de otostrade aant rijden zijt en ver zot komt van het lawaai..
              ik heb dan meestal mn mp3spelerken :biggrin:

toch wel, met suround system en dvdspellerke voor alsem op cruize-
              control staat:biggrin:
              yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

[quote="the devil's own racer"]wie rijd nu op de otostrade me zenne tuf
                daar worden de bandjes vierkant van ]
                euh iedereen die ni in een straal van 20km van zolder woont..:biggrin:

Comment

en goei half uurke van ardennen
                  euh iedereen die ni in een straal van 20km van zolder woont..:biggrin:
                  yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

Ik heb een IPAQ 3850 met een Navman 3300 slede eraan. In de auto werkt dit perfect. Op de moto is het niet evident om een goede houder te vinden in de winkels, op internet heel veel... maar ben wat bang om iets verkeerd te bestellen.

Gebruik daarom nu een tanktas met doorzichtig bovenstuk zodat ik het scherm kan bekijken. Met wat zon is dat zeker niet evident (Je moet ook steeds even de weg uit het oog verliezen). Verder heb ik ook al kunnen constateren dat dat touchscreen met handschoenen een ramp is. Bovendien drukt die tanktas kennelijk teveel op de toetsen en is bediening met afgesloten tanktas niet mogelijk. Door trillingen en verschuiven in tanktas komt IPAQ soms ook los van slede, dan is stoppen en opnieuw opstarten meestal de enige mogelijkheid. Sinds ik hem op de moto gebruik krijg ik soms wel rare dingen, zoals een continue opstartende outlookagenda, komt wellicht door teveel druk op toestel want als je de achterwand ff afhaalt ben je weer een maand gerust. Een route vooraf plannen op de pc via de kaart is niet mogelijk. Je kan hem enkel de optimale of de kortste weg tussen twee punten laten berekenen.

Overweeg sterk om een Garmin aan te schaffen een 2610 of 276c, dus mocht er een groepsaankoop komen ;-)
                    2004: Honda Transalp - 2006 BMW F800ST - 2008 BMW R1200GS - 2015 Triumph Tiger XCA

Comment

Heb ik toch ook al gedaan zenne hehe. Doe ik af en toe als ik verre ritten doe en vooral dan als ik ook via autostrade moet(omdat het snel moet gaan of omdat ik de weg niet weet via binnewegen). En wees gerust mn Yoshimura laat door de muziek door, nog genoeg van zich horen zè

Comment

streetpilotIII is heel handig op de moto
                        Bij ons zit die er al bijna 3 jaar op en we hebben er nog geen last van gehad.
                        Het is waterdicht en schokbestendig.
                        www.hayabusaclubbelgie.be

Comment

http://www.gps-garmin.nl/body_welke_gps_.html

Comment

Een 2610 van Garmin, echt goed. Kost minder dan 1000E. Heb ergens een prijs aangevraagd voor groepsaankoop. Laat vandaag of morgen nog wel iets weten.
                            Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nudi
                              Halo, ik heb mij een Garmin streetpilot III aangeschaft.
                              Zeer goede resultaten. Het is een waterdicht toestel.
                              Heb het tweedehands aangekocht, en ben heel tevreden.
                              Eigenlijk is de 2610 praktisch identiek aan de SP III, met enkel verbeteringen.
                              Die zijn : - de werksnelheid ( 256Mb i.p.v. 128Mb) dat scheelt bij het herberekenen van een afgeweken route.
                              - de touchscreen is ook nieuw en zelf een afstandsbediening.
                              maar voor de motorrijders is dit wel vervelend als je op het scherm wil toetsen met handschoenen aan.
                              Het prijskaartje is voor sommigen onder ons, van belang.
                              Een SP III kost nu ongeveer 850 Euro en een 2610 ongeveer het dubbele.
                              Nieuwprijs natuurlijk.

Ik vind dat ik voor het prijsverschil, wel één minuutje aan de kant kan gaan staan vooraleer de GPS de route heeft herberekent.

Succes
                              Hoe minder snelweg, hoe liever...
                              via iemand kan ik een Garmin Quest (nieuw) op de kop tikken.
                              Die heeft wel een kleiner scherm, maar is dan ook handiger.
                              Deze kan ook gebruikt worden zonder een externe voeding
                              Je bent pas dom, als je niet leert uit je eigen fouten.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎