Hoe kun je weten of je twin motor maar op 1 cilinder draait?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Draaien op 1 cilinder
Collapse
X
-
Draaien op 1 cilinder
Labels: Geen
-
Ik wil niet grof zijn maar als je dat niet hoort of voelt dan rij je beter met een fiets of zo, op 1 cil verlies je bijna alle kracht, het ding gaat ploffen en schieten en bokken en stoten.
Opvallende dingen dus.tis altijd ombouwtijd ....
-
Awel dat is hem dus net. Ik denk niet dat ie op 1 cilinder draait maar diene gast wel. Hij voelde idd aan de uitlaat maar hoe zit dat dan?
Comment
-
heel simpel,vooraan voelen (begin uitlaat) moeten gelijk warm worden,anders bougies eruit en zien of er ontsteking is,enz...
Oorspronkelijk geplaatst door punica78Awel dat is hem dus net. Ik denk niet dat ie op 1 cilinder draait maar diene gast wel. Hij voelde idd aan de uitlaat maar hoe zit dat dan?
Comment
-
Speek
OOk bij multi's kunt ge zien of er een cilinder niet meedraait door aan de uitlaat- bochten vooraan te voelen, zonder erop te rijden dus. Indien al te heet, op wijsvinger speken, en er snel tegen tikken, indien instant stoom, dan draait die cilinder zeer waarschijnlijk wel. Indien uw vinger er toch aan blijft plakken, dan ook.
(Dit systeem is gegarandeerd voor ontploffingsmotoren tot en met 10 cilinders)“Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.â€
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door punica78Awel dat is hem dus net. Ik denk niet dat ie op 1 cilinder draait maar diene gast wel. Hij voelde idd aan de uitlaat maar hoe zit dat dan?
Maar als je er zelf op rijdt, wat voel je? heb je soms het gevoel dat hij niet meteen oppakt war hij dat vroeger wel deed? Het natuurlijk zijn dt de bougie (ontsteking,..)af en toe rateerd maar je zou dat toch duidelijk moeten voelentis altijd ombouwtijd ....
Comment
-
Normaal gezien als ge een bougiekabel losmaakt tijdens het draaien moet het toerental onmiddellijk dalen. Indien dit niet het geval is draait de motor op één cilinder. Wel mee opletten of je tijdens het draaien de bougiekabel mag losmaken. Met die elektronische ontstekingen ben ik nie zekers.Comming soon, new tripsDe hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
Comment
-
altijd een geisoleerde tang pakken als je bij draaiende motor bougiekabel losmaakt !!!
ge gaat er anders e kwartier ni goed van zijn ze !
Oorspronkelijk geplaatst door scarverNormaal gezien als ge een bougiekabel losmaakt tijdens het draaien moet het toerental onmiddellijk dalen. Indien dit niet het geval is draait de motor op één cilinder. Wel mee opletten of je tijdens het draaien de bougiekabel mag losmaken. Met die elektronische ontstekingen ben ik nie zekers.yzf 1000 RR 'red devil'
Comment
-
Vonk
40.000 volt ---- dat voelt ge in uw vullingen.
Voor ge dat doet, kunt ge toch eerst een eenvoudige test doen: bougie uitdraaien, en met het metaal van de bougie ergens contact maken met bloot metaal aan de motor, zodat er massa is, maar ver weg van het bougiegat in de cilinder. Goed in de gaten houden en tegelijk even starten: moet vlotjes vonken.
ALs ze niet vonkt, nazien of ze echt wel goed massacontact heeft, nog eens proberen, dan direct eens proberen met een nieuwe bougie ook
Als ge ze op geen manier kunt doen vonken is er toch duidelijk een probleem met ontsteking en dat kunt ge met een multimetertje en het werkplaatshandboek heel dikwijls opsporen.“Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.â€
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door the devil's own raceraltijd een geisoleerde tang pakken als je bij draaiende motor bougiekabel losmaakt !!!
ge gaat er anders e kwartier ni goed van zijn ze !
Zelfs met een tang opletten, als je de kabel verwijdert gaat ge vonken krijgen en als de vonk elders op overslaat kan het nare gevolgen hebben, bougiekabel beter afdoen zonder draaiende motor!
GrtzzThe only thing that can beat you, is you're own fear
Comment
-
das ni waar
zolang ge geen ijzer vasthebt kan da geen kwaad
anders gade wel ne meter achteruit vliegen lol
Oorspronkelijk geplaatst door BladekeSnapt ge nu hoe dak mijn haar in de plooi leg
Zelfs met een tang opletten, als je de kabel verwijdert gaat ge vonken krijgen en als de vonk elders op overslaat kan het nare gevolgen hebben, bougiekabel beter afdoen zonder draaiende motor!
Grtzzyzf 1000 RR 'red devil'
Comment
-
foutje van mij:cool , bedoelde niet op jezelf maar aan je bike , benzine enz ,niet iedereen onderhoud zijne fiets deftig, al eens gezien bij ne brommer.
Btw devil moet je ne keer demonstreren dat vliegen
GrtzzThe only thing that can beat you, is you're own fear
Comment
Comment