Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Draaien op 1 cilinder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Draaien op 1 cilinder

    Hoe kun je weten of je twin motor maar op 1 cilinder draait?
    http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg http://i147.photobucket.com/albums/r...derschrift.jpg http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg

    A-gang Member

  • #2
    Ik wil niet grof zijn maar als je dat niet hoort of voelt dan rij je beter met een fiets of zo, op 1 cil verlies je bijna alle kracht, het ding gaat ploffen en schieten en bokken en stoten.


    Opvallende dingen dus.
    tis altijd ombouwtijd ....

    Comment


    • #3
      ofwel onmiddelijk na het starten aan de uitlaten voelen,niet als em warm is hé

      Comment


      • #4
        Awel dat is hem dus net. Ik denk niet dat ie op 1 cilinder draait maar diene gast wel. Hij voelde idd aan de uitlaat maar hoe zit dat dan?
        http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg http://i147.photobucket.com/albums/r...derschrift.jpg http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg

        A-gang Member

        Comment


        • #5
          heel simpel,vooraan voelen (begin uitlaat) moeten gelijk warm worden,anders bougies eruit en zien of er ontsteking is,enz...

          Oorspronkelijk geplaatst door punica78
          Awel dat is hem dus net. Ik denk niet dat ie op 1 cilinder draait maar diene gast wel. Hij voelde idd aan de uitlaat maar hoe zit dat dan?

          Comment


          • #6
            Speek

            OOk bij multi's kunt ge zien of er een cilinder niet meedraait door aan de uitlaat- bochten vooraan te voelen, zonder erop te rijden dus. Indien al te heet, op wijsvinger speken, en er snel tegen tikken, indien instant stoom, dan draait die cilinder zeer waarschijnlijk wel. Indien uw vinger er toch aan blijft plakken, dan ook.

            (Dit systeem is gegarandeerd voor ontploffingsmotoren tot en met 10 cilinders)
            “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door punica78
              Awel dat is hem dus net. Ik denk niet dat ie op 1 cilinder draait maar diene gast wel. Hij voelde idd aan de uitlaat maar hoe zit dat dan?
              Waarom denkt diene 'gast ' da?? vb als het door ploffen uit de uitlaat is (heb je ook voor bij het rateren van de ontsteking op 1 cilinder) maar dat ploffen wijst meer op valse lucht, ....

              Maar als je er zelf op rijdt, wat voel je? heb je soms het gevoel dat hij niet meteen oppakt war hij dat vroeger wel deed? Het natuurlijk zijn dt de bougie (ontsteking,..)af en toe rateerd maar je zou dat toch duidelijk moeten voelen
              tis altijd ombouwtijd ....

              Comment


              • #8
                Normaal gezien als ge een bougiekabel losmaakt tijdens het draaien moet het toerental onmiddellijk dalen. Indien dit niet het geval is draait de motor op één cilinder. Wel mee opletten of je tijdens het draaien de bougiekabel mag losmaken. Met die elektronische ontstekingen ben ik nie zekers.
                Comming soon, new trips
                De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
                ------>>> DOMINO <<<------

                Comment


                • #9
                  altijd een geisoleerde tang pakken als je bij draaiende motor bougiekabel losmaakt !!!

                  ge gaat er anders e kwartier ni goed van zijn ze !

                  Oorspronkelijk geplaatst door scarver
                  Normaal gezien als ge een bougiekabel losmaakt tijdens het draaien moet het toerental onmiddellijk dalen. Indien dit niet het geval is draait de motor op één cilinder. Wel mee opletten of je tijdens het draaien de bougiekabel mag losmaken. Met die elektronische ontstekingen ben ik nie zekers.
                  yzf 1000 RR 'red devil'

                  Comment


                  • #10
                    Vonk

                    40.000 volt ---- dat voelt ge in uw vullingen.

                    Voor ge dat doet, kunt ge toch eerst een eenvoudige test doen: bougie uitdraaien, en met het metaal van de bougie ergens contact maken met bloot metaal aan de motor, zodat er massa is, maar ver weg van het bougiegat in de cilinder. Goed in de gaten houden en tegelijk even starten: moet vlotjes vonken.

                    ALs ze niet vonkt, nazien of ze echt wel goed massacontact heeft, nog eens proberen, dan direct eens proberen met een nieuwe bougie ook

                    Als ge ze op geen manier kunt doen vonken is er toch duidelijk een probleem met ontsteking en dat kunt ge met een multimetertje en het werkplaatshandboek heel dikwijls opsporen.
                    “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door the devil's own racer
                      altijd een geisoleerde tang pakken als je bij draaiende motor bougiekabel losmaakt !!!

                      ge gaat er anders e kwartier ni goed van zijn ze !
                      Snapt ge nu hoe dak mijn haar in de plooi leg
                      Zelfs met een tang opletten, als je de kabel verwijdert gaat ge vonken krijgen en als de vonk elders op overslaat kan het nare gevolgen hebben, bougiekabel beter afdoen zonder draaiende motor!

                      Grtzz
                      The only thing that can beat you, is you're own fear

                      Comment


                      • #12
                        das ni waar

                        zolang ge geen ijzer vasthebt kan da geen kwaad
                        anders gade wel ne meter achteruit vliegen lol

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bladeke
                        Snapt ge nu hoe dak mijn haar in de plooi leg
                        Zelfs met een tang opletten, als je de kabel verwijdert gaat ge vonken krijgen en als de vonk elders op overslaat kan het nare gevolgen hebben, bougiekabel beter afdoen zonder draaiende motor!

                        Grtzz
                        yzf 1000 RR 'red devil'

                        Comment


                        • #13
                          foutje van mij:cool , bedoelde niet op jezelf maar aan je bike , benzine enz ,niet iedereen onderhoud zijne fiets deftig, al eens gezien bij ne brommer.
                          Btw devil moet je ne keer demonstreren dat vliegen


                          Grtzz
                          The only thing that can beat you, is you're own fear

                          Comment

                          Working...
                          X