Ik heb nog een vraagje:
Op mene R1 ligt nu achter een slof met maat: 190-50-17. Ik ga zowiezo een 180 band leggen, die rijden lekkerder op circuit. Maar wat zijn de voor-en nadelen als ik een dikkere band leg, 55 ipv 50 dik? Op m'n vorige moto lagen die standaard en dat leek me beter voor het bochtenwerk= de band is ronder dus meer contact met de weg en minder kantelbeweging op de rand van de band. Ik heb zelfs nog een occasie 60 dikke band liggen, heeft even gediend op mijn CBR, ik vond dat fantastisch rijden! Maar mag/gaat dat zomaar en wat met de vervorming van de band in de bochten?
Weet iemand hier meer over?
Greetzzz
Sanka
Op mene R1 ligt nu achter een slof met maat: 190-50-17. Ik ga zowiezo een 180 band leggen, die rijden lekkerder op circuit. Maar wat zijn de voor-en nadelen als ik een dikkere band leg, 55 ipv 50 dik? Op m'n vorige moto lagen die standaard en dat leek me beter voor het bochtenwerk= de band is ronder dus meer contact met de weg en minder kantelbeweging op de rand van de band. Ik heb zelfs nog een occasie 60 dikke band liggen, heeft even gediend op mijn CBR, ik vond dat fantastisch rijden! Maar mag/gaat dat zomaar en wat met de vervorming van de band in de bochten?
Weet iemand hier meer over?
Greetzzz
Sanka
Comment