Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielbasis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Wielbasis

    Weet er iemand hoe in de technische gegevens de wielbasis gemeten word , is dat de afstand tussen voorste en achterste as , statisch (enkel doorgeveerd door het gewicht van de motor zelf) of totaal onbelast (beide wielen van de grond) ?
    You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

    Emilio RIP , we zullen je missen !!!

  • #2
    Volgens mij is het de afstand tussen de assen, maar veranderd de wielbasis van een moto als hij doorgeveerd is ofzo?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzthieve
      Volgens mij is het de afstand tussen de assen, maar veranderd de wielbasis van een moto als hij doorgeveerd is ofzo?
      Ja , uw voorvork staat schuin , als die inveert , dan komt uw wiel dus eigenlijk naar achter , als ge 't wiel van de grond haalt komt dat volledig uit zijn vering en naar voor . 't Achterwiel beweegt in de tegenovergestelde richting , naar achter bij inveren en naar voor bij uitveren , als ge 't verschil van de voorkant optelt bij 't verschil van de achterkant zit ge toch rap aan een paar cm !
      't Is om de voor- en/of achterkant van mijne moto nog wat aan te passen , voor iets dieper of achter iets hoger , maar wil niet teveel van de standaard wielbasis afwijken , want dat zou de motor onberijdbaar kunnen maken !
      Wil niet verongelukken hé !
      You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

      Emilio RIP , we zullen je missen !!!

      Comment


      • #4
        volgens mij wordt de wielbasis gemeten van raakpunt voorband met de grond tot raakpunt achterband met de grond, gewoon statisch dus, zonder manneke maar rijklaar. (test eens uit he, zet uwe moto recht, alles in orde zetten en meten en vergelijken met fiche)
        tis altijd ombouwtijd ....

        Comment


        • #5
          ik denk afstand tussen de assen.

          GReetz

          Comment


          • #6
            domme ik .

            Comment


            • #7
              Volgens mij kan dee afstand tussen de assen en de afstand tussen de raakvlakken van de banden kan niet anders dan gelijk zijn. (Wiel is een cirkel, de straal van die cirkel is even groot overal, teken maar eens uit op een papierke: als ik ongelijk zou hebben, dan hebt ge ovalen wielen)


              Dus is't gelijk wat ge meet, maar de vering doen inzakken verandert wel de wielbasis dus, wegens voorvorkhelling, en eventueel ook een geometriewijziging volgens het soort achterophanging dat ge hebt.
              “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

              Comment


              • #8
                Dus enkel belast door z'n eigen gewicht en dan meten tussen de assen !

                Thanks
                You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

                Emilio RIP , we zullen je missen !!!

                Comment

                Working...
                X