Weet er iemand hoe in de technische gegevens de wielbasis gemeten word , is dat de afstand tussen voorste en achterste as , statisch (enkel doorgeveerd door het gewicht van de motor zelf) of totaal onbelast (beide wielen van de grond) ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wielbasis
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door JazzthieveVolgens mij is het de afstand tussen de assen, maar veranderd de wielbasis van een moto als hij doorgeveerd is ofzo?
't Is om de voor- en/of achterkant van mijne moto nog wat aan te passen , voor iets dieper of achter iets hoger , maar wil niet teveel van de standaard wielbasis afwijken , want dat zou de motor onberijdbaar kunnen maken!
Wil niet verongelukken hé !You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!
Emilio RIP , we zullen je missen !!!
Comment
-
volgens mij wordt de wielbasis gemeten van raakpunt voorband met de grond tot raakpunt achterband met de grond, gewoon statisch dus, zonder manneke maar rijklaar. (test eens uit he, zet uwe moto recht, alles in orde zetten en meten en vergelijken met fiche)tis altijd ombouwtijd ....
Comment
-
Volgens mij kan dee afstand tussen de assen en de afstand tussen de raakvlakken van de banden kan niet anders dan gelijk zijn. (Wiel is een cirkel, de straal van die cirkel is even groot overal, teken maar eens uit op een papierke: als ik ongelijk zou hebben, dan hebt ge ovalen wielen)
Dus is't gelijk wat ge meet, maar de vering doen inzakken verandert wel de wielbasis dus, wegens voorvorkhelling, en eventueel ook een geometriewijziging volgens het soort achterophanging dat ge hebt.“Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.â€
Comment
Comment