Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GS 500 Uiteen halen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • GS 500 Uiteen halen

    Iepe manne !

    Ik ga binnenkort mijn GS 500 E herspuiten. Enkel het Frame, voorlopig.

    Nu moeten er dan ook enkele dingen af: Nafttank, plastic Kontkuipke...

    Heeft iemand dit al gedaan? Enige Moeilijkheden? Ik zoek nog de kleurcode van de frame.
    Mss nog enkele tips voor het spuiten? Alles wordt mooi afgeplakt en ingepakt met huishoudfolie.

    Groetjes
    Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

  • #2
    Nog beter is de moto ,helemaal demonteren en het frame laten poedercoaten :biggrin:

    Ik denk dat je voor de rest weinig problemen moet verwachten.
    Liever veel dunne lagen dan weinig dikke lagen verf.
    En eerst wat opschuren en een goei grondlaag leggen.

    Comment


    • #3
      ik heb dit al eens gedaan en er is eigenlijk hellemaal niks aan gewoon de stekkers los doen en een paar bouten uitnemen. Ik zou ook het frame laten poederlakken als ik jou was. Gaat veel langer mee en zeker zo schoon
      “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

      Comment


      • #4
        ik heb ooit een gs 750 l omgebouwd tot streetfighter en heb hem volledig uiteen gehaald en opgespoten maar het beste is natuurlijk poederlakken is veel dikker en sterker dan gespoten de lak natuurlijk.
        maar afplakken zou ik zeker niet doen want dat is onbegonnen werk en als je het er nadien afhaald merk je toch dat je hier of daar iets geraakt hebt .
        en als je de orginele kleur wilt ga je met de motor naar een lakverf winkel of autoverf winkel en die maken je de orginele kleur aan de hand zoals hij nu is .

        Comment


        • #5
          hier probeer ik een foto bij te voegen van de omgebouwde gs 750l

          Comment


          • #6
            Ik heb niet zo veel geld dermee dat ik het zelf wil doen...
            wat houdt poederlakken nu feitelijk in?
            Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

            Comment


            • #7
              dan moet ge hem volledig uiteen halen en dan word hij gestraald anders pakt de poederlak niet.
              dan wordt hij in de gewenste kleur gepoederd en dan gaat hij een oven in zo een hete lucht tunnel en dan wordt de poeder zogezecht vloeibaar en dan komt hij er weer uit en afkoelen en klaar en dan is hij precies gespoten .
              lakken is natuurlijk goedkoper. maar duurd iets langer omdat ge in lagen moet werken en die hebben steeds een droogtijd nodig.

              Comment


              • #8
                ik moet alles laten spuiten of poederlakken eender wa, maar is da aangeraden om alles te poederlakken naftbak en kapjes, en zo niet dan kan je toch de zelfde kleur kiezen om te spuiten en het anderdeel te poederlakken??

                de mijne licht al tot de laatste schroef uitmekaar
                I belong to the groep of 10cc ->1cc more than the average:biggrin:
                Itruder Alert (als hij klaar graakt deze winter)

                Comment


                • #9
                  plastiek kan je niet poederlakken wegens de warmtebron van de oven die is meer dan 600 graden.
                  om kosten te drukken kan je beter lakken maar en zeker voor de tank en de spatborden daar zijn de kleuren helderder en de meeste poederlakken geen tank omdat na verloop van tijd de gas die ontwikkeld wordt in de tankwanden kruipt en dan krijg je ontploffings gevaar , daarrom is het beter voor die te laten lakken , want lak bij een echte lakker wordt ook gebakken zoals dat zeggen.
                  maar een kadder kan nooit kwaad om die te poederlakken.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door [email protected]
                    Iepe manne !

                    Ik ga binnenkort mijn GS 500 E herspuiten. Enkel het Frame, voorlopig.

                    Nu moeten er dan ook enkele dingen af: Nafttank, plastic Kontkuipke...

                    Heeft iemand dit al gedaan? Enige Moeilijkheden? Ik zoek nog de kleurcode van de frame.
                    Mss nog enkele tips voor het spuiten? Alles wordt mooi afgeplakt en ingepakt met huishoudfolie.

                    Groetjes
                    ne parts list voor de GS500E


                    http://84.41.135.40/wph/GS500E.rar
                    My talent outweighs my ambition

                    Comment


                    • #11
                      celticpainter ,waar haal jij in godsnaam uw informatie

                      Comment


                      • #12
                        Onder een poedercoating verstaat men een deklaag van organisch materiaal op een meestal metalen ondergrond, welke wordt aangebracht vanuit een poeder-luchtmengsel (soms uit een poeder-watermengsel), welke deklaag dient ter verfraaiing en / of bescherming van de ondergrond. In tegenstelling tot organische deklagen, die als verf worden aangebracht wordt bij poedercoating geen gebruik gemaakt van oplossen verdunningsmiddelen. Anorganische deklagen zoals emaille en zink rekenen men niet tot de poedercoatings.

                        Voordelen :
                        # Geen dure, ongezonde, stinkende, brandbare en explosieve oplosmiddelen.
                        # Lagere brandverzekeringspremies.
                        # Geen afvalwater probleem tenzij bij de voorbehandeling.
                        # Gemakkelijke controle dan wel verhindering van luchtverontreiniging.
                        # Grondstoffen minder afhankelijk van het aardolie te kort.
                        # Door verwachte verscherping milieuwetten geen inbreuk op productieproces.
                        # Gemakkelijke verwerking door ongeschoolde krachten.
                        # Eenvoudige automatisering mogelijk.
                        # Theoretisch 100% rendement bij spuiten door terugwinning van ernaast gespoten poeder.
                        # Arbeidsbesparend door in één arbeidsgang laagdiktes van 40-150 µm aan te brengen, bij natte lakken 2-3 lagen nodig.
                        # Energiebesparend bij moffelen daar geen energie nodig is voor het verdampen van oplosmiddelen.
                        # Betere kantendekking.
                        # Geen aparte, tegen explosies beschermde en verwarmde opslagruimte nodig.
                        # Geen ontmenging dan wel opvoeren van pigmenten tijdens opslag en filmvorming.
                        # Materiaalkosten per m2 zijn lager.

                        Nadelen :
                        # Contaminatie problemen.
                        # Kleur instelling gecompliceerd en tijdrovend bij fabricage.
                        # Beperkte pigmentkeuze tengevolge van hittebestendigheid, mogelijke reactie met hars / verharder en benatting door bindmiddel.
                        # Hoge investeringen voor spuitapparatuur.
                        # Geen snelle kleurwisseling mogelijk.
                        # Meestal slechte vloeiing (sinaasappelhuid).
                        # Dunne lagen (10-20 µm) zijn niet mogelijk.
                        # Reparaties met poeder niet mogelijk.
                        # Ophanghaken moeten veel gereinigd worden.

                        Repareren van poedercoating:
                        Kleine reparaties van beschadigde plekken kan vaak met natte lak uitgevoerd worden. Bij grote beschadigingen of fouten bij het coaten is het normaal mogelijk de werkstukken als geheel over te poederen. Als de fout in de voorbehandeling opgetreden is, moet de poedercoating echter geheel verwijderd worden en de werkstukken aan een nieuwe voorbehandeling onderworpen worden.

                        Verwijderen van poedercoatings:
                        Verwijderen van poedercoating is noodzakelijk bij foutieve voorbehandeling maar ook van de ophanghaken. Indien het werkstuk niet tegen verwarming bestand is, BV. aluminium of zink, is ontlakken in een geschikt afbijtmiddel de enige methode. Dit gaat echter maar zeer traag, daarnaast bevatten deze afbijtmiddelen vaak giftige stoffen, zodat speciale vernietiging van verfresten en afbijtmiddelen noodzakelijk zijn. Hittebestendige voorwerpen, zoals ophanghaken, kunnen ook worden gereinigd worden door het dompelen in een gesmolten zout oplossing hiervoor is wel een speciale installatie nodig i.v.m. spatten.

                        Comment


                        • #13
                          want lak bij een echte lakker wordt ook gebakken zoals dat zeggen.
                          ????
                          waarom word lak gebakken?juist .....om rapper monteerbaar te zijn ,de hardheid en kwaliteit verandert niks aan de lak indien gewoon luchtgedroogd

                          Comment


                          • #14
                            * Poederlakken
                            Onder een poederlak of -coating verstaat men een deklaag van een organisch materiaal aangebracht op een metalen ondergrond. Deze deklaag dient ter verfraaiing en/of bescherming. Het karakteristieke van poederlak is dat het materiaal aangebracht wordt vanuit een poeder-luchtmengsel. In tegenstelling tot verf (natlak) maakt men bij de applicatie dus geen gebruik van oplos- en verdunningsmiddelen.

                            * Poedersoorten
                            Evenals bij verf (natlak) treft men in een poederlak twee hoofdbestanddelen aan, namelijk:
                            - het bindmiddel
                            - het pigment
                            Er bestaan ook niet-gepigmenteerde poederlakken, zoals blanke lakken of vernissen bij verf.
                            De bindmiddelen voor poederlak zijn in feite kunststoffen.
                            Hierdoor kan een indeling in twee groepen worden aangehouden, namelijk:
                            - thermoplastische kunststoffen.
                            - thermohardende kunststoffen.

                            * Thermoplastische kunststoffen (wordt niet door Kriek Poedercoatings verwerkt)
                            Deze kunststoffen worden bij verwarming zacht en smelten zelfs.
                            Bij het afkoelen verharden deze kunststoffen
                            Dit zachter maken door verwarming en opstijven door afkoeling kan onbeperkt worden herhaald.
                            Bekende voorbeelden van thermoplastische poeders zijn:
                            - PVC (polyvinylchloride)
                            - PE (polyetheen)
                            - Nylon (nylon-11. Ril-san/rilsaneren)
                            - Polyamide, PA
                            Thermoplastische poedercoating wordt in het algemeen middels wervelsinteren aangebracht.
                            Een beperkt aantal thermoplastische kunststoffen worden ook met elektrostatisch poederspuiten aangebracht.


                            Karakteristieke eigenschappen
                            Van de thermoplastische kunststoffen wordt de groep behorende bij PA (polyamiden) nylon- 11 (rilsan) en nylon 12 het meest toegepast en zijn voor het wervelsinteren van belang.
                            Men onderscheidt de nylons door toevoeging van nummers die het aantal koolstofatomen van de monomeren aangeven: nylon 6, nylon 6-6, nylon 6-10, nylon 11, nylon 12 en nylon 13.
                            Nylons (polyamiden) zijn over het algemeen taaie materialen.
                            Voor een goede hechting is stralen met een grof straalmiddel van het werkstuk noodzakelijk. Voor een betere hechting (indien stralen met een fijn straalmiddel) kan een speciale primer vooraf noodzakelijk zijn.


                            Voornaamste eigenschappen:
                            - taai materiaal,
                            - goed bestand tegen mechanische belasting,
                            - bestand tegen chemicaliën m.u.v. sterke zuren.

                            * Thermohardende kunststoffen
                            Deze groep van kunststoffen komen tijdens hun vorming in een vloeibare toestand onder invloed van verwarming en harden daarbij tegelijk uit. Na afkoeling zijn ze dus hard. Door opnieuw verwarmen worden deze producten niet plastisch. Dit in tegenstelling tot de groep van thermoplastische poederlakken
                            Bekende thermohardende poeders zijn:
                            - EP (epoxypoeders),
                            - AC (acrylaatpoeders),
                            - PES (polyesterpoeders),
                            - PUR (polyurethanpoeders).
                            Thermohardende poederlak wordt door middel van elektrostatisch poederspuiten aangebracht.


                            Karakteristieke eigenschappen
                            Van de thermohardende kunststoffen worden epoxy- en polyesterpoederlakken het meest toegepast.


                            Epoxy poederlak
                            Epoxypoeders waren de eerste thermohardende poeders die op grote schaal voor elektrostatisch poederspuiten werden toegepast.
                            Voornaamste eigenschappen:
                            - een zeer goede hechting op een voorbehandelde metalen ondergrond,
                            - hoge watervastheid,
                            - goede corrosiewering,
                            - zeer hoge mechanische sterkte; - slagvast - slijtvast - hard,
                            - zeer goede chemische weerstand tegen een grote verscheidenheid van
                            chemicaliën,
                            - goede vloei-eigenschappen,
                            - slechte UV-bestandheid, - vergeling en verkrijting onder invloed van zonlicht. bij buitenexpositie


                            Polyester poederlak
                            Voornaamste eigenschappen:
                            - Goed hechting op voorbehandelde metalen ondergrond,
                            - Uitstekende UV- bestandheid,
                            - Goede chemische resistentie t.o.v. weersinvloeden,
                            - Minder chemisch resistent dan epoxypoeders t.o.v. een aantal chemische
                            stoffen,
                            - Goede mechanische eigenschappen,
                            - Goede vloei-eigenschappen;- neiging naar wat meer sinaasappelstructuur
                            t.o.v. epoxypoeder,

                            Opgemerkt moet worden dat de UV bestandheid (duurzaam kleur- en glansbehoud) vergelijkbaar is met autolak kwaliteit.

                            Comment


                            • #15
                              @CBartje
                              ik zou het kader en eventueel de wielen poedelakken of coaten ,de tank en afdekkappen en ook de kuip met gewone lak spuiten (of laten doen )
                              ik ben van mening dat poedercoaten goeikoper is dan lakken

                              Comment

                              Working...
                              X