Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Remvloeistof reservoir.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Remvloeistof reservoir.

    Hallo,

    Wou even mijn remvloeistof reservoir openen.
    Wat blijkt nu, vijs (kruis) is uitgesleten.
    Hoe krijg ik deze vijs daar nu uit.
    Uitboren of zo.
    Weet er soms iemand een oplossing.
    Alvast hartelijk bedankt.

    Greetz, Dynojet,...

  • #2
    klein gaatje in boren en dan ne easy out gebruiken da gaat perfect
    I never drive fasther then my guardian angel can fly

    stevek4 -->the ghost

    Comment


    • #3
      wa is da ghost, een linkse tap gelijk ze zeggen?
      [font=Fixedsys]Senna's[/font]words ; Racing is in my blood!!

      Comment


      • #4
        Zou ook kunnen proberen d.m.v ne puntslag en lichtjes proberen los te tikken.
        Slagschroevendraaier zou ik nu niet overwegen.
        Wat je ook kan doen is desnoods de kop va het boutje/schroefje wegboren en erna kun je het losdraaien met een bektang als het dekseltje eraf is .
        Je remmen erna best ontluchten eh :-)

        Grtzz
        The only thing that can beat you, is you're own fear

        Comment


        • #5
          Dyno,

          zit dat vijske in metaal of plastiek? En heeft het een verzonken kopje of niet?
          Dat maakt nogal verschil voor ge erin begint te boren of erop te kloppen.
          Als de kop niet verzonken is, zou ik eerst proberen om er een vise-grip op te zetten, en het er zo uit te wrikken, na het enkele keren per dag ik de WD40 geweekt te hebben.
          Is het we verzonken, maar vijst het in metaal, dan is een Easy-Out een goed idee, da's inderdaad een soort linkse draad-tap, kunt ge bij Auto-stop en dies meer krijgen.
          Maar als het in plastiek vijst, dan meot ge wel erg voorzichtig zijn. Dan zou ik eerder met een Dremel freesje voorzichtig een sleufje in de vijskop slijpen waar een platte schroevendraaier in past. Als ge de vijs dan een paar dagen weekt in WD40 moet ze er ook we uit komen.

          Veel chance
          “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

          Comment


          • #6
            Het vijsje zit in een metalen remvloeistof reservoir.
            Het is zo een metalen rechthoekig (GSXR 1100 1992.)
            Zal het één dezer dagen ne keer proberen ze.
            Alvast bedankt.

            Greetz, Dynojet,....

            Comment


            • #7
              Wat je ook kan doen is met een zeer klein beiteltje de vijs met kleine tikjes met een hamerke loskloppen. De vijs moet ge dan zo wie zo wel vervangen. Vooraleer je de vijs losmaakt goe lang WD40 of een kruipolie laten weken.
              Comming soon, new trips
              De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
              ------>>> DOMINO <<<------

              Comment


              • #8
                Dat is het probleem, vijs zit muurvast.
                Als ik ze er moest uitkrijgen ga ik toch de vijzen vervangen door inbus denk ik.
                Zo een kruisvijs vind ik maar niks.

                Comment


                • #9
                  met een dremelke, en als ge da nie hebt, een heel fijn boortje 1 gleuf uit(frezen, boren,..) en dan kan je met een grote platte schroevendraaier dat wel los krijgen.

                  maar ga dan als volgt te werk:
                  bestel alvast en nieuw vijsje bij je dealer.
                  doe wat wd-40 op de vijs.
                  begin dan aan het uithalen van een gleuf in de vijs
                  doe er dan nog wat wd-40 op(nu niet te vettig bovenop, anders schuif je platte schroevendraaier mss weg als je de gleuf niet diep genoeg gemaakt hebt)
                  probeer dan de vijs los te draaien.

                  lukt dat niet:
                  dan lijkt me het best om het kopje weg te boren, en dan het dekseltje af te nemen, en de draad er met een tang uit te draaien.

                  lukt zelfs dat niet:
                  volledig uitboren(eerst goed in de midden punten), en proberen dan de draar eruit te prutsen, ofwel even nieuwe draad tappen.

                  lukt dat niet:
                  gat groter boren, en een grotere draad tappen, en op zoek gaan naar een soortgelijk vijsje met een grotere draad(dan kan je nog het kopje van het vijsje zwart verven)

                  en als dat niet lukt, bel je maar naar een motorsloop voor een 2 de hands rempotje.

                  en als ze dat niet hebben, bel je maar naar je dealer voor een nieuw potje te bestellen.

                  zo zal het wel lukken zeker? :tongue:
                  Oprichter 2fast4u 2004
                  #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                  -------------------------------------------
                  hoe gekker hoe liever
                  -------------------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    En als het dan nog niet lukt kan ik misschien beter ineens nen andere moto kopen he.

                    Comment

                    Working...
                    X