Mededeling

Collapse
No announcement yet.

polijsten!!!?????

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• polijsten!!!?????

Heeft er al iemand ervaring met gepolijste onderdelen?
    Heb je het zelf gedaan en hoe?
    Wat voor onderhoud is er na het polijsten van aluminium onderdelen?
    Laat me je ervaringen weten............
    http://groups.msn.com/multistradafriends

ja ik heb al een deel gepoleerd mijn uitlaat onderandere.
    als je aluminium poleerd dan moet je er een beschermde laag (blanke lak) over doen omdat de alu ovideert en dof wordt anders. dit werkt alleen op dingen die niet warm worden.
    “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

Comment

bedankt voor de tip!!!!!!!!

kan je misschien nog zeggen welke produkten en materialen je gebruikd hebt??Zou niet weten wat te gebruiken want het moet wel blinken hé:biggrin: :biggrin: :biggrin:
      http://groups.msn.com/multistradafriends

Comment

jazeker poleren doe je met een speciaale bortel, dit is een ronde bortels die bestaat uit vodden. Mete een speciaale pasta krijg je het aan het blinken.Je doet de pasta op de borstel(doorhem er even tegen te duwen als hij draait) en duwt het te poleren werkstuk tegen de borstel (ongeveer 3000 toeren/min).Ik heb een machine hiervoor maar je kan de borstel gewoon op een boormachine zeten. Vooraleer je kan gaan poleren moet je schuren ik weet niet hoe vlak je werkstuk is maar bv gewoon inox moetschuren met een 600 en daarna met een 1000 tot je kraskes meer hebt en alle onefenheden meer hebt. Hierna poleer je het en behandel je de delen die oxideren (ijzer, aluminium) dwz met blanke lak spuiten. Ten laatste inox en de gepoten delen
        opblinken met een chrom poets. deze dingen kun je kopen in een amerkiaanse stock voor alles (borstel, pasta , blanke lak en chroom poets tel zo'n een 100 euro neer maar je doet er veel mee.
        “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

Comment

Ik heb onlangs voor de eerste keer sinds ik mijne motor heb de uitlaatcollector eens een stevige beurt gegeven en heb daarvoor 'Metaalglans' van het merk 'HG'gebruikt en dit werkt echt goed. Ge moet wel een beetje doorwrijven maar het resultaat mag er zeker zijn. ik heb er foto's van maar ik weet niet hoe ze hier op het forum moet uploaden. Als iemand mij laat weten hoe het moet dan zal ik ze er eens op zetten.

Comment

heb zelf een beetjes zitten zoeken en iets gevonden. Hier zijn ze dan.

Comment

Belgom alu is heeeeeeeeel goed voor te polieren, ook na het polieren voor het onderhoud dus !!!!! te koop bij Hein Gericke Hasselt
              greetz
              Monique

duc4ever

Comment

ik heb al heeel wat gepoliert. en als het over alu gaat is er wel wat werk aan hoor en zeker als je gelakte onderdelen wil gaan polieren. heb van mijn bandit de achterbrug hellemaal en de velgranden gepoliert en hier en daar wat plaatjes zoals boven het voorspatbord maar nooit vernis op gedaan en daar ben ik heel blij om. niet omdat dat meer werk is maar is mooier en zoals ik nu moest je een winter rijden (veel zout) vreet de laag heel aan en ik kan nu gewoon weer oppoleren maar met vernis moet je de hele laag afnemen en opnieuw beginnen. ook een kleinste steenslag geeft afblotten van de vernis omdat op gepoleerde onderdelen zeer weinig grip is. het poleren zelf is eerst zoren dat lakken van het alu af zijn vb met (rasaf) daarna beginnen schruren met 400 daarna 600 daarna 800,1000,... tot zover je wil hoe meer hoe beter maar bij 1000 en 1200 ben je al bijna bij max glans hoor. ik spreek hier wel over waterschuurpapier hé!!!! daarna zeer goed drogen en ontvetten en dan met pasta en lappenschijfje (poleerborstel) oppoleren. naderhand kun je nogeens met belgom alu na gaan. dit is ook HET product om ernaa alles te onderhouden is een mega goe product.
                bandit 4 ever and ever
                MZ mastiff keeps them all on a safe distance

Comment

ik ben met mijne piston bezig se... :biggrin: en tot nu toe alles

Comment

Persoonlijk zou ik da zeker nie vernissen, aangezien da stuk zo glad staat dat de lank toch nie goe gaat pakken. Geregeld eens opkuisen met alu reiniger en da blijft wel blinken.

Comment

Stel de vraag eens via pm aan Hyundai die heeft zopas zijn frame gedaan.
                      [FONT=Comic Sans MS]Al zwaait die ander niet, het gaat er om dat JIJ geniet.[/FONT]
                      *** Yamaha MT-09 Tracer GT ***

Comment

U roept wij komen

Ik heb mdus idd men volledig frame gedaan, alsook wa klein onderdelen,

foto's kan je trouwens hier vinden:
                        http://groups.msn.com/tuningfreak1/mijnmoto.msnw

Hoe heb ik het gedaan, ben bij louis in aken(motowinkel) paar polijst setjes gaan halen.
                        Wat zit hier voornamelijk in, 2 of 3 borstels voor op het boormachine, en 2 blokken 'product'

Ik ben zo begonnen, licht schuurpapier en alles opgeschuurd, ne p600 heb ik gebruikt, dan is alles mat.

stap 2, de grove borstel op u boormachine zetten, bruin product ertegen aan houden, en dan maar 'schuren'met u borstel over u onderdeel.

Hierna slaat u stuk mss zwart uit, gene paniek, als je dit voor het eerst ziet, das heel normaal.
                        Stilaan komt de glans erin, maar verwacht niet na 5min wonderen te hebben verricht, ik ben 3 maand bezig geweest, elke avond na men werk

Stap 3 Als je denkt dat het goed is, neem je de zachtere borstel, en dan kan je weer schuren, ditmaal wel met het witte product.

Hierna zou alles mooi moeten blinken.

Stap 4 Wat ik dan gedaan heb is metal polisch genomen, chrome polisch....
                        Die op de onderdelen gedaan, en dan met draaiende en goed wrijvende bewegingen uitgewreven op men onderdeel. hierdoor blinkt u stuk nog mooier.

Wat doe ik nu voor onderhoud, elke poetsbeurt, een beetje chrome polish op een doek, beetje opblinken en klaar.

Ik moet er wel bij zeggen dat men eindstoppen op de handvaten een beetje oxideren. Hier ga ik wel blanke vernis opzetten omdat ik dat altijd vast heb, en ik niet elke week wil polijsten

Hoop dat je hier een beetje verder mee kan, de moto staat hier thuis, geinteresseerden mogen altijd eens langskomen om te zien, of uitleg te vragen.

Ben ook maar een hobbyist, en al doende leert men
                        Veel succes ermee
                        Voor foto's en info(Gixxer, Pocketbike, Buggy en Hyundai)

http://users.skynet.be/freetuners

Any person that makes fun of a rider for riding a 600 is a moron. The 600 isn't the most powerful machine out there, but that doesn't mean that it doesn't deserve respect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door europa
                          ik doe niks anders dan inox polieren voor mijn werk, ik den k er zelfs aan om een machine voor te polieren aan te schaffen. jullie mogen altijd vragen stellen indien je iets wil weten over polieren van inox.
                          Wat is het verschil tussen alu polieren of inox?

Comment

[font=Times New Roman]Als je alu wilt gaan polieren tot ge “de” chrome-look hebt, moet ge in elk geval over een mega dosis geduld beschikken.[/font]

[font=Times New Roman]Wat ge zeker achteraf NIET moogt doen is vernissen.[/font]

[font=Times New Roman]Hiervoor zijn 3 goeie redenen:[/font]

[font=Times New Roman]1 de hechting is nooit 100% en gaat zonder twijfel afpellen.[/font]

[font=Times New Roman]2 de glans gaat hoe dan ook doffer worden door de vernis.[/font]

[font=Times New Roman]3 en dit is mss de belangrijkste, bij steenslag krijgt ge van die witgrijze vuile vlekken zoals ge dikwijls bij autoÂ’s ziet met alu velgen.[/font]

[font=Times New Roman]Hoe onderhouden ? simpel ![/font]

[font=Times New Roman]Pak nadat alles proper is een vot me petrol en wrijf daar u velgen mee in.[/font]

[font=Times New Roman]Btw iets wat weinig mensen weten, om alu-velgen te kuisen gebruik wc eend![/font]

[font=Times New Roman]Voor de gene die mij niet geloven wil ik best is een foto posten van een bus met de text op “….of het reinigen van aluminium velgen”[/font]
                            http://users.pandora.be/doubleteam/thunder.jpg Yamaha thunderace dyno-jet, K&N filter,open air-box, BSN-vampire bolt-on. http://users.pandora.be/doubleteam/thunder.jpg

Comment

Working...
                            X