Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schudden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • schudden

    Ik heb nog maar een pas een GSX-F 750 in occasie gekocht.
    Met het prachtige weer van de laatste dagen ben ik een paar testritjes gaan doen.
    Maar begin nu te merken dat de motor soms begint de schudden.
    Als ik een beetje op snelheid komt(+-160km/h) begint het voorwiel gelijk weg en weer de schudden.
    Als ik dan gewoon mijn gas los en de moto laat uitbollen gaat hij terug recht. Maar ik had graag geweten waaraan da ligt en of het de moeite is om te laten herstellen.
    ik had gedacht aan een 8 in het wiel maar als ik kijk zie ik een hele, maar dan ook een hele, kleine 8 in het voorwiel. Ofwel de veringen, maar wat kan je er dan aan doen.
    Er staat wel zo'n regeling van je veringen, daar heb je 3 standen op, maar merk gelijk niet echt een verschil. En zie ook niet echt een nut in van de regeling. Mss dat iemand me hier kan helpen.

    Dankt u bij voorbaat

  • #2
    De Suzuki Freewind waarmee ik vroeger reed had dat ook nadat ik er accident mee had. Bij snelheden boven 140 km/h schudde die een beetje, meer zo een zwalpende beweging. De garagist vertelde mij dat door een accident dat ik ermee had (aanrijding met een auto) het frame zwaar geraakt was, volgens mij was dat toen de oorzaak.

    Comment


    • #3
      Het kan ook een los balhoofd zijn, of te weinig druk in de voorband. Zeker dringend eens laten nakijken!!


      Greetzzz

      sanka
      Ik HAAT mensen die hun zin nooit

      Comment


      • #4
        Mogelijkheid 3

        En ik heb het gehad met domweg een slecht gebalanceerd voorwiel (loodje afgevallen).
        “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

        Comment


        • #5
          zeker eens laten nakijken ,heb ook gsxf gehad en die kon perfect de hoge snelheden aan.
          [font=Comic Sans MS][/font]

          Comment


          • #6
            Ik zou ook eerst de onbalans van uw wiel(en) laten nazien. Kost bijna niets en t probleem kan al opgelost zijn. Vraag dan eens of ze veel lood hebben moeten bijhangen. Zo ja kan dit wel eens het probleem geweest zijn
            [align=left:3t8xxbgt][/align:3t8xxbgt]

            Comment


            • #7
              Heb dat ook gehad met mijne GSX1100F, nadat ze het balhoofd vervangen hadden was het weg.
              Okinawa Goyu Ryu

              [font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

              The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

              Comment


              • #8
                Idd Jazzthieve het is gelijk een zwalpende beweging. Ik zal kijken om een het voorwiel te laten uitbalanceren en hopelijk brengt dat een oplossing. Niet dat ik zoveel aan zulke snelheid rij, maar is toch interessant om te weten da je veilig op je beestje zit.
                Ikzelf ben er 'nog' niet mee gevallen, maar de vorige eigenaar wel, hij heeft alles mooi hersteld dus ik weet niet echt hoe erg het is. Maar op het eerste gezicht heeft het kader geen duw gekregen.

                Comment


                • #9
                  onderzoeken doe je best in een vaste volgorde (van goedkoop naar duurder)
                  1) controleer de stat van de banden, zijn ze OK ga dan naar punt 2, indien niet ok monteer nieuwe en controleer of het dan opgelost is, indien niet ga naar punt 2

                  2) controleer bandenspanning: indien ok (vergelijk met bandenfabrikantengegevens!!) ga naar punt 3, als de bandenspanning te hoog of te laag is: goed zetten en testrijden, niet goed? >> punt 3

                  3) Controleer balans van het wiel (laat het evt uitbalanceren door garage/ bandenspecialist. testrijden, niet goed?? >> punt 4

                  4) controleer of je wiel goed gemonteerd, controleer ook of je band nietin de verkeerde richting gemonteers is (pijltjes op de wangen) monteer band/ wiel zoals het hoort en testrijden. niet ok?>> punt 5

                  5) controleer speling in het balhoofd, loopt deze stroef of juist te los, zit er een knik halverwege of zit ie gewoon niet lekker (bij twijfel loop dan eens bij een garage binnen om na te zien) evt aanspannen of lagers vernieuwen.testrijden. niet ok?? >> 6

                  6) hier wordt het moeilijker zelf te doen: controleer of de vorkpoten niet scheef staan ten opzichte van elkaar of iets teveel naar binnen staan. dit kan je moeilijk zelf doen laat dus een kenner kijken. Als deze niet ok zijn dan heb je pech: vervangen die boel! testrijden. niet ok? >>7 (dikke shit)

                  7) wss is of je balhoofdzelf gescheurd/ geraakt of je frame. oplossing: ander frame zoeken, voor een occasie is dat in mijn ogen geen optie dus afvoeren dat ding.


                  o ja: als je spaakvelgen hebt dan moet je zeker ook de spanning van de spaken (laten) goed zetten!! doe dat voor je kosten maakt aan vork of zo!!

                  aangezien je motor een ongeval heeft gehad vrees ik eerlijk dat je de vork moet nakijken maar begin maar bij het begin en zie maar waar je eindigd.

                  testen doe je zo: rij een bepaalde (niet te hoge!!) snelheid en probeer voorzichtig stuur te lossen, blijft ie stabiel dan doe je het opnieuw aan een iets hogere snelheid, indien ok, opnieuw aan nog iets hogere snelheid,....

                  ik raad het af je stuur te lossen aan 200km/Hr als het dan gaat slaan ben je de pineut. aangezien je het gevoel krijgt aan 160 zou ik beginnen aan 100 of zo en VOORZICHTIG lossen!!!! niet plots anders kan je de controle verliezen!
                  tis altijd ombouwtijd ....

                  Comment

                  Working...
                  X