Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wegligging en baanvastheid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • wegligging en baanvastheid

    [font=Arial]Ik had even een vraagje over de wegligging en baanvastheid in de bochten.[/font]
    [font=Arial]Vorig jaar heb ik een Suzuki GSXR 1100 streetfighter van 1992 bijgekocht.[/font]
    [font=Arial]Knap bakske en heel speciaal dat wel, maar met een verschrikkelijke slechte wegligging en baanvastheid in de bochten.[/font]
    [font=Arial]Vorige eigenaar had hem deftig opgehoogd en de achterbrug verlengd.[/font]
    [font=Arial]Dat verlengen was blijkbaar noodzakelijk om de voorbochten omhoog te krijgen tussen het achterwiel en de achterbrug.[/font]
    [font=Arial]Ik ben één keer met deze moto naar Luxemburg gereden, en dat was dus een echte ramp in de bochten.[/font]
    [font=Arial]Heb nochtans dezelfde bochten al een paar keer gedaan met mijne Honda Fireblade van 1998, en had daar geen problemen mee.[/font]
    [font=Arial]Zou het echt te wijten zijn aan het ophogen en verlengen dat mijne Suzuki niet graag bochtjes neemt.[/font]
    [font=Arial]Of is zo ne GSXR 1100 gemaakt om alleen maar rechtdoor te rijden.[/font]
    [font=Arial]Van café naar café dus.[/font]
    [font=Arial]Zijn er soms mensen die hier ervaring mee hebben.[/font]
    [font=Arial]Alvast bedankt.[/font]


    [font=Arial][font=Wingdings]D[/font]..Greetz,...[/font][font=Wingdings]D[/font]

  • #2
    die verlenging zal er heel veel mee te maken hebben volgens mij want heb ook al met ene 1100 gereden en vond dat die ferm goed stuurde.
    En hij staat ook wat hoog denk ik voor dagelijks gebruik?

    Comment


    • #3
      dat verhogen zal er niet zo heel veel mee te maken hebben (tenminste, als het enkel het subframe is wat verhoogt is, hebben ze de evring verhoogt dan is het weer een ander verhaal.

      Waar je de oorzaak 99% moet zoeken is idd het verlengen van de achterbrug: het verlengen van de wielbasis brengt een betere stabiliteit in het rijwielgedeelte maar het zal serieus werken zijn in de bochten. zeker in flic-flac's.
      Als hij de vering achteraan dan nog eens verhoogd heeft en de voorvering zo gelaten dan is het helemaal om zeep.
      Als hij zowel voor als achteraan de vering heft verhoogt heeft hij dus ook het zwaartepunt hoger gelegd waardoor je ook weer meer problemen zal hebben in de bochten. Aangezien het hier om een oud frame gaat nog eens ook die stukken minder stijf is dan je fireblade, tja.... face it, je hebt een dweil in de bochten

      om eerlijk tezijn? mijn mening? de vorige eigenaar heeft het rijwielgeldeelte zodanig verneukt om er een mooie?? fiets van te maken dat het woord dweil een compliment zal zijn...... sorry.
      tis altijd ombouwtijd ....

      Comment


      • #4
        Beulke heeft inderdaad groot gelijk.
        [FONT=Comic Sans MS]Al zwaait die ander niet, het gaat er om dat JIJ geniet.[/FONT]
        *** Yamaha MT-09 Tracer GT ***

        Comment


        • #5
          Dyno, ik ben het met Beulke eens. Je zou er best al die wijzigingen terug afhalen om terug een fatsoenlijk bochtengedrag te krijgen. Het gaat nooit een Blade worden, maar moet zeker stabiel zijn, zij het met wat harder werken dan op de Honda.
          “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

          Comment


          • #6
            Tja misschien wel.
            Anders moet ik hem zo laten, en enkel gebruiken om s'zondags mee rond te kerk te rijden.
            Maar dan mogen er wel geen te korte bochtjes rond de kerk liggen hé.
            En als ik wat bochtjes wil trekken, dan zal ik mijne Fireblade wel nemen ze...

            Comment


            • #7
              dan zou ik ni rond de kerke rijden maar van kerk naar kerk da zijn minder bochten

              wel spijtig dat hij ni goe draaid want is wel een ferm bakske
              I belong to the groep of 10cc ->1cc more than the average:biggrin:
              Itruder Alert (als hij klaar graakt deze winter)

              Comment


              • #8
                Anders moet ik hem verkopen aan ne foorkramer. Kan hij hem misschien op de paardemolen zetten.

                Comment


                • #9
                  Erg kl... allemaal, maar wel logisch. Ik wil niet zeggen dat alle motors een even goede wegligging hebben maar er gaat natuurlijk wel een berg ontwikkelingswerk aan vooraf door hele knappe jongens die er stevig voor gestudeerd hebben. Als dan iemand als leek zo maar essentiele aspecten gaat veranderen klopt er natuurlijk geen ene moer meer van van wat de ingineurs ooit bedacht hadden. Misschien gelijk een reden waarom zo'n gaaf uitziende fiets te koop aangeboden wordt? Veel suc6 met rijden, terug bouwen of verkopen. En natuurlijk: stick to HONDA; altijd goed!

                  Grtz, VFReaky
                  * * * P r o u d m e m b e r o f t h e o n e m a n g a n g * * *

                  Comment


                  • #10
                    en het gewicht ni vergeten hé jongens,als ik mij niet vergis zal die toch meer dan 215kg wegen

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                      dat verhogen zal er niet zo heel veel mee te maken hebben (tenminste, als het enkel het subframe is wat verhoogt is, hebben ze de evring verhoogt dan is het weer een ander verhaal.

                      Waar je de oorzaak 99% moet zoeken is idd het verlengen van de achterbrug: het verlengen van de wielbasis brengt een betere stabiliteit in het rijwielgedeelte maar het zal serieus werken zijn in de bochten. zeker in flic-flac's.
                      Als hij de vering achteraan dan nog eens verhoogd heeft en de voorvering zo gelaten dan is het helemaal om zeep.
                      Als hij zowel voor als achteraan de vering heft verhoogt heeft hij dus ook het zwaartepunt hoger gelegd waardoor je ook weer meer problemen zal hebben in de bochten. Aangezien het hier om een oud frame gaat nog eens ook die stukken minder stijf is dan je fireblade, tja.... face it, je hebt een dweil in de bochten

                      om eerlijk tezijn? mijn mening? de vorige eigenaar heeft het rijwielgeldeelte zodanig verneukt om er een mooie?? fiets van te maken dat het woord dweil een compliment zal zijn...... sorry.
                      Kleine opmerking ==> achteraan verhogen impliceert niet altijd in slechter sturen... achteraan verhogen wil zeggen vooraan dieper inzakken dus meer gewicht op het voorwiel. Dit zou sneller moeten sturen... een beetje het principe van de dogbones niwaar...

                      mvg

                      Stef

                      Comment


                      • #12
                        En de wielbasis wordt korter , want de achterbrug staat altijd onder nen hoek , door te verhogen verkleind ge die hoek en brengt ge uw achterwiel dichter bij uw voorwiel ! Dus scherper sturen !

                        Is voor 100% aan die verlengde achterbrug te wijten ! Mijne maat heeft 't zelfde voor gehad toen hij een GSX-R achterbrug onder zijne bandit stak (+ verhogen) , is wel iets korter , prachtig , maar dat ding was totaal niet meer stabiel ! Beste is originele lengte , zal lang genoeg over nagedacht zijn !

                        Kunt ge dat stuk er niet tussenuit laten slijpen en terug op originele lengte laten zetten ? En die voorbochten laten aanpassen ?

                        Voor de rest wel ne prachtige streetfighter !!!
                        You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

                        Emilio RIP , we zullen je missen !!!

                        Comment


                        • #13
                          Ik denk dat ik hem maar gewoon laat zoals hij is.
                          Vind hem wel mooi zo.
                          Dan zal ik hem maar gebruiken om rustig te gaan kroezen.
                          Ik heb nog altijd mijne Blade als ik wat sportiever wil gaan toeren.


                          [font=Webdings]p[/font]...Greetz,...[font=Webdings]p[/font]

                          Comment

                          Working...
                          X