Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kettingset plaatsen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kettingset plaatsen

Nu heb ik dat kettingsetjes thuis liggen. Normaal moest een maat van mij dat komen steken , maar dien heeft geen tijd. Dus ik gaan het lot in eigen handen nemen
    De tandwielen verwisselen moet normaal gezien geen probleem zijn he?
    Ma tis de ketting? Hoe moet ik die vast zetten? Is daar een klemmeke bij ofzo?

Was't mor gelijk Lego!
    Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

voor instructies, ga eens kijken op www.motozoom.be -> webshop -> magazine -> Barts klussen
    Daarin staat een procedure beschreven (met foto's) van hoe je te werk moet gaan.
    Veel succes
    Stef

Comment

Hangt van je kettingslotje af.
      Ge hebt er waar ge gewoon een stukje ove de twee pinnekes moet schuiven en dat kan je makkelijk zelf zonder speciale tools.
      Ge hebt ook slotjes die je ketting "never-ending" maken, die uiteindelijk, eens gesloten bijna niet te herkennen zijn van de andere schakels. Die zijn veiliger maar daar heb je welspeciale werktuigen voor nodig om dat goed dicht te kloppen...

Ook opletten, kettingen die nieuw uit de winkel komen hebben vaak een paar extra schakels! Die moet je dus eerst verwijderen alvorens de ketting te sluiten, anders is ze veel te lang!

En de tandwielen, zeker het voorste, zijn niet altijd even makkelijk om los te krijgen.
      Ook zeker terug vastzetten met ne momentsleutel!

Succes en vel plezier!!

Comment

Ik lees net da je je hele achterbrug + achterwiel moet verwijderen voor dit klusje.
        Kan de tandwielen vervangen niet zonder dit hierboven?

Verdomme ...
        Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

Comment

De brug niet normaal.. het achterwiel moet er wel altijd uit.

greetz
          CB(R) Lover

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pnol
            De brug niet normaal.. het achterwiel moet er wel altijd uit.

greetz
            idd

Lijkt mij sterk dat je de brug moet demonteren...

Comment

Het voorste tandwiel eerst losmaken voor je aan de ketting en het achterwiel begint. Als de moer slecht los komt, steek dan een houten balkje door je achterwiel. Het balkje blokkeert zo het hele zootje tegen de achterbrug zodanig dat je meer kracht kan zetten op je sleutel om de moer los te krijgen.
              Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

Of gewoon de moto in vitesse zetten.

Comment

ik zou er ni alleen aan beginnen als ge der geen verstand van hebt...
                  wacht gewoon ff tot u vriend u komt helpen..
                  allé , ge doe wat ge wilt natuurlijk..

Comment

Na zagen en doen , kan het morgen toch doorgaan ...
                    Ben eens benieuwd...

Comment

indien de ketting gesloten is (fabriek) kan je niks anders doen of de achterbrug demonteren ,lijkt voor mij als doe het zelver ,de beste oplossing .Probeer maar eens zonder speciale tool die schakels (deftig)te klinken .......en dan nog

Comment

Met slijpschijf slotje afslijpen en nieuw installeren...
                        Mijn ketting gaat door een gat in de achterbrug, dus zelfs als ik die demonteer moet ik mijn ketting nog ergens "breken" om ze eraf te krijgen, no other way.

Als ge de achterbrug gaat verwijderen moet ge al serieus materiaal hebben om de moto omhoog te houden ook.

Comment

effe een vraagje ...kettingsets met een slotje ,word dit nog gebruikt op supersports ? en is dit igg wel veilig ?
                          ik sta er toch een beetje huiverig tegenover

Comment

Ik vind dat ook niet zo veilig en gebruik die dus ook niet.
                            Ze worden wel nog zo verkocht...

Ik denk dat die vooral gebruikt worden door mensen die zelf hun ketting willen vervangen en het goede materiaal niet hebben. 't Zou me sterk verbazen als een dealer dat nog zou doen maar ze verkopen ze wel (Erckens bv.)!

Comment

Is mij ook gezegd dat schuifslotjes lossen.. maar ook dat die special tools niet goed werken om ze dicht te persen.. Min dealer en ikzelf doen dit als volgt:
                              Zware hamer achter slotje en met een achterkant van een klein hamertje het plaatje er voorzichtig op slaan.. dan met puntslag in de 2 gaatjes vd schakel een tikje geven (als borg)
                              enige manier om ze nog terug los te krijgen is eraf slijpen dan...
                              Als je dit rustig doet zit ze goed en als je twijfelt rij je rustig naar een dealer en laat je ze kontroleren
                              greetz
                              CB(R) Lover

Comment

Working...
                              X