Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schijfremmen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• schijfremmen

hey mijne maat zijne zoon heeft een yamaha dr 50 cc gekocht van 1982 nu zit de schijfrem vooraan vast. ik heb dat ook meegemaakt met mijne moto dus begin ik de cilinder van de rem los te zetten maar wat blijkt als ik rem blijft ze weer zitten.
    heeft er iemand tips om deze toch nog goed te krijgen ? ik heb de remleiding uitgeblazen en nieuwe remolie opgedaan alsook de cilinder ingespoten met kruipolie. nu weet ik het niet meer . thx

Oorspronkelijk geplaatst door tonyke
    hey mijne maat zijne zoon heeft een yamaha dr 50 cc gekocht van 1982 nu zit de schijfrem vooraan vast. ik heb dat ook meegemaakt met mijne moto dus begin ik de cilinder van de rem los te zetten maar wat blijkt als ik rem blijft ze weer zitten.
    heeft er iemand tips om deze toch nog goed te krijgen ? ik heb de remleiding uitgeblazen en nieuwe remolie opgedaan alsook de cilinder ingespoten met kruipolie. nu weet ik het niet meer . thx
    Wat je kan doen is de remblokken er uit halen en bvb een houten plankje ipv de blokjes te plaatsen. Vervolgens remmen en er voor zorgen dat de cilindertjes meer naar buiten gedrukt (zie dat je ze er niet uitduwt he) worden en vervolgens de cilindertjes met een tandenborstel volledig reinigen. Dit is de goedkope manier , de duurdere manier is bvb okkazieremklauwen te zoeken, of de garage de herstelling laten doen (341 Euro kost dit bij een motor)

mvg

Stef

Comment

de zuigertjes er wel uithalen
      alles mooi proper maken (als er veel aanslag is met kruipolie en 1200 schuurpapier (dat dus nat is !!)
      goed ontvetten
      een revisiesetje gaan halen bij dealer
      nieuw afdicht en stofrubbertje plaatsen (doe wat remoile op de afdichtring om hem beter te laten schuiven zodat hij niet scheurt)
      en klaar is kees
      dichtingsetje kost iets van een 30e
      yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

Dichting rond 't zuigertje zal over zijn ! Want 't is die dichting die er voor zorgt dat uw zuigers terug open gaan !
        Is geen ronde , maar vierkante dichting (in doorsnede) die vast zit in een uitsparing in remklauw , als ge remt komt de zuiger naar buiten en kantelt de dichting , bij 't lossen van de rem komt de dichting terug recht en brengt de zuiger terug op z'n plaats !
        (daarom ook dat bij circuitracers de remhendel soms word vastgezet de dag voor 't rijden , de zuigers blijven tegen de blokjes duwen , maar die dichting komt stillekesaan terug op z'n plaats , met als gevolg dat de zuigers minder ver open gaan bij 't lossen van de rem en er dus minder speling zit tussen blokjes en schijf ! Een rappere reactie dus !)
        Of ben ik mis ?
        Kuisen en vervangen dus !
        You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

Working...
        X