Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oliekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• oliekering

heyhey , ik heb een scooter en oliekering moet dus bijgevuld worde , hoeveel moet daarin ? heb al anderhalf potje gehoord ma ene hebbe ze me ook al gezegd...en zou dit missch de oorzaak kunne zijn van da mijn band niemeer draaide , motor maakte wel nog toere enzo ma de band ging gewoon nie mee....wie kan mij helpe...
    greetz

'k snap eigenlijk niet 100% juist wat je bedoeld?
    als gewoon de olie bijvullen bedoeld.
    dat hangt een beetje af van ieder type.

'k heb vroeger ook 'n scootertje gehad, en daar deed ik het iets minder als boemvol.
    meestal deed ik er 1 busje bij, en als het olielampje opnieuw brandde , nog een busje,....
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever

Comment

jezus, op zo'n manier krijg je de motor wel snel naar de kloten. kijk in je manual of anders vraag je het aan een technieker in de buurt hoeveel erin moet. Te weinig olie is slecht, teveel is dat zeker ook!!!
      kijk ook goed welke olie je gebruikt, olie is nl niet hetzelfde als olie snappie??
      tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
        jezus, op zo'n manier krijg je de motor wel snel naar de kloten. kijk in je manual of anders vraag je het aan een technieker in de buurt hoeveel erin moet. Te weinig olie is slecht, teveel is dat zeker ook!!!
        kijk ook goed welke olie je gebruikt, olie is nl niet hetzelfde als olie snappie??
        't is een scooter ]howstuffworks[/URL], daar zie je het bewegend tegeningetje

een echte motor daarentegen is het heel wat anders
        Oprichter 2fast4u 2004
        #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

hoe gekker hoe liever

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
          't is een scooter ]howstuffworks[/url], daar zie je het bewegend tegeningetje

een echte motor daarentegen is het heel wat anders
          pff, toen ik met 2taktjes reed moest je nog zelf mengen, mengde altijd te weinig, scheelde weer een km of 2-3:biggrin: alleen moest ik dan sneller een nieuwe zuiger stekn:tongue:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
            pff, toen ik met 2taktjes reed moest je nog zelf mengen, mengde altijd te weinig, scheelde weer een km of 2-3:biggrin: alleen moest ik dan sneller een nieuwe zuiger stekn:tongue:
            ah, dat kan.
            die brommertjes bestaan nu ook nog, maar daar bestaan dan weer specieale pompen voor aan't tankstation, is wat duurder, maar is wel al gemegd met olie
            Oprichter 2fast4u 2004

hoe gekker hoe liever

Comment

ja, die pomkes bestonden ook al, (ik ben zo oud nie zenne) maar zelf mengen was plezanter (deden er soms alcool in ipv naft, ook plezant, vuurwerk verzekerd) als ge lang wil rijden met ne scooter moet ge dat vooral niet doen.

Comment

Working...
              X