Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lang stilstaan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• lang stilstaan

Weet iemand hoe ik kan vermijden dat mijn motor niet wil starten na lange tijd stilstaan in weer en wind?(heb geen garage thuis)
    de batterij is ok, maar ik denk dat de bougies of de carb dan vuil worden.
    Als ik me suusje dan in gang duw, dan is ze direct weg. Is dit schadelijk of kan dit geen kwaad? Ik kijk uit naar reacties!
    Time you enjoy wasting, Isn't wasted time...

hey,is de startmotor nog goed,in sommige gevallen neemt die veel stroom weg,krijgt men een zwakke ontsteking,en slecht starten tot gevolg

Comment

tip voor lang stilstaan:
      1) batterij afkoppelen en bewaren op een droge plaats
      2) benzinekraantje afzetten (als je dat hebt) en carburator leegmaken(je kan gewoon de motor laten draaien tot hij uitvalt)zo kan dat groene goedje niet bezinken in de carb en deze verstoppen.
      3) ik giet een heel klein beetje olie in de bougie gaten (waarom? ik nie meer weet, altijd al gedaan
      4) tank nokvol tegen corrosie, de olietank vul ik ook helemaal (overvullen) vergeet dan wel niet voor je rijd de olie te verversen en op niveau te brengen.

als je dan terug wil starten: kraantje niet vergeten open draaien. De mijne heeft 4 maanden stil gestaan, starte na 1 druk op de knop.
      tis altijd ombouwtijd ....

Comment

bedankt voor de reacties, ik vond het zeer nuttige info. ik wist dus niet hoe je je carbs moest leegmaken...
        Ik denk wel dat de starter in orde is, hij zwengelt mijn soesje toch altijd in gang.(behalve als ze kuren heeft).:biggrin:
        Time you enjoy wasting, Isn't wasted time...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
          tip voor lang stilstaan:
          1) batterij afkoppelen en bewaren op een droge plaats
          2) benzinekraantje afzetten (als je dat hebt) en carburator leegmaken(je kan gewoon de motor laten draaien tot hij uitvalt)zo kan dat groene goedje niet bezinken in de carb en deze verstoppen.
          3) ik giet een heel klein beetje olie in de bougie gaten (waarom? ik nie meer weet, altijd al gedaan
          4) tank nokvol tegen corrosie, de olietank vul ik ook helemaal (overvullen) vergeet dan wel niet voor je rijd de olie te verversen en op niveau te brengen.

als je dan terug wil starten: kraantje niet vergeten open draaien. De mijne heeft 4 maanden stil gestaan, starte na 1 druk op de knop.
          Goeie tips!
          Nummer drie is tegen corrosie en aanslag in de verbrandingskamer!
          Zeker doen als ie een paar maanden stilstaat, 1 theelepel per cilinder...

Comment

Working...
          X