Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kostprijs kleppen regelen Yamaha R1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kostprijs kleppen regelen Yamaha R1

Weet er iemand wat de gemiddelde kostprijs is voor het regelen van de kleppen bij een Yamaha R1 ?

Thanks in advance,

Zolex
    Yamaha YZF-R1, FP-racing uitlaat, JMV-concept tailskirt.
    Kawasaki Z1000 2010, Arrow-uitlaten

hallo
    ik heb mijn kleppen van mijn R1 geregeld ,maar dat is een hoop werk ,voor dat je aan het kleppendeksel kan moet je eerst de kuip verwijderen en benzinetank,luchtfilterhuis,carburators,bobijnen,r adiator,thermostaathuis,pijpen van koeling,endan kan je het deksel demonteren en de speling meten ,als die binnen de specificaties liggen dan valt het mee , maar anders zoals in mijn geval heb ik de nokkenassen moeten demonteren en de pastils van de kleppen die slecht waren moeten meten en uitrekenen met hoeveel de pastil moest dikker of dunner worden en dan de pastils moeten veranderen , zo een pastil kost ongeveer 185 frank,bij mij heb ik er 6 moeten vervangen ,maar er zitten 20 kleppen in, dus er kunnen er meer verkeerd staan , er kunnen er wel onderling soms uitgewisseld worden , maar ik denk als je het bij een dealer laat doen dat je wel ongeveer 300 euro zal moeten betalen ( en dan hopen dat het werkelijk gedaan is)

groeten Robin

Comment

Dat kan je zelf leren, jong!
      Veel toffer en goedkoper!
      Je hebt enkels wat standaardsleutels nodig, voelermaatjes en ne goede micrometer.
      Alles opmeten, naar de dealer de benodigde shimmekes (pastillekes) gaan halen en alles terug in mekaar steken.

Bij ne goeien dealer zit dat al het groot onderhoud inbegrepen.
      't Zijn vooral de werkuren die doortikken...

Comment

natuurlijk is het in de kostprijs inbegrepen,maar of het ook gebeurt is een andere zaak,heb al een faktuur gezien van kleppen regelen bij een cbx 750,en het rare is ,dat deze zichzelf regelen,en om dit zomaar zelf te doen,is een beetje ervaring toch wel gewenst

Comment

Klopt idd dat veel dealers dat aanrekenen maar niks doen.
          Vandaar dat ik ook schreef: "bij ne GOEIEN dealer".
          Daar hangt zoals steeds veel van af hé, helaas...
          Ne mens zou er vanuit moeten kunnen gaan dat die mannen altijd hun job goed doen.
          Eigenlijk zou testaankoop zou eens nen test moeten doen.
          bij 10 of 20 dealers ne moto binnendoen waarvan op voorhand de klepspelingen bekend zijn en dan zien hoeveel er effectief iets aan doen...

Comment

hehe, storstangen zijn misschien ouwbollig, maar de kleppen hoeven niet geregeld worden. scheelt een stuk in het onderhoud
            tis altijd ombouwtijd ....

Comment

awel ik hoop dat zo een test er komt,de uitslag zal schokkend zijn ,en elk degelijk blok heeft toch stoterstangen

Comment

Als het mogelijk is kun je het best zelf doen vind ik.Dan ben je zeker dat het goed en met de nodige zorg gebeurd is.Een werkplaaatshandboek is dikwijls ook wel een grote hulp.

Comment

Working...
                X